Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Debrecen-Csapókert állomásna...

A Debrecen-Csapókert állomásnak van értelme így, hogy nem lehet tömegközlekedéssel megközelíteni?

Figyelt kérdés
Gyakorlatilag csak gyalog vagy autóval közelíthető meg, és egyikkel se a legegyszerűbben. Buszmegálló pedig csak több utcányira van, bár ott se sűrűn jár a busz. Utasok alig vannak, ha vannak is többségük nem épp a napon barnult le. Jegykiadás nincs, mosdó-WC nincs, csak az állomás mellett egy mobil wc. A peronok nincsenek lekövezve, de még az állomás környéke se. Igaz, most 2021-ben (!) végre leaszfaltozták az állomás előtti földutat, de az állomás bejárata előtt továbbra is föld van járda híján, parkoló egy szál se, viszont építettek egy vízelnyelő árkot, gondolom csatornázásról még nem hallottak. Ez már a második főváros?

#MÁV #Debrecen-Csapókert #lepukkanás
2021. júl. 15. 21:03
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Megszünt a jegykiadás?? Tavaly még vettem ott jegyet.

Campustól 5-7 perc kényelmes sétára van, ott szoktam mindíg fel és leszállni.

Nem wc-re járok oda, hanem a vonat miatt. Akinek nagyon sürgős, mint mondtad ott a mobil wc is, de a vonaton is lesz. Aki meg csak wc-re járna oda, annak meg kár.

Sok helyen még mindíg nincs úgy kialakítva a peron, hogy az tökéletes legyen. Csapókert csak egy kis állomás. Van ahol a város/falu egyetlen állomása sincs rendben. Vagy csak nemrég készült el. Csapókertnél ez milliós/milliárdos beruházás lenne, hogy mindent meg lehessen csinálni. Ez ér annyit?? Nem biztos. Akinek az általad hiányolt szolgáltatások hiányoznak, azok menjenek a nagyállóra. Azon az 1-2 percen meg nem sokat mullik a vonat menetideje, de sokan szállnak le és fel azon az állomáson. Ha csak a várótermet tartják is és már nincs jegykiadás az is bőven elég lenne oda.

2021. júl. 15. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Hát neked se túl magasak az igényeid, de nyilván nem vagy egyedül, különben nem itt tartana a színvonal.
2021. júl. 15. 22:21
 3/8 anonim ***** válasza:
94%

Az, hogy rosszul kapcsolódik a helyi közlekedési hálózathoz, tény. Viszont ettől még nem megszüntetni kell, hanem jobban elérhetővé tenni: a város kiterjedt keleti kertvárosi lakóterületei és az egyetemi campus, valamint minimum egy szakképzési centrum is a közelében van.


Az pedig milyen érv már, hogy szinte csak cigányok szállnak fel ott? Sokféle árnyalata van a rasszizmusnak, de a közlekedési infrastruktúra fejlesztése vagy épp visszafejlesztése kapcsán bedobni egy ilyen érvet … az az egyik legsötétebb!

2021. júl. 16. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

#2

Nyílván szép lenne oda egy magasított peron. Egy bekamerázott aszfaltozott parkoló. Az épület is kicsit gány. Szebb és jobb lenne egy új építésű klimatizált helység. Esetleg egy büfé is lehetne, oké van ott kisbolt a közelében, de kissé másabb lenne. Esetleg fehúzni a nyíregyi állomás szintjére. Tényleg sok mindent lehetne ott csinálni. De mint mondam ezek milliók, milliárdok.

Akkor inkább már csinálják meg normálisan a vasúthálózatot, tervezzenek egy jobb menetrendet vagy csináljanak bármit, hogy city nélkül se kelljen közel 2 óra záhony-debrecen távolság a sebességkorlátok és a várakozás miatt. Az hogy sok állomás nem szép az is probléma, de vannak nagyobb problémàk is, mint az, hogy csak pottyantós wc van az állomáson.

2021. júl. 16. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Látom nem értitek a kérdés lényegét, ami az elhelyezkedést firtatja. Az, hogy az állomás elhelyezkedéséből adódóan tömegközlekedéssel nem megközelíthető, nagyban gátja annak, hogy megfelelő számú utas kerüljön az állomásra, és ez nagyban gátja annak, hogy az állomást fejlessze a máv, mivel utas híján valóban nincs értelme, és nagyban gátja annak is, hogy a környék fejlődjön, mivel nem épülnek ki egy állomásnál általában megjelenő szolgáltató vállalkozások, mivel nincs aki igénybe vegye. Ha mondjuk az állomás a Sámsoni út mellett helyezkedne el ahol több buszjárat is tudna felhordani utasokat, akkor jóval nagyobb utasszám lenne, ami miatt a mávnak is megérné egy elfogadható színvonalú állomást üzemeltetni. De mivel semmire nincs pénz ami az emberek érdekét szolgálja, ezért nyilván soha nem lesz ebből se semmi.
2021. júl. 16. 11:41
 6/8 anonim ***** válasza:
74%

Akkor át kell helyezni. A MÁV hálózatán egyébként is óriási az elmaradás abban a tekintetben is, hogy nemigen revideálják a megállási helyek elhelyezkedését. Rossz helyen van az összes megálló ? Szüntessük meg a vonalat. Egy-két megálló a semmi közepén van és nincs utas? Akkor álljon meg ott egy vonat 4;51-kor meg egy másik 23:02-kor. A többi áthalad. Így megy ez.


Kedvenceim e kategóriában Rákosrendező (persze tervek mindig vannak), Kispest. Eplény, de a sor hosszú és Csapókert is jól beleillik.

2021. júl. 17. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#5

Én ezt így értem. De egyezerűbb lenne oda egy busz megállót beszervezni, mint máshova felhúzni egy kis bódét ami a mai fejlesztések mellett 2-3 milliárd forint lenne, de attól még a csapókerti állomás sokkal különb lenne. Ha már valami jobb színvonalú kellene az lehet lenne 10-15 milliárd is. A semiből kellene építeni valamit, azt meg Orbán baráti társasága csinálná. Azt meg gondolom hallod milyen túlárazások vannak ott. Ha csak 15 milliárd lenne szerintem jól is járnánk, de gyanús lenne a 100milliárd is. Na mindegy, legyen csak 10 milliárd. Mikor térülne az ott meg szerinted??

Csapókertnél iskola szezon alatt nem voltam még úgy vonatnál, hogy ne legyen ott 20-30 diák. Teljesen mindegy melyik nap, hanyas vonathoz, akkor is van ott diák, meg 4-5 felnőtt.

De ugye ez az állomás már így csak a fenntartási költséget kéri, nem kell rá sokat költeni. Egy új építésű valami már nem hozza be az árát 100 év alatt sem. Ez az amivel te sem számolsz. Így is sokan használják. Van a közelében iskola, lakóövezet. Séta távolságban az IK és a campus koli is. Szóval amiatt is sokan használják ezt a megállót.

2021. júl. 17. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Nem lenne nagy kaland egy új állomás épületet felhúzni valami olyan helyen ahol tényleg megvizsgálják annak jogosságát, a Csapókertnél még csak plusz vágányok, vagy egyéb létesítmények sincsenek. Csak épp amikor Lőrincnek megy az ország összes pénze, akkor nyilván nem opció az, hogy értelmes, az emberek érdekeit is szolgáló beruházásokra költsenek. Az is sokat elárul, erről, hogy mai napig nem voltak képesek zajvédő falat kiépítni, a szintkülönbséges vasúti átjárókról nem is beszélve. A jelenlegi helyén viszont a bezárás lesz a sorsa, mert most is csak azért mázolták le kivűlről, meg csak azért aszfaltozták le az előtte lévő földutat, mert jönnek a választások, de egyébként ilyen alacsony utasforgalom mellett simán be zárhatják bármikor. A tömegközlekedésbe való bekapcsolása pedig teljesen esélytelen, mert csak kertvárosi kis utcák veszik körül.
2021. júl. 17. 09:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!