Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Kisföldalattit miért nem...

A Kisföldalattit miért nem kezelik villamosként?

Figyelt kérdés
Amennyire én tudom azt már 1896-ban is villamosnak építették. Ez csak egy ilyen magyar dolog hogy ha a föld alatt van akkor az metró. Miért éri meg a BKV-nak külön üzemegységként kezelni a FAV-ot?

szept. 12. 15:53
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen más jelzések vonatkoznak rá, mint a villamosra. Meg különben is: milyen hasznunk lenne abból, ha holnaptól nem M1 lenne, hanem sok-sok átszámozás árán mondjuk 5-ös villamos? 1-től 69-ig ugyanis nem igazán van szabad szám (18, 43).
szept. 12. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Azért mert nincs szintbeli kereszteződése közúttal.
szept. 12. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
94%

"A Kisföldalattit miért nem kezelik villamosként?"

Mert nem az!

szept. 12. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
85%

A villanyvonatot is csak én hívom villamosnak.

A Földalatti villamos akkor lett kisföldalatti, amikor átadták a metró első szakaszát, és akkor is csak a pestiek kezdték így hívni.

A metró nem általános elnevezése a föld alatt közlekedő vonatszerőségeknek.

A londoni neve is városalatti vasút.

A metro(politan railvay) úgy tudom az USÁ-ból ered.

Amikor teljesen átszámoztak mindent, akkor lett egységesítve, és kapták az M betűt, a HÉV pedig a H betűt.

A BKK a megrendelő, a BKV csak egyik szolgáltató.

Hogy külön költségvetése van-e, nem tudom. Lehet.

De ha kizárólag csak egy cég lenne, sem lenne gazdaságosabb.

szept. 12. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Az üzemeltetése teljesen eltér mind a felszíni villamosoktól, mind a nagy, valódi metróktól.
szept. 12. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Kb. annyi értelme lenne, mint amikor a fogaskerekűt átnevezték 60-as villamosnak. Azaz semmi, az is ugyanúgy különálló "üzemegység" maradt, egyedi járművekkel, jelzésrendszerrel stb.
szept. 12. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

A földalatti vasút mindig is különálló üzem volt, 1970-ig vagy 1976-ig tipikusan a villamosvonalak között sorolták fel vagy külön kategóriaként. Üzemeltetés tekintetében is jellemzően a villamosokat üzemeltető vállalatokhoz tartozott, amikor nem önálló vállalat üzemeltette. De a BKV megalakulása után már ennek nem volt ugye jelentősége.


A metróhálózat kiépítése és a metró , mint a fejlettség fokmérője azt a helyzetet hozta, hogy nem titkolt büszkeségből az 1970-es évek végètől már a metróhálózat részeként kezdtek kommunikálni erről az akkor amúgy frissen felújított és meghosszabbított, új járművekkel kistafírozott vonalról. És ez így is maradt a mai napig, tulajdonképpen helyesen, hiszen mi értelme volna egy, a villamos és a metró határterületén billegő speciális üzemet pakolgatni egyik kategóriából a másikba?

szept. 12. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 10 deka farhát ***** válasza:
87%
4-es: a Metro (vagy még korábban the Met) név Londonból ered, a Metropolitan Underground Railway az 1860-as években épült, míg az USA első metróvonala, a bostoni "Subway" három évtizeddel később.
szept. 12. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
"Ez csak egy ilyen magyar dolog hogy ha a föld alatt van akkor az metró." - Nem, nem magyar dolog. Brüsszelben is vannak részben föld alatt járó villamosok, amiket ott is metróként jelölnek a térképek, és M betű van kirakva az állomásukra.
szept. 14. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!