Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szó van róla, hogy egyszer...

Szó van róla, hogy egyszer megépűl a négyes metró másik fele Újpalotáig, vagy az már felejtős?

Figyelt kérdés
2021. szept. 23. 17:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerencsére belátták, hogy van egy sor sokkal hatékonyabb projekt , amik előrébb valók. Nyilván kell kezdeni valamit Újpalota és a belváros kapcsolatával , de be kell látni, hogy a fő probléma a városra zúduló agglomerációs forgalom, márpedig Újpalota mögött pont, hogy az összes településnek van meglevo vasúti kiszolgálása , így nemigen van kit átcsábítani a metróvonallal. Máshol viszont van.
2021. szept. 23. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

#1

Ez azért ennél bonyolultabb. A metró első szakasza tök jó, mert a buszok nagy részének nem kell végigmennie az egész városon, illetve új kapcsolatok jöhettek létre.

Ehhez képest Újpalota annyit profitált a metróból, hogy a Keletinél át tud rá szállni (No meg több busz jár befelé, de ennek ettől függetlenül is meg kellett volna történnie). Reggel 7 és 8 között, vagyis 1 óra alatt 49(!) busz indul a belváros felé a Fő tér megállóból, egyik sem üresen. Ez már olyan forgalom, ami bőven meg tudna tölteni 3-4 percenként egy 80 méter hosszú metrót. És máris nem kéne 49, csak mondjuk 10-15 busz a fent említett időszakban.

2021. szept. 24. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Állj! Nem azt mondtam, hogy nem kell metró Újpalotára. Azt állítom, hogy nem ez a legfontosabb, mert nem Újpalota autóáradata zúdul rá a városra, hanem a teljes agglomerációs gyűrűé. És ebben a problémában nem sokat segítene egy olyan metróvonal, ami mögött nincs èrdemi méretű agglomeráció. Márpedig az Újpalota mögötti agglomerációban konkrétan három vasútvonal is működik. Na, azokat kell fejleszteni, vonzóvá tenni és ezért nem fontos MOST az újpalotai metró.
2021. szept. 24. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
12%
Nem tudom miért kéne Újpalotára bármi. Aránylag rövid idő alatt beérnek most is a belvárosba.
2021. szept. 24. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

#4

Mert nem túl gazdaságos, és végképp nem környezetbarát 1-1,5 percenként indítani egy-egy csuklós buszt. A gyorsasággal valóban nincs probléma, 20 perc a belváros (bár extrém forgalmi helyzetben lehet 30 is).

A legnagyobb előny az lenne, hogy a metró nem csak az átszállóknak jelentene nagy könnyebbséget, hanem önmagában is egy jó alternatíva lenne, pl. felszáll Újpalotán, majd leszáll a Kálvin téren, a munkahelyénél.

2021. szept. 24. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
82%

"Mert nem túl gazdaságos, és végképp nem környezetbarát 1-1,5 percenként indítani egy-egy csuklós buszt. A gyorsasággal valóban nincs probléma, 20 perc a belváros (bár extrém forgalmi helyzetben lehet 30 is)."


Akkor majd ha Budapest más helyeiről is 20 perc elérni a belvárost, akkor majd gondolkozzunk el, hogy esetleg meg kéne építeni a metrót Újpalotáig.

2021. szept. 24. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
81%

Mely más helyekre gondolsz?

Rákoskert - Keleti 22 perc

Soroksár, Hősök tere - Közvágóhíd 17 perc (onnan további 10 a Fővám tér)

Cinkota - Örs vezér tere 15 perc (a belváros további 10 perc)

Ferihegy - Nyugati 22 perc

Békásmegyer - Batthyány tér 21 perc

Barosstelep - Déli 23 perc

Normafa - Széll Kálmán tér 15 perc

Mindez úgy, hogy ezek jelentős része (H6, H8/9, S60) várhatóan valamilyen fejlesztésén esik keresztül a közeljövőben, ami tovább csökkenti ezeket a menetidőket.

Különben pedig ezek egymástól független dolgok, attól még lehet Újpalotán metró, hogy valahol kevésbé kedvezőek az eljutasi idők. A lényeg, hogy végső soron mindenhol elkészüljenek az indokolt fejlesztések.

2021. szept. 24. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

#7

A napi munkába járási idő objektívebben mutatja meg, hogy a kerületek milyen messze vannak a munkahelyektől.

[link]

Jól látszik, hogy a 15. kerület kifejezetten jó helyen áll. Külső kerület lévén ugyanakkora utazási idővel rendelkezik, mint Kőbánya. Újpalota feltehetőleg a 15. kerületen belül is jól áll.

2021. szept. 24. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Annyira objektív, hogy a munkahelyek elhelyezkedése tök más. Lehet, hogy a 15-ből a nagy többség a Blaha környékére megy, a 17-ből meg az Árpád hídhoz. Ez akkor lenne objektív, ha azt nézné több időszak, sok-sok nap, hónap, év átlagából, hogy a különböző kerületekből (és azok különböző pontjairól) mennyi idő alatt lehet eljutni bizonyos belvárosi pontokra (Blaha L. tér, Ferenciek tere, Móricz Zsigmond körtér, Mester utca, Nyugati pályaudvar stb.). Na meg hogy kiket mértek fel/kérdeztek meg róla. Engem ugyan nem, de még csak az ismerőseim közül sem tudok ilyenről.
2021. szept. 25. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

"Lehet, hogy a 15-ből a nagy többség a Blaha környékére megy, a 17-ből meg az Árpád hídhoz."


Nem hinném hogy egy százezres kerületnél lenne bármi értelme statisztikai anomáliákat keresni. Azért mennek messzebre a 17. kerületből, mert Budapest belvárosa el van tolódva északkelet felé, és nem lehet megfeleltetni a Nagykörút északi részét a délivel.

2021. szept. 25. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!