Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesti villamosvonalak...

Budapesti villamosvonalak között milyen szintű az átjárhatoság?

Figyelt kérdés
Van olyan hely a 2/47/49-es vonalán kívül, ahol valami miatt valamelyik villamos ki van tiltva? Például lenne akadálya annak, hogy utasokkal mehessen a CAF 41/56/59-es vonalon? A hosszú CAF és Combino a hosszúsága miatt nem járhat sok helyen, de utasok nélkül bárhol mehetnének azok is? Gondolom a hosszú CAF a legnehezebb, kitudna mászni a Márton Áron térre? Ha már az átjárhatoság a kérdés, mi az oka annak, hogy a múltkori 4-6-os homok problémája során nem tettek helyébe más fajta villamost, bármit, ami a kocsiszínbe akad, vagy le tudnak más vonalról akasztani (akár a nosztalgia járműveket is be lehetne vonni, ha nincs más), ilyen helyezetbe nem baj ha rövid, több mint a semmi, így a pótlót lehetne tehermentesíteni. Csak ötletelek, nem a BKV-t akarom szídni, csak egyszerűen érdekel a dolgok működése.
2021. okt. 8. 19:41
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Az biztos, hogy az Asztalos Sándor úti felüljárón (37) nem mehet át CAF, mert több a tengelyterhelése, mint amennyit bír a híd.

A szerdai homokos sztoriról meg annyit, hogy ez az egész csak aznap reggel derült ki, tehát nem tudtak volna behívni olyan embereket, akiknek van típusismeretük a többi típusra. Nosztalgiavillamos esetében ez ötszörösen igaz, mert szerintem konkrétan nincs (vagy csak 1-2 van) olyan ember, akinek egyszerre van mondjuk UV-ra engedélye és a körútra is. Merthogy az önmagában nem elég, hogy vezethetek Tátrát, kell vonalismeret a körútra.

2021. okt. 8. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Szélesség tekintetében jól felsoroltad a szűk keresztmetszeteket. Hosszúság szempontjából ahol túl rövid a végállomási kihúzóvágány, oda nem mehet hosszú kocsi/szerelvény, hiszen csak helytelenben tudna visszajönni. Van, ahol az ív- és lejtési viszonyok miatt vannak letiltva egyes típusok.

A nagykörúti homokozáskor meg baromi egyszerű, hogy mièrt nem pótoltak màssal: nincs ekkora tartalék a rendszerben. Lehet bohóckodni néhány innen-onnan átszerelő Tátrával, KCSV-vel, de érdemi megoldást nem jelent, csak bonyolítja a helyzetet, ha vegyesen busszal és villamossal is pótolnak.

2021. okt. 8. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Tatra a körúton nem szállíthat utast, mert terhelés alatt több megállóban is fennakad a lépcső a szegélykőben.
2021. okt. 9. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Na, akkor mèg ez is.
2021. okt. 9. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.


#3: Ezt nem is tudtam, szimulátorban sokat mentem Tátrával a 4-esen, ott még nem akadtam fel 🤣


#1-2: Arra gondoltam, hogy ha minden vonalról le szednek egyet, akkor van 20 villamosunk (40 Combinonk van és kb 20 villamosvonal ha nem vesszük külön vonalnak a betétjáratokat) + az összes kocsiszínben lévő, így meglenne 25-30, lehet pótló sem kéne, maximum ritkább lenne a követés valamivel, a többi vonal meg sem érezné annyira 1 villamos hiányát (5 perc helyett lesz 6-7 perc a követés, na bumm) reggel 7-8-ra már nem is kellene pótlóbusz. Most hogy kiderült, hogy a legtöbb darabszámmal rendelkező villamosunk a Tátra nem mehet, így tényleg nem opció, ha csak nem veszünk minden Hannoveris vonalról 2-t és az megy a 4-6-ra és Budáról hozunk 1-1 vilit a fonódól a Hannoveriek helyére, de az már tényleg túl bonyolítás lenne. Ha csak a vonalismeret meg a típusismeret lenne az akadály, arra jó megoldás lenne, hogy a felszabadult Combino vezetők vezetnék a más típust (úgy tudom kezdők nem nagyon vannak rajta, így még 1-2 típusra csak van vizsgájuk) vagy ha olyat küldenénk akinek nincs vonalismerete, akkor 2 sofőrrel menne, a villamos vezető az vezet (típus ismerete van), a Combino sofőr még mondaná hol vannak lassújelek és mire kell figyelni (ők ismerik jobban a vonalat).

2021. okt. 9. 13:24
 6/7 A kérdező kommentje:
Mindenki kapott zöld kezet ajándékba 😊
2021. okt. 9. 13:24
 7/7 anonim ***** válasza:

#5

A 2 vezető már nem igazán kivitelezhető, 40 Combinot (oké, Corvin és Móricz között járt, szóval csak 25) 80 (50) Hannoveri/Ganz tudna pótolni, az pedig már rögtön nem annyi, hogy minden vonalról leveszünk kettőt. Na meg mire odaér (a korlátozott vágánykapcsolatokon keresztül)…a körútnak összesen 6 (ebből jelen esetben 4 releváns) helyen van kapcsolata a hálózattal (Újbuda-központ, Mester utca, Blaha, Jászai, Margit híd budai hídfő, Széll Kálmán tér), tehát a buszok sokkal gyorsabban egyszerűbben érnek oda. Arról nem is beszélve, hogy míg villamost 12, addig buszt ~150 vonalról tudnak pótolni küldeni. Összességében egy ilyen hirtelen helyzetben jobban kivitelezhető busszal pótolni. Na meg eleve kb. 1000-ből 1-szer fordul elő, hogy a pálya járható, de mégsem tudnak közlekedni normál rend szerint a villamosok. Nincs ebben gyakorlat.

2021. okt. 9. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!