Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vajon a Maglev, vagy egyéb...

Vajon a Maglev, vagy egyéb vasúti technológiák egyszer kiváltják a hagyományos sínen , kerekeken haladó vonatokat?

Figyelt kérdés
Üdv, azt tudom , hogy a maglev technika létezik, kínában ha jól tudom menetrendszerinti járat is van (máshol nem tudom hogy van e) , viszont a neten olvastam, hogy ahol van is, nem nagyon hosszú a vonal. Szeretném megkérdezni a mai világ vonatát ami kerekeken gurul kesze kusza sínhálózaton, vajon egyszer felvátja valami más technológia? PL a maglev. Ugye a mai sínhálózatok összevissza, akár egymáson keresztül is mennek stb... gondolom ez egy maglev pályán pl nem lehetne kivitelezni, gondolom ez is számít a síneknél, hogy kanyaroghat amerre akar.
2021. okt. 19. 22:01
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
42%
idővel igen. Valószínűleg rövidebb utakra maglev, hosszabbra meg a hyperloop szerű vonatok. A tehervonatok meg megmaradnak valami kötöttpályás formában. Gondolom marad a sín rendszer, esetleg formájában,elrendezésében változhat.
2021. okt. 19. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

A meglévő infrastruktúra nagy előnye a puszta létezése. A TGV 300 km/h fölötti sebességre képes, a maglev talán gyorsabb, de nem éri meg lecserélni a meglévő technológiát. Városon belül ugyanazt használhatja a nagysebességű és az elővárosi vasút is - megoldható lenne maglevvel is, csak irgalmatlan költségek keletkeznének.

(Létezik a maglev rendszereken is váltó, de nem ennek hiánya akadályozza meg a teljes térhódítást).

2021. okt. 19. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Majd talán ha nem lesz iszonyat drága a technologiájuk.
2021. okt. 20. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Nincs a maglevnek értelme. A lebegteteshez energia kell költséges ,macera. A vele nyert sebesség semmit se ér, mert elővárosban zajos (Kínában is mikor utaztam rajta olvasgattam miért lassú, hát a zaj miatt, pedig ott senki se foglalkozik vele) hosszu távon drága.


A sima kötöttpályás nem rossz 300 felett megy (Peking Shanghai vonalon utaztam vele) kényelmes, a maglevnek semmi értelme nincs.

2021. okt. 20. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

Nem váltják ki. Ez a verseny már lefutott. A hajtómotorja az akkor elérhető maximális sebesség volt, amit a vonatok természetes osszcilációja korlátozott.

Anno, még maglev előtt volt igazán kihegyezett. Építettek légpárnás és sugárhajtású vonatokat. Csakhogy ezeknek az új technológiáknak a már kiépített sok ezer kilométernyi vasúttal kellett versenyezniük, amire nem voltak képesek.

Mint kiderült, a hagyományos technológia folyamatos továbbfejlesztése is elég volt. Így született pl. a shinkanzen.


Maglev és társai (mint a most rebesgetett hyperloop) nem, vagy csak kis területen fognak elterjedni. Szükségetelenül bonyolult technológiák, amik csak minimális előnyökkel járnak.

2021. okt. 20. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
28%

#5: azért a hyperloop -nál ~1200 km/h sebességet mondanak. Azért az nem minimális előny.

A kérdésben nem volt időtáv sem megadva. Rövid távon biztos,hogy marad az ami most van. Hosszú távon valószínűbb,hogy nem. Pl. az energia ára hosszú távon csökkenni fog. 100 éven belül varható, hogy lesz fúziós erőmű. A maglev már most is jobb energia felhasználás tekintetében mint a hagyományos kerekeken közlekedő társai.

2021. okt. 20. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
6: igen csak mi értelme van ennek a sebességnek?
2021. okt. 20. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
47%

#7: ha közel azonos áron egy biztonságosabb és gyorsabb alternatívát nyújtanak nagy távolságú utazásra akkor miért választana az ember repülőt vagy lassú vonatot? Ha most pl 100-150 eFt között mozog egy út Bp.-NY között és ugyan annyirét vagy mondjuk +25% al drágábban de 2-2,5X gyorsabban ér oda az ember akkor inkább azt választja. Ráadásul a vákuum vonatnál elvileg kevesebb esélye van a baleseteknek (bár ez csak elvi dolog,mivel nincs még ilyen :) ).

Jelenleg 12 milliárd HUF /km re saccolják a hyperloop kiépítésének árát "vonattal" együtt. Elon Musk szerint levihető 3,5 milliárd HUF / mérföld árra (szerintem sem reális!!!). A 12 milliárd HUF / mérföld árral már lehet akár versenyképes is. Idővel olcsóbb lesz a technológia akkor meg miért ne használnák.

2021. okt. 20. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

'A kérdésben nem volt időtáv sem megadva. Rövid távon biztos,hogy marad az ami most van. Hosszú távon valószínűbb,hogy nem. Pl. az energia ára hosszú távon csökkenni fog. 100 éven belül varható, hogy lesz fúziós erőmű. A maglev már most is jobb energia felhasználás tekintetében mint a hagyományos kerekeken közlekedő társai.


'



Természetesen kb 50+ évre gondoltam. :) nem tízre, elnézést, ha nem volt 1értelmű.

2021. okt. 20. 11:46
 10/17 A kérdező kommentje:
8-as utána olvastam a hyperloop -nak,,, arra nagyon azt mondják a szakik, hogy pár évtized múlva az lehet az általános vonat kb mint mai társaik a sínen,,, én legalábbis így értelmeztem. (mondjuk tehervonatként nehezen tudom elképzelni.)
2021. okt. 20. 11:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!