Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi kell ahhoz, hogy új MÁV-vis...

Mi kell ahhoz, hogy új MÁV-viszonylat jöjjön létre?

Figyelt kérdés
Aquincum és Kőbánya-Kispest közötti szakaszon nagyon jó lenne, ha közvetlen kapcsolat lenne (pl.: Esztergom - Szolnok/Lajosmizse).

2021. okt. 27. 19:59
 1/9 anonim ***** válasza:
59%
100 évvel ezelőtt kelett volna
2021. okt. 27. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
22%
Értelem a MÁV felsővezetőibe.
2021. okt. 27. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
73%

Kétféle útvonalon lehetne ezt megvalósítani. Az egyik Rákosrendezőn és Zuglón át, a másik meg a Körvasúton és Kőbánya-Felsőn keresztül. Egyik útvonalon sem hemzseg a ki nem használt pályakapacitás, előbbin csak a Nyugati esne ki a célpontok közül (ami az óránkénti lajosmizsei vonatok esetén eléggé kellemetlen lenne, de a fél óránként járó ceglédi vonatok utasai sem feltétlenül örülnének ennek), utóbbinál ugyan van a Körvasútra ráfutó járat Esztergom felől (az S76-os személyvonatok), de a ceglédi/lajosmizsei utasok számára Zugló is kiesne. Valószínűleg a Nyugati mint végállomás mindkét irányból hasznosabb, akik meg Köki és Aquincum között közlekednének, még mindig ott a Nyugatiban való átszállás.

Ha majd a jövőben lezárnák a Nyugatit (mondjuk felújítás miatt), akkor talán lehet létjogosultsága egy hasonló vonalnak, korábban már volt Cegléd-Vác személyvonat (S57, Z57).

2021. okt. 27. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
84%

"Értelem a MÁV felsővezetőibe."


Azt ugye vágod, hogy a MÁV-nak kb 0 köze van ahhoz, hogy hol és mi épül meg a vasúton. A pályahálózat elidegeníthetetlen állami tulajdon, a MÁV (és a GySEV) csak üzemelteti. A projektes rekonstrukciókat sem a MÁV intézi, hanem a NIF, állami (+EU) pénzből, a MÁV-nak sokszor annyi beleszólása sincsen, hogy kérje a forgalom fenntartását 1-1 vágányon...


Nekem személyesen az esztergomi állomás átépítéséhez volt közöm, ott a forgalom fenntartásához 2 vágány kellett, (a hajnali vonatok szerelvényeinek tárolásához) az állam, a NIF konkrétan telibeszarta a szánkat, hogy nem igazán érdekli őket a dolog, oldjuk meg 1 vágányon. Végül a kivitelezővel értetünk szót, és úgy intézte, hogy többségében rendelkezésre állt 2 vágány. (Amúgy pedig kivittük a vonalra a Desirokat, de azzal is volt baj, mert a hajnali indlásról már a saját páratlan személyvonatunk ütötte a szerelvénymenetet... )

2021. okt. 27. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Jah a lényeget nem írtam hozzá: Az új viszonylat sem a MÁV-tól függ, többségében különféle politikai érdekek alapján mennek. Elég sok ötlet felmerül MÁV szinten, de az ITM leszavazza, mert valaki másképp képzeli el a modellvasutat nagyban.

Ahogy a 3-as írta, a körvasúton jelenlegi pályaadottságokkal új vonatok nem férnek el, amikor be lettek erőltetve, akkor is orrba szájba késtek. Van 40-es szakasz is... Mélyebben pedig a nagy felújításig nem engedik, h hozzányúljanak...

2021. okt. 27. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Az, hogy a MÁV vezetőségében vagy a kormányban valaki kitalálja. Az, hogy az utasoknak mi a jó, nem szempont.
2021. okt. 28. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
0%

"Jah a lényeget nem írtam hozzá: Az új viszonylat sem a MÁV-tól függ, többségében különféle politikai érdekek alapján mennek. Elég sok ötlet felmerül MÁV szinten, de az ITM leszavazza, mert valaki másképp képzeli el a modellvasutat nagyban."


Jó, hogy leírtad a lényeget, és nem azt próbáltad a számba adni, hogy szerintem a MÁV vezetői döntenek a rekonstrukciókról.

2021. okt. 28. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Úgy néz ki, akkor politikus ismerősöket kell szereznem. 😀


Az a baj, hogy amíg beér a Nyugatiba az baromi sok idő, és akkor ugyanott vissza...áhh...😅😅😅


Amúgy a vonatok sebességén nem lehetne növelni?


S76 amúgy mennyire érte meg? Eléggé kihasznált? Még nem utaztam vele. Régi munkahelyemre jó lett volna, akkor bezzeg még nem volt. 😅

2021. okt. 28. 22:25
 9/9 anonim ***** válasza:
47%
A vonatok sebessége jelenleg elsősorban a pálya állapotától függ. Lehetne növelni, ha a MÁV vezetősége az általuk kitalicskázott pénzt a pálya felújítására és karbantartására fordítaná. Így viszont még annyi karbantartás sincs, amivel a jelenlegi sebesség fenntartható lenne, ezért ezután is tovább fognak nőni a menetidők minden vonalon.
2021. okt. 29. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!