Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem állnak át a vasutak...

Miért nem állnak át a vasutak MagLevre?

Figyelt kérdés

* Nincs kopóréteg a pályán, a vonaton, hiszen mágnes tartja levegőben a vonatot. Emiatt karbantartásra sincsen szükség, szóval gyakorlatilag a pálya élettartama örök élet +1 nap és a vonaton is csak a berendezések tudnak meghibásodni.


* Mivel mágnes tartja pályán a vonatot, ezért kisiklásra sincsen lehetőség, abszolút biztonságban van mindenki a vonaton.


* Akár több száz km/h-s sebesség is elérhető minimális vesztességgel.


* Környezeti hatásokat tekintve a létező legjobb megoldás, hiszen zéró szennyezéssel működik és még az elektroszmog sincs jelen, ami felsővezetéknél igen.


* Szabványos minden, mivel relatív új technológia. Nem kell típusismeret, mert minden mozdony vezetőállása és menetvezérlője egyformára építhető. Ez mindenkinek költséget spórol.


* Szabványos a pályatechnika is, mivel új technológiáról van szó. Nincs elavult, "ottmarad" ezeréves alakjelző, nincs olyan, hogy olcsóságból egyetlen kijárati jelző van sok vágányra, stb... Mozdonyvezetők biztosan tudnának mesélni.


Feltehető tehát a kérdés: Miért nem álltunk még át MagLev-re? Miért az eréves, ócska technológiára szúrjuk el a forint ezermilliárdokat? Egy MagLev kiépítése drága, igen, de utána gyakorlatilag nulla forintba kerül fenntartani, tehát quadruplán megéri.



2021. dec. 15. 16:46
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
23%
A mák kártya mákból van? Meg lehet enni?
2021. dec. 15. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
32%
Neeem,mákja van, akinek van.
2021. dec. 15. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%
Ha még a japánoknak is drága a technológia, pedig ott azért a fejlesztésekre bőven szokott jutni pénz, mert nem sajnálják, de na ha ők úgy ítélik meg hogy tényleg nagyon drága dolog, akkor elképzelheted, hogy arányaiban sokszorosa a klasszikus vasúthoz mért áraknak.
2021. dec. 16. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
46%
Ha Magyarországra gondolsz, akkor azért, mert - miután a MÁV vezetősége kitalicskázta a lóvét - még állagmegóvó karbantartásra sem telik, nemhogy ilyesmire.
2021. dec. 16. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
38%

"Egy MagLev kiépítése drága"

Meg is válaszoltad. Akkor mi a kérdés?

2021. dec. 17. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
87%

A MagLev a vasútnál az, ami repülésben a Concorde volt. Sokkal inkább presztízs, mint ráció. Na, mi ilyent is tudunk. Kérdeztelek, hogy a kilométerkövenként megálló vonatot hogyan gondolod megoldani mágnesvasúttal? Az a néhány ember, aki meg tudná fizetni, annak van saját repülőgépe.

Az sem olcsó, de megvan az infrastruktúra, csak használni kell.

2021. dec. 17. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!