Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem állnak át a vasutak...

Miért nem állnak át a vasutak MagLevre?

Figyelt kérdés

* Nincs kopóréteg a pályán, a vonaton, hiszen mágnes tartja levegőben a vonatot. Emiatt karbantartásra sincsen szükség, szóval gyakorlatilag a pálya élettartama örök élet +1 nap és a vonaton is csak a berendezések tudnak meghibásodni.


* Mivel mágnes tartja pályán a vonatot, ezért kisiklásra sincsen lehetőség, abszolút biztonságban van mindenki a vonaton.


* Akár több száz km/h-s sebesség is elérhető minimális vesztességgel.


* Környezeti hatásokat tekintve a létező legjobb megoldás, hiszen zéró szennyezéssel működik és még az elektroszmog sincs jelen, ami felsővezetéknél igen.


* Szabványos minden, mivel relatív új technológia. Nem kell típusismeret, mert minden mozdony vezetőállása és menetvezérlője egyformára építhető. Ez mindenkinek költséget spórol.


* Szabványos a pályatechnika is, mivel új technológiáról van szó. Nincs elavult, "ottmarad" ezeréves alakjelző, nincs olyan, hogy olcsóságból egyetlen kijárati jelző van sok vágányra, stb... Mozdonyvezetők biztosan tudnának mesélni.


Feltehető tehát a kérdés: Miért nem álltunk még át MagLev-re? Miért az eréves, ócska technológiára szúrjuk el a forint ezermilliárdokat? Egy MagLev kiépítése drága, igen, de utána gyakorlatilag nulla forintba kerül fenntartani, tehát quadruplán megéri.



2021. dec. 15. 16:46
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
90%
Drága a pálya kiépítése és maguk a szerelvények is. Nagyon sokára térül meg a beruházás, hiába lenne alacsonyabb az üzemeltetési költségek.
2021. dec. 15. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
92%
Tudtam, hogy nem a Humor kategóriában vannak ám a jó viccek, de ekkor sok sületlenségre nem számítottam.
2021. dec. 15. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
#1 Mennyibe kerülne a pálya kiépítése? Mennyibe kerülnek a szerelvények? Ha tudsz róla infot, akkor oszd meg velünk!
2021. dec. 15. 17:01
 4/16 anonim ***** válasza:
100%

Feltehető tehát a válasz: azért mert kva drága a technológia.


Akkora hülyeséget már rég olvastam, hogy utána gyakorlatilag nulla forint a fenntartása, de ezennel nullázom a számlálót.


A maglev-et nem lehet csak úgy beiktatni a jelenlegi infrasturktúrába, teljesen új pályaszakaszt kell kiépíteni neki. Vagyis a jelenlegi mondjuk BP-Madrid (vagy Nyékládháza - Füzesabony) pálya mellett találni kell helyet egy másik szakasznak amin lehet építkezni és ha sikerül befejezni akkor lesz két párhuzamosan futó vasúti pálya. Csodás gondolat!


Ha ki akarod használni a maglev nagy sebességét, akkor nagyon enyhe pályaívekkel kell dolgozni, különben kicsit sok lesz a terhelés az utasoknak.


A maglev-et utasok és nem áruk szállítására van kifejlesztve.


Nincs olyan, hogy 'quadruplán'... úgy írják, hogy négyszeres.


Értem, hogy támadt egy ZSENIÁLIS gondolatod, de szerintem az ilyesmit ne reklámozd, mert csak azt bizonyítja, hogy abszolút fogalmad sincs a dologról.

2021. dec. 15. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
96%

Jajj megint egy okos kérdés!! De jóóó!! Már annyira hiányzott egy ilyen kérdés! janem

Nem véletlenül nem terjedt el!

Ott nem lehet megcsinálni egy szintbeni kereszteződést, ki kell emelni a pályát. Az mmegállóhelyeket ennek megfelelően fel kell emelni a pálya szintjére.

Most gondol ezt el mondjuk a Budapest - Nagykanizsa vonalon :D

2021. dec. 15. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
87%
Hogyan képzeled el mondjuk a Keleti,Kőbánya-felső, Rákos, Újakadémia, Rákosliget, Rákoscsaba stb. vonalat, ahol 2-3 km az állomásköz. Ha erre hozol épkézláb javaslatot, akkor folytathatjuk.
2021. dec. 15. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
92%

" Emiatt karbantartásra sincsen szükség" már hogyne lenne. Az elektromágnesek nem örök életűek, folyamatos karbantartás igényelnek pl. oxidáció miatt

"abszolút biztonságban van mindenki" már volt velük halálos baleset [link]

"Akár több száz km/h-s sebesség is elérhető minimális vesztességgel." ezt tudják a hagyományos vonatok is

" Környezeti hatásokat tekintve a létező legjobb megoldás, hiszen zéró szennyezéssel működik" Persze és az elektromágnesekhez szükséges áramot mi állítja elő?

"Szabványos minden, mivel relatív új technológia" ez sem igaz, már alapból a technológiájuk is eltérő (EMS vagy EDS)

"Szabványos a pályatechnika is, mivel új technológiáról van szó" OK, de az árának töredékéből meg lehetne szüntetni a meglévő útvonalakon ezeket a problémákat.


"Miért az eréves, ócska technológiára szúrjuk el a forint ezermilliárdokat?" mert mint a történelem számtalanszor bizonyította: folyamatos fejlődés előre mutatóbb, mint drasztikus változás.

2021. dec. 15. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
97%

Most azt a részét hagyjuk is,hogy milyen költségekkel valósulna meg és mennyi ideig tartana itt nálunk egy hálózat kiépítése...

Szerinted ki fizetné meg azt a szolgáltatást itthon??

2021. dec. 15. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
90%

Azt ugye tudod, hogy amiket felsoroltál kijelentésként mint érv, több mint a fele tényszerűen nem igaz, a maradék meg erősen vitatható vagy féligazság.


Röviden annyit mondanék, hogy a maglev kiépítésének költéségéből az adott vonalszakaszon hagyományos technikával nulláról újra lehet építeni a legújabb átjárhatósági műszaki előírások szerint, ETCS L3-mal, meg simán lehet ehhez illeszkedő gépeket is beszerezni.

2021. dec. 15. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
71%
Ó, pedig hogy menne a sok naccsaládos meg a mák kártyás 😆😆😆
2021. dec. 15. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!