Miért olyan veszélyes a Boeing 777-es?
Nem veszélyes gép az! Sőt!
A közel 1700 legyártott példányból mindössze 8 semmisült meg. Ez azért elég jó arány.
Hamis állítás, talán álhírek vagy félreértés.
Logikailag is hibás. Ha csak nagyon tapasztalt vezetheti, hogyan tesz szert rá? Minden típusra külön tanulni kell és vizsgázni.
Tervezési hibák voltak a típuson, de ez más kérdés.
Általában a 777-esek nem a helyi kirohanós járatokra vannak beosztva, hanem hosszútávú járatokra. Oda meg azért kell a tapasztalat, nem csak a gép miatt.
Csak bizonyos számú repült óra felett lehet valaki kapitány. Ez nem csak a 777-esnél van így, minden légitársaságnál, minden géptipusnál ez a helyzet. mivel évente 900 órát repülhet egy pilóta, ezért nem lehet hamar összeszedni az órákat. Ezért látsz ilyen gépeken deresedő haju pilótákat. Mire összerepül magának egy 777-es típust az ember, addig meg is őszül :D
A másik ok a presztizs. Afrikában, vagy Délk-Amerikában örülnek hogy találnak pilótát aki azért a kevés pénzért még be is áll a cégez. Ezzel szemben egy Emirates, Qatar, BA, stb cég aki megengedheti magának, hogy többet fizessen, az el is várja a pilótáitól azt, hogy felkészültek legyenek. Egy ilyen társasághoz 5-6000 repült óra alatt nem nagyon lehet bekerülni.
Meg azért ezek a gépek nem olcsók ám... 150 milliárd (igen, 150 milliárd) forinz az ára egy 777-esnek. Azért ezt nem adják oda akárkinek, hogy itt van, mennyé' vele, de meg ne karcó'd!!
"Connor Shields 22 évesen első tiszt Boeing 777-es gépen"
Kivételek mindig vannak.
Persze nem minden kapitány mellé oszthatják be. Fiatalabb, kevesé órás kapitányokkal tutira nem repülhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!