Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan lesz ebből elektromos...

Hogyan lesz ebből elektromos autózás?

Figyelt kérdés

Egyik ismerősöm nem rég költözött egy új építésű budapesti lakóparkba. Egy-két elektromos töltőt építettek csak ki, mondván hogy többet nem bírna el az elektromos hálózat. És ez okból az otthoni töltést sem javasolják nagyon.

Ezzel így hogyan lesz áttérítve az emberiség az elektromos autózásra? Mikor kb 100-120 autóból ha max 10-15 elektromos és ilyen problémák vannak? Sőt ha a helyi hálózat el is bírná, akkora többletfogyasztást okozna a sok elektromos autó hogy újabb erőművekre lesz szükség, főleg ha a szén/gáz/olajerőműveket be akarják zárni.

Csak én érzem, hogy kicsit túl van lihegve az áttérés az elektromos közlekedésre? Mikor semmi nem indokolja az ilyen mértékű váltást és az infrastruktúra sincs rá felkészülve.



2022. ápr. 25. 20:46
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
91%

Na igen, az autózás úttörői is nagyvárosi gyógyszertárakban kuncsorogtak üzemanyagért, nyilván ha hirtelen vált volna tömegessé a robbanómotor használata, akkor bizony rögtön benzinhiàny lett volna és jajjmeghalunk.


Ehhez képest az lett, hogy kiépült az olajfinomítók, terminálok és benzinkutak hálózata, lépésről lépésre. Nyilván voltak ellátási hiányosságok erre-arra, de különböző finanszírozási formákkal megoldódott ez a kérdés szinte mindenhol a világon.

2022. ápr. 25. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
80%

Az elektromos autókról rendszerint egy dolgot szoktak megemlítetlenül hagyni, pedig a megoldás nyitja ebben áll.

Nevezetesen hogy honnan származik a betáplált energia, milyen úton állíttatik elő. Amennyiben nagyrészt megújuló energiából, akkor lehet igazán gazdaságos a villanyautó. Egyébként nem, és nyílvánvalóan tévút egy döntően fosszilis energiatermelésre épülő rendszerben.

Ebből következik, hogy a megfelelő infrastruktúra kifejlesztése és kiépítése a villanyautók elterjedése előtt kívánatos. Látható tehát hogy ez egy hosszabb távú, elhúzódó folyamat részeként lehet csak életképes.

Jelenleg ott tartunk, hogy még parkolóhely sincs elég, nemhogy villamos töltőállomás meg a hozzá tartozó villamos hálózat a kábelezéssel és a biztonságtechnikával.

Továbbá érdemes megemlíteni az üzemanyagcellás (hidrogénhajtású) autókat is, ezeknek komoly jövője lehet.

Szóval ma még egyáltalán nem körvonalazódik, hogy csak a tisztán elektromos hajtásé a jövő, több irány felé is van kilátás.

Ami ezeket a korszerű hajtásokat illeti, látnunk kell hogy erős hátráltató tényezőként fog szerepet játszani a speciális (és drága) fémek megnövekedő felhasználási igényének kielégítése.

2022. ápr. 25. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
63%

"Továbbá érdemes megemlíteni az üzemanyagcellás (hidrogénhajtású) autókat is, ezeknek komoly jövője lehet.


Szóval ma még egyáltalán nem körvonalazódik, hogy csak a tisztán elektromos hajtásé a jövő, több irány felé is van kilátás."


Hagyjuk már az üzemanyagcellát, egy bonyolult és még a tiszta elektromos üzemnél is indokolatlanul komplikáltabb módszerről beszélünk, nem ok nélkül nem tud konkurense lenni a tiszta elektromos hajtásnak.

2022. ápr. 25. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
73%

Majd bővítik a rendszert ha lesz rá igény.Nem kell eljátszani a világ végét,folyamatosan növekszik az áramfelhasználás és meg tudták oldani eddig is,meg fogják oldani most is.

A benzinkutatakat is kiépítették valahogy,10-20 km-es körzetben kb bárhol van egy,évtizedekkel ezelőtt valakinek fel kellett építeni és lám itt vagyunk.

Az átállás sem 2 év múlva lesz,2030-40-ig gyárt elég sok gyár belső égésű motoros autót de ezek csak az újak,a legtöbb embernek használt van.Szép lassan elérhetőbbé válnak az elektromos autók ahogy öregebbek lesznek és fejlődik a technológia,évtizedekig fog tartni mire több elektromos lesz mint belső égésű.

2022. ápr. 25. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
56%

Szerintem az elektromos autózás nem a jó irány. Én nem is vennék.

Hosszabb utakra teljesen alkalmatlan. Töltőknél is sorba kell állni, meg maga a töltés is órákba telik, miközben egy tankolás csak pár perc. Esetleg cserélhető akksikkal lehetne ezt megoldani.

Baleset, torlódás, elakadás esetén az akksi kb egy-két órát tudja fűteni az autót, és vége, egy éjszakát vagy téli napot nem lehet átvészelni vele.

Nem tudom, mi lenne a jó irány, növényi alapú üzemanyag talán? Mint az étolaj. De az biztos, hogy az üzemeltetés problémáit meg kell oldani.

2022. ápr. 26. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
92%

#6

Azért csak prototípus létezik pl repülőből, mert a jelenlegi akksi-technológia elég gyatra energiasűrűségre képes (rep-benzinhez vagy kerozinhoz képest), azaz sokkal nagyobb súly ugyanannyi energia hordozása, de ahhoz még több energia kéne, ami még nagyobb súly, és ez egy ilyen ördögi kör. Amint lesz egy nagyságrendekkel hatékonyabb akksi, pillanatokon belül robbanásszerűen fejlődni fog a repülés elektromossá tétele is.


Konkrétan a kérdésre válaszolva:

Szerintem nem csak te érzed, hogy túl van lihegve, ugyanakkor rengeteg előnye lenne, ha át tudnánk állni megújuló energia által fenntartott elektromos közlekedésre. Ehhez nyilván rohamosan fejlődő elektromos hálózat kell, de nem lehetetlen ez se. Anno, amikor csak pár autó volt, viszont zabot bárhol vehettél, ugyanezt mondták a lovasszekerek tulajai is :) "De hát megyénként csak 1 helyen lehet tankolni és takarmány mindenhol található, meg sokkal olcsóbb egy szekér, mint egy Ford T modell meg amúgy is büdöset pöfékel"

Ezt kicsit ehhez tudnám hasonlítani, aztán persze lehet, hogy tévedek. Ez majd 50 év múlva derül ki.

2022. ápr. 26. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
66%

#15:

"Hosszabb utakra teljesen alkalmatlan" Ez nem igaz. Nyilván nem a 16 kWh-ás VW E-Up-al kell nekiállni egy európai körútnak, de azért egy mai, legalább 40-50-es akkuval szerelt autóval megoldható hosszabb út is. Az emberek többsége nagyon max havonta megy 200 km-nél többet, de a többség csak nyáron, nyaraláskor. Nyilván aki napi 500-700 km-t megy, még nem feltétlen opció a villanyautó. De egy Teslával, vagy bármilyen nagy akkus, gyorsan tölthető autóval gond nélkül lehet megtenni hosszabb távokat. 250-300 kilóméterenként legkésőbb úgy is mindenki tart egy kis pihenést, addig meg feltölt a kocsi.


"Töltőknél is sorba kell állni, meg maga a töltés is órákba telik, miközben egy tankolás csak pár perc." Ez sem igaz. Nagyon ritka az, hogy nem tudsz tölteni, persze ünnepekkor, amikor mindenki megindul, előfordulhat kisebb várakozás. A töltés sem órákba telik (kivéve AC töltőn, de azt akkor használjuk, ha sok időt töltünk valahol, mondjuk ha bemegyünk moziba, stb). Villámtöltőn ilyen 20-40 perc alatt 80%-ra fel lehet tölteni a mai autók nagy részét. A benzinkutas tankolás sem mindig 2 perc, főleg nem a fentebb említet csúcsidőszakokban. Továbbá az egyszerű hétköznapokon a villanyautót otthon töltjük (jelenleg ugyanis annak éri meg a villanyautó, aki tud otthon tölteni), így nem járunk töltőhöz. Vagy végülis aki meg nem tudja tölteni, oda megy bevásárolni, ahol meg tudja, tehát ez sem feltétlen plusz idő.


"Baleset, torlódás, elakadás esetén az akksi kb egy-két órát tudja fűteni az autót, és vége, egy éjszakát vagy téli napot nem lehet átvészelni" Ez nem egy túl gyakori eset. De belső égésű motoros autó esetén is előfordulhat, hogy kifogy az üzemanyag, és nem hiszem, hogy a téli hidegekben el szeretnél menni akárcsak 3 kilómétert is egy benzinkútig, meg szerintem kanna sincs a csomagtartódban. Itt egy videó, ahol a norvég srác -35 fokban alszik egy Teslában: https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q Azért ez az eredmény minden, csak nem rossz.

2022. ápr. 27. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
71%

17. így van. nem azt állítja senki, hogy kompromisszummentes elektromos autóval közlekedni, de valahogy akik csak hallomásból ismerik a dolgokat, általában mindig túlreagálják a dolgokat, pedig koránt sem olyan élhetetlen.


mondjuk túlnyomó részt olyan emberek szokták ilyen pesszimistán látni, akik maximum az elméletet ismerik. szerencsére egyre távolodnak már az emberek a "próféta szereptől", és nem szeretnék a másikat meggyőzni arról, hogy rosszul látja. én is csak boldogan használom az elektromos autómat, úgy, ahogyan nekem szükségem van rá. az elmúlt másfél évben 2 autóval megtettem közel 80ezer km-t és talán egy kezemen meg tudom számolni, amikor valamiféle kellemetlen szituációval találkoztam. még soha nem sikerült órákat sorbanállnom töltésre várva, soha nem merültem le félúton, és még az autó akksija se dobta be a törülközőt, pedig nem új autókról van szó(egy 7 éves i3 60 Ah REx és a jelenlegi egy 5 éves BMW i3 94 Ah).


anyagilag is elég jól megérte, az előzőt 1 év és 50ezer km után majdnem ugyanolyan áron adtam el, amennyiért vettem, a jelenlegit meg majdnem egy millióval drágábban el tudnám adni, ha elakarnám, de maximálisan elégedett vagyok vele, szóval nem akarom :D

2022. ápr. 28. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
56%

Nekem amúgy szimpatikus és ha nem állna fenn egyéb körülmény, akkor vennék.


Amúgy nem ártana ez az áttérés, mert a forgalmas, többsávos úton lakó, tanuló, dolgozó emberek egészségét durván rombolja. COPD, asztma, tüdőrák, sőt, szív-érrendszeri betegségek rizikója igencsak növekszik.


Bár jelenleg úgy áll az emberiség, hogy ez a legkisebb probléma, mert úgyse annyira sok van nekünk hátra...

2022. ápr. 28. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!