Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha vennék egy saját villamost/...

Ha vennék egy saját villamost/metrót/mozdonyt, utas nélkül bejárhatnám a várost/országot a BKV/MÁV hálózatát használva?

Figyelt kérdés
Mondjuk vennék egy ugyanolyan CAF villamost, amit a BKV is használ, engedélyeket és jogosítványokat beszerezném, ha szükséges, akkor útvonal engedélyt minden menetkor, fizetném az áramot. Megtehetném, hogy csak úgy bejárom a fonódót? Utasszállítás biztos nem lenne kivitelezhető, mivel állami monopólium (max vonatnál), de csak üresen menni lehet? Saját buszt bármikor vehetek saját célra, legfeljebb nem indíthatok saját 7-es buszt. Magáncégek vonatokat indíthatnak, nem minden tehervonat MÁV-os, városi környezetben privát szerelvényt kötött pályán még nem láttam. Ha lenne egy dús gazdag ember, megtehetné, hogy saját Alstom metróval menjen munkába? Ha megtehetné, akkor mi a helyzet a javításokkal, azokat saját emberrel kell megoldani, vagy óradíj és alkatrészköltségek fizetésével a BKV-t is megkérhetem? Mi a helyzet, ha lerobban és miattam a menetrend szerinti villamosokat/metrókat pótolni kell?
2022. máj. 3. 16:45
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Hát persze! :)

Miután kitárgyaltad a vonalhasználati feltételeket, és befizetted a milliókat... :)

2022. máj. 3. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
86%

Ezt honnan vetted, hogy az utasszállítás állami monopólium? Van sok kisvasút, amit nem állami cég üzemeltet. Vannak magán túristabuszok, azoknak sincs sok közük az államhoz, sőt, felénk százszámra járnak minden műszakváltáskor a 10-20 személyes dolgozókat hordó mikrobuszok.

A metró, vasút üzemi terület, miért engednének külsős járművet, ha minden balesetért, kárért, eseményért az üzemeltető a felelős.

2022. máj. 3. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Állami monopóliumot úgy értettem, hogy az biztos, hogy nem kapnék engedélyt arra, hogy saját villamossal becsatlakozzak utasokat szállítva a nagykorúton 4-es villamosként, legalábbis a BKV járművein kívül más nem járt (vonaton most is vannak magáncégek pl RCH stb). Tettem is fel régebb kérdést, hogy saját busszal ingyen utast szállíthatok-e, ott felmerült, hogy a BKV megállóit, busz sávot nem használhatom stb. Most kíváncsi vagyok, mi a házat saját villamossal?
2022. máj. 3. 17:05
 4/7 A kérdező kommentje:

Most kíváncsi vagyok, mi a házat saját villamossal?


Helyesbítek:


Most kíváncsi vagyok, mi a helyzet saját villamossal utas nélkül?

2022. máj. 3. 17:06
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Van olyan, akinek saját villamosa van, persze nem magánszemély, hanem alapítvány, pl. a Mavite. Az ő tulajdonuk az egyetlen KCSV5 típusú villamos, a 1303-as. Időnként kimennek vele villamosos rendezvényekre vagy különmemetekre, de nem túl gyakran, mert a BKV nem kevés pénzt kér el a pályahasználtaért. És még tárolni is kell valahol, gondolom nincs saját kocsiszíned, ami csatlakozik a hálózatra, így azért is a BKV-nak kell fizetned.

Metrónál nem hiszem, hogy lehet ilyet, az egy zárt üzem. Maximum mehetsz egy kört oda-vissza. Hol tárolnád, ha munkába mész vele? Nincsenek a hálózaton fölösleges tárolóvágányok.

2022. máj. 3. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

"vasút üzemi terület, miért engednének külsős járművet, ha minden balesetért, kárért, eseményért az üzemeltető a felelős."


Ez nem ennyire egyszerű. Vasúton a közlekedés közben bekövetkező balesetért, károkért a menetvonal tulajdonosa a felelős*, ha az neki felróható. (Pl: hibás kocsi, mozdony, hibás áramszedő miatt sérül a felsővezeték stb.)

Az infrastruktúra hibájából eredően bekövetkezett károkért felel az infra üzemeltetője. (Pl. a felsővezeték hibája töri le az áramszedőt.)


Aztán a menetvonal tulajdonosa majd leveri a kárt a közlekedőn, ha a kettő személye nem ugyanaz. Pl. XYZ vasútvállalat menetvonalán ABC vasútvállalat mozdonya közlekedik, és utóbbi okoz balesetet..

2022. máj. 3. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
A vasúti infra használatához kell egy, a megfelelő tanúsítványokkal és felelős szakemberekkel ellátott cég. Egyedül a hajtányozás az a terület, ahol ez várhatóan lazulni fog, bár az infrastruktúra-üzemeltetés ott is szigorú feltételekhez lesz kötve, míg maguk a használók lehetnek majd előképzettség nélküliek. (Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos stábja dolgozott ezen eddig, most nem tudom, mi lesz a folytatás.)
2022. máj. 4. 04:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!