Mi az a szakaszszigetelő? És mi az a szánszerkezet?
Villamosoknál és a nagyvasúton (legalábbis a HÉV-nél) van a felsővezetéken szakaszszigetelő.
Mi ennek a feladata?
A szánszerkezet szerintem csak villamosoknál van.
Ennek mi a feladata?
A műszaki életben az a jó, hogy szinte mindent úgy hívnak ahogy kinéz, vagy amit csinál.
A szakaszszigetelő két táplálási szakaszt választ el egymástól. A villamos felsővezetékbe nem egy helyen küldik be az áramot, hanem sok-sok helye. A szakasszigetelő ezeket választja el egymástól. Ezért van rá szükség, mert az egyes táplálási szakaszok más fázison vannak - ha váltakozó áramú a hálózat - és a két betáp nem feltétlenül van egy fázison, tehát zárlat keletkezik ha két alállomást összehúznak. Egyenáramú hálózatokon is fontos, mert az jó ha csak egy kisebb szakaszt kell csak kikapcsolni, a többi részen mehet tovább a forgalom.
A szánszerkezet pedig arra szolgál, hogy a szakasszigetelő járható legyen áramszedővel.
Köszönöm!
Azt is hallottam, hogy a szánszerkezettel lehet váltót is állítani.
"Azt is hallottam, hogy a szánszerkezettel lehet váltót is állítani."
Pontosan. Attól függően, hogy az áramszedő áramfelvétellel, vagy anélkül halad át a szánszerkezeten, állítja vagy nem állítja a váltót.
Ha engem kérdezel, elavult megoldás.
"Milyen jobb megoldás van a vill. által vezérelt váltóállitáshoz?"
Nagyon egyszerű a válasz: rádiós.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!