Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A budapesti CAF 9 és Combino...

Bab51 kérdése:

A budapesti CAF 9 és Combino villamosokon hogy-hogy mindkét áramszedőt üzemszerűen egyszerre használják?

Figyelt kérdés

Miért van az, hogy a helyett, hogy mindig csak a menetirányhoz viszonyított hátulsó áramszedőt használnák, mindkét áramszedő folyamatosan fent van?


Szakaszhatároknál ez nem zárná össze a két betápot?


Meg ha tegyük fel az egyik áramszedő meghibásodik, egy áramszedővel is lehetséges a villamos továbbítása?


Köszi!



2022. szept. 14. 15:47
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Túl sok áramot vesz fel, ezért kell 2 áramszedő. A Tátrán is csak 2 kocsit bír 1 áramszedő, ezért a 3 kocsison fent van az elsőn és az utolsón is, a középsőn le van engedve. Ha az egyik rossz lenne, akkor ott van a középső kocsié (élőben ilyen esetet nem láttam), talán átvenne a rossz szerepét, de ha az is rossz lenne, akkor végső esetben az egyik kocsi motorjait kikapcsoljuk, így csak 2 kocsit kell kibírjon a szedő, amíg elmegy a szervízig (persze utas nélkül). A CAF-oknál szerintem kérdéses, hogy ilyen motorkikapcsolós csökkentett áramfelvételű mód működne-e, engedné-e a számítógép :) Ugyanez igaz a Combinóra is.
2022. szept. 14. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

#1 Szia! Köszi a válaszod! Annyi kérdésem lenne, hogy én villamosvezető ismerősömtől (Konkrétan minden típusra és viszonylatra le volt rakva az ismereti vizsgája és tehervillamosokon is rendszeresen dolgozott) úgy hallottam, hogy 3 egységes Tatra szerelvényeknél a középső kocsi csak szabadon fut, nem vesz részt a hajtásban. Ahogy te írtad, nekem úgy hangzik, hogy az is aktívan részt vesz a hajtásban a leeresztett szedő ellenére. Hogy van ez most pontosan?


És akkor a két szedős közlekedés az magát az áramszedőt kíméli? Gondolom a motorok által felvett áramot eloszlatja két pont között és nem egy szedőt süt ropogósra 600 volt egyenáramon hanem (jobb esetben) egyet sem.


Meg a szakaszhatáros kérdésem még mindig él


Köszi mégegyszer!

2022. szept. 14. 20:53
 3/4 anonim ***** válasza:
#1 vagyok. A 2 áramszedő a az áram eloszlására van, hogy ne süljön ropogósra jól mondod. Én úgy tudom, minden kocsi részt vesz Tátránál a hajtás ban, mivel 1 szedő 2 kocsit tud ellátni árammal, de ha valami probléma lenne, akkor szabadonfutással is tud menni, de akkor a menetdinamika romlik nagyon. Egyszer gyakorlatban tapasztaltam az 59-esen, egyenesben semmi probléma, csak gyanús volt, hogy miért csendes a kocsi (utolsóban ültem), de a meredek szakaszhoz érve minden megállónál művészet volt az indulás: 2 méter, megállás, áramszünet, restart, indulás, mindig 2-3.-szorra sikerült az indulás, gondolom hegyen 1 kocsi motorja már sok volt 2 kocsi hajtására. A szakaszhatárra én is kíváncsi lennék, egyszerű utas vagyok. Vonatoknál úgy van, hogy ha 1 szedő van fent, akkor csak lekapcsolják a főmegszakítót, 2 szedő nélkül le is engedik (gyk-n olvastam), Villamosnál szedő leengedést menet közben nem láttam :)
2022. szept. 15. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Szerintem az egyenáramú miatt nincs jelentősége, ha összezár 2 szakaszt, hiszen +600 V-ot zár össze +600 V-tal, vagyis nem történik semmi.
2022. okt. 3. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!