Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lenne értelme kiépíteni az M3...

Lenne értelme kiépíteni az M3 metrót a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig? Szerintetek van olyan metróvonal amit érdemes lenne bővíteni egyszer?

Figyelt kérdés
2022. dec. 26. 00:19
 1/9 anonim ***** válasza:
24%
Annyira nem vagyok képben Budapest metróhálózatával de szerintem egy repülőtérig haladó metró mindig hasznos tud lenni.
2022. dec. 26. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Revolúcióbiológus ***** válasza:
57%
Nem, a budapesti reptérnek nincs annyira jelentős forgalma, hogy érdemes lenne közvetlen bekapcsolni a metróhálózatba. Csak az ingatlanfejlesztők mániája (jelenleg épp Orbán Viktoré), hogy ez egyszer majd valami nagy, Magyarország dicsőségét hirdető nemzetközi légikikötő lesz, mint Isztambul, Frankfurt vagy a Schiphol. Még Bécs sincs rákapcsolva a metróra, pedig az 2-3x nagyobb reptér, mint a budapesti (és még az is csak másodvonalbeli Európán belül).
2022. dec. 26. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
7%
#2 Mi globálisan nagyon nagyon meghatározó nemzet vagyunk. Még a legeldugottabb ázsiai országban is ismerik a miniszterelnök úr nevét szóval annyira nem mánia ez hanem igazságtartalom is van mögötte.
2022. dec. 26. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
15%

Budapesten az M4 metrót eredetileg dél-Buda-Rákospalota (DBR) metrónak hívták, és a Bosnyák térig vagy a Pólus Centerig közlekedett volna. Sőt, a Kelenföldi pályaudvar után is értelme lenne hosszabbításnak Őrmező-Gazdagrét irányába. Egyelőre sajnos

Másik: a Déli-pályaudvar megszüntetése időről időre felmerül. Ez esetben Kelenföld venné át a szerepét, ha ott az utasforgalmi létesítményeket kellően felfejlesztik. Ekkor az M2 metró Déli-pályaudvar állomása indokolatlanná válik, mivel a környék közlekedési központja a Széll Kálmán tér. 2-es metrót a Szél Kálmán után nem dél felé, a Déli pályaudvar felé kanyarítanám, hanem északra, Flórián tér - Békásmegyer irányba.

Nem metró, de a 4-6-os villamost nem lehetne lesüllyeszteni a földfelszín alá, mint a Kisföldalatti? Nyernénk +1-1 sávot a Nagykörúton.

#2: Bécsben valóban nem megy metró a repülőtérre, viszont a belvárosból elérhető S-Bahn-nal, a City-Airport Train nevű közvetlen vonattal (16 perc menetidő, megállás nélkül) és a főpályaudvarról RailJet-tel. Ez a három jármű együtt jobb megközelíthetőséget biztosít, mintha valamelyik metróvonal (vsz. az U3) lenne odáig meghosszabbítva.

2022. dec. 26. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

A repülőtér távlatilag sem fog megtölteni egy dedikált metróvonalat, miközben az azt körülvevő elővárosi zóna már rendelkezik vasúti kapcsolattal, így még csak ráhordani sem érdemes. (10000 fő/csúcsóra nagyjából az, ami fölött érdemes metrót építeni, alatta más megoldást érdemes keresni az aránytalanul magas költségek miatt.) Persze felmerül, hogy menet közben felfűzhető lenne a XVIII., XIX. kerulet, de itt meg az a baj, hogy a nagy forgalmat adó lakótelepek nem egy tengelyre lettek felfűzve, így meg aztán más megoldásokhoz képest nincs időnyereség : a hosszú utvonal miatt ugyanannyi idő lenne az út metróval, mint ma expresszbusszal. És igazából a lakótelepek is csak gyéren töltenék meg a metrót.


Szóval nem véletlen , hogy inkább a 100-as vasútvonal elágaztatása a most futó elképzelés, bár ez sem olcsó móka, legalább országos kapcsolatot adna a repülőtérnek és nem kellene 10-20% vagy akár az alatti kihasználtságú metrószerelvényeknek pendliznie, helyettük az amúgy is arra járó távolsági vonatok és néhány elővárosi sűrítő járat vinné a reptéri utasokat.


Ezen kívül még egy Vecsés állomásra hordó people mover is felmerül , mint opció , ez nyilván még olcsóbb , de az átszállási kényszer ronthat a megtérülésen.

2022. dec. 26. 05:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
17%

2/5 Revolúcióbiológus

2022 9 hónapjában 4,5 millió utas érkezett, hasonló az innen indulók száma. Igazán jelentéktelen. Ja, nem.

2022. dec. 26. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
82%
M3-at Káposztásmegyerig, M4-et Újpalotára.
2022. dec. 26. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
78%
6-os, ne viccelj már, az óránként 800 utas, ami 2 félig kihasznált metrószerelvényt jelent. Ez csúcsórában sem menne sehogyan sem 8-10 ezer utas közelébe .
2022. dec. 26. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem feltétlenül a metrót, de kötöttpályás összeköttetés a városközponttal nagyon kellene már régóta. Regionálisan igencsak jól állt Ferihegy, csak hát ebbe is beleszólt a politika
2022. dec. 26. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!