Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mindig is ilyen rossz volt a...

Mindig is ilyen rossz volt a vonatközlekedés Zágráb és Fiume között?

Figyelt kérdés

Két okból is döbbent meg, hogy mennyire gyér a kínálat Horvátország fővárosa, illetve legnagyobb kikötője között.

1) Jelen állás szerint naponta mindössze 1 közvetlen vonat közlekedik.

2) Ennek az egy vonatnak olyan hosszú a menetideje, hogy abszolút nem versenyképes nemhogy az autóval, de még a buszokkal sem. 8:18-kor indul Zágrábból és 12:42-re ér Fiumébe. Ez korábban (gondolok itt akár a Monarchia, akár Jugoszlávia idejére) is így volt? Tudom, hogy egy kanyargós, egyvágányú hegyi pályáról van szó nagyrészt, de ez teljesen ennek tudható be vagy ehhez még az is hozzájön, hogy maga a pálya is förtelmes állapotban van? Némi felújítással emelhető lenne a sebesség valamennyire? Az OpenRailwayMap-en látszik, hogy Károlyváros után sok szakaszon csak 50 km/h-val lehet közlekedni, jobb helyeken 70-75 km/h a max.



2023. jan. 4. 19:06
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Horvátoknál mikor tömegközlekedtem, én azt állapítottam meg, hogy a távolsági buszjárataik kiválóak, gyorsak, kényelmesek, viszonylag sűrűn és sokfelé járnak, sokféle gyorsjárat is van. Ráadásul már akkor normális online foglalási rensszerük volt, amikor nálunk kizárólag a még pest megyei Volánbusznál volt egy nagyon rossz, papír mutogatós rendszer. Ezzel szemben a vasúti közlekedésük pocsék. Valószínűleg az ok az, hogy rengeteget költöttek autópálya fejlesztésre, a vasútra meg nem, így előbbit használják a tömegközlekedés gerincének.
2023. jan. 5. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Nézz utána a vagonweb oldalon. Nekem úgy rémlik, hogy újítgatják a vonalat, amiatt van csak napi 1 közvetlen. Több vonat van, csak azoknál át kell szállni Ogulinnál és ezt a Hž menetrendkeresője nem mutatja ha ZG-RI keresel. Régebben egész évben volt Budapesttől Rijekáig közvetlen kocsi nappali vonaton, akkor gondolom, hogy ezt egy délutáni Zagreb-Rijeka járatra akasztották fel. Split is katasztrófa, napi 2 pár, szezonban 3 + plusz a szlovák, magyar fürdővonatok és a Regiojet. Zadar megszűnt, Šibenik átszállós+kerülő, Pula meg el van vágva a horvát hálózattól.
2023. jan. 5. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk ott az úthálózat, mind a közút, mind az autópálya, kiváló, meg ahogy elnéztem, a buszközelkedésük sem lehet annyira ramaty, mint itthon, bár ezzel nincsen tapasztalatom. A vasútjuk tényleg ramaty, de ha megnézed, a volt Jugoszlávia egész területén gyér a vasúthálózat.
2023. jan. 5. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!