Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem prioritás...

Budapesten miért nem prioritás a metróhálózat fejlesztése?

Figyelt kérdés
Hasonló méretű európai városokhoz képest siralmas, hogy itt mennyire nem történik semmi és középtávon nem is várható javulás ezen a téren. 39,7 km a hálózat összhossza, amiben ráadásul benne van a maximum földalatti villamosként definiálható M1-es metró. A hálózat jelentős része ráadásul a sokat szidott Kádár-rendszerben épült ki, a 33 év csodálatos kapitalizmus alatt mindössze a 4-es metró szánalmas 7,4 km-es szakaszát sikerült nagy nehezen megépíteni. Hogyan lehet elvárni autósok tömegétől (főleg az agglomerációban élőktől), hogy tömegközlekedésre váltsanak, ha nincsen megfelelő gyorsvasúti hálózat a városban. Hiszen Budapest hatalmas területű és a metró, illetve a vasút az egyetlen, ami képes normális idő alatt eljutni A-ból B-be. A Budapestnél sokkal kisebb Prágában már 63 km a hálózat hossza, ráadásul folyamatosan épülnek új szakaszok-vonalak. Varsóban úgy 41 km a két vonal hossza, hogy 1995-ben adták át az első részt. Szófia szintén jóval kisebb Budapestnél, ráadásul Bulgáriát már-már harmadik világnak tartják Európán belül, ehhez képest ott 52 km a hálózat. Sokan lenézik a románokat is, ehhez képest Bukarestben már 80 km-re rúg a hálózat. A bécsi metró 83 km-es hosszát már meg sem említem. Ráadásul ezeknek a jellemzője, hogy elérik a városhatárokat, vagy legalábbis egy külső fontos vasútállomást, nem pedig valamiféle belvárosi torzóként üzemelnek. Hogy lehet, hogy nálunk akár szegényebb országokban is megvalósulnak olyan dolgok, amik itthon csak álom kategóriának számítanak?

2023. febr. 13. 21:19
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
4%
először is,kiszedhetnék az angol nyelvű bemondást,mert iszonyatosan irritáló.
2023. febr. 13. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
94%
Drága. Olyan hatalmas összegek "szivárognak el" a nagyberuházásokból, hogy egy-egy metróvonal megépítése már csillagászati összeg. Valamiért Magyarországon a közösségi közlekedés fejlesztése nagyon nem szempont. Talán azért, mert a dugókban álló autók által elfüstölt üzemanyag adótartalma jobb üzlet?
2023. febr. 13. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:
Persze, hogy drága. De egy nálunk sokkal csóróbb Bulgáriának nem drága? Ráadásul ott is van bőven korrupció.
2023. febr. 13. 21:48
 4/22 anonim ***** válasza:
87%
Nálunk a stadionokat fejleszti inkább a gömböc.
2023. febr. 13. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
80%
Budapest ellenzéki város, Döbrögi meg köztudottan bünteti a nem Fideszes városokat.
2023. febr. 13. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
73%

#1, Az angol bemondás a külföldiek tájékoztatására van, ne gondoljuk, hogy minden turista megtanul magyarul. Az angol elköszönés is azért fontos, nehogy egy helyismerettel nem rendelkező fennmaradjon a vonaton, oszt' pánikba essen, amikor a kihúzón áll meg a szerelvény, talán még azt se tudja, hogy vissza fog hamar indulni (vagy nem).


Szerintem a fővárosunk a kommunizmus óta képtele felépíteni olyan közszolgáltató cégeket, amelyek emberanyaguknál fogva alkalmasak lennének túllépni a hadaró géphangú "megértésüketéstürelmüketkérjükköszönjük" mentalitáson. Tapasztalatból írom. Legtöbb közepes és nagyváros lassan lekörözi innovativitásban, rugalmasságban. (A kistelepüléseket azért nem írom, mert nekik nincs elég tőkepotenciáljuk állandó jelleggel bevonzani a kvalitásos szakembereket, bár a nyitottság ott is megvan.)

Talán a legjobb húzás eddig a kormányzati szintről életre hívott Közfejlesztések Tanácsa volt. Most a nagy, állami reputációval bíró fejlesztések is akadoznak, 'hála' az EU- akarom mondani USA-helytartók által kontinensünkre és ránk szabadított gazdasági mélyrepülésnek, amikor arról kell dönteni, mi a jobb, ha az üzemanyagot/áramot vagy az alkatrész-utánpótlást vonják meg a tömegközlekedéstől.

2023. febr. 13. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
55%

Szerintem egyebek mellett az öntéstalajnak is szerepe van abban, hogy nem nagyon épül.

Pest szinte teljes egészében a Duna ártere volt. Agyak, sóder stb. váltakozik.

Sok helyen elég csak lyukat fúrni. Itt ez képtelenség.

2023. febr. 13. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
73%
Milyen európai városokhoz hasonlítgatásról beszélsz? Budapest tömegközlekedése világszínvonal, az éjszakai buszok vonalai és gyakorisága meg egyedülálló. Voltál már Genfben bulizni? Ugye tudod, hogy ha este 10 után nem vagy otthon, akkor gyalogolhatsz, amíg nincs reggel 5-6, amikortól lehet taxit hívni? Nem vicc. Random troll lehetsz, ha a budapesti tömegközlekedést szidod, én speciel munkaügyben rengeteg utazok, meg szabadidőmben is hosszúhétvégézek/szilveszterezek/akármi külföldön, és ne haragudj, de tömegközlekedni még mindig Budapesten a legjobb. Maga a város nem lopta be magát a szívembe, de az infrastruktúra össze van rakva.
2023. febr. 14. 05:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
12%
Mert a rá való pénzt ellopja a városvezetés.
2023. febr. 14. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
97%

11-es, te jó ég, ugyan melyik város az, amelyik képes egy metróberuházást kigazdálkodni? Nem sok ilyet fogsz találni, mert a világon mindenütt állami, legfeljebb regionális szintű beruházások ezek csakúgy, mint a költségre hasonló nagy hídépítések, alagutak, autópályák, vasútfelújítások. Más lépték ez, mint amit egy város ki tudna gazdálkodni.


Amíg ezt nem érti meg a lakosság , hogy állami szerepvállalás nélkül nem lehet reálisan kötött pályás infrát építeni, addig mindig lesz lázárjánosok, akik szó nélkül lehúznak kulcsfontosságú fejlesztéseket már az előkészítő (!!) listáról is.

2023. febr. 14. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!