Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten a településszerkeze...

Budapesten a településszerkezet és a földrajzi adottságok miatt valóban nem lenne kifizetődő hosszabb metróhálózatot kiépíteni?

Figyelt kérdés

Jelenleg ugyebár 38 km a 4 budapesti metró összhosszúsága, amely a hasonló méretű városokhoz képest nagyon kevés. Bécsben több, mint a duplája ennek, Prágában és Bukarestben kb. a duplája.

Sokan viszont azt hozzák fel ellenérvként, hogy Budapesten nem éri meg metrót építeni, mert egyrészt a belvároson kívül kevés a sűrűn beépített rész, a külvárosok egyfajta szigetként alakultak ki (pl. Kőbánya hiába viszonylag belső kerület, jelentős része lakatlan - ipari területek vagy erdők-mezők miatt), ezenkívül rossz a talaj minősége.

Véleményem szerint pont azért lenne szükség ebben a városban több metróra, mert óriási területen fekszik, s a külsőbb részekről busszal vagy akár villamossal is elképesztően döcögős a bejutás.

Ti mit gondoltok erről?


2018. jan. 6. 20:26
 1/5 anonim ***** válasza:
61%
A metróépítés nagyon-nagyon drága. Vedd alapul a 4-es metrót, állítólag messze nem hozza azt az utaslétszámot, aminél behozná az árát. A jövő úgyis az önvezető autós közlekedésé lesz, a metró lassan elavul.
2018. jan. 6. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem így is teljesen okés a tömegközlekedés, nem lenne értelme csilliárdokért faricskálni a talajt.
2018. jan. 6. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem egy kombinált metró/villamos/hév megoldás jó lenne. A belvárosban a felszíni közlekedés nem bővíthető, ott csak a metró játszik. Viszont az ilyen se eleje-se vége metróknak meg semmi értelme.


Az M2-gödöllői vég összekötés megfelelő járművekkel viszont nagyon jó megoldás. A járművek egy része a Déli-pu és Őrs között ingázik, egy másik részük Déli-pu és mondjuk Cinkota között egy harmadik részük meg Déli-Pu és Gödöllő között. Megfelelő ütemes menetrenddel a belvárosban sűrűek a járatok és a külváros/előváros is normális közlekedéshez jut. Igaz ehhez olyan járművek kellenének amik egy része alkalmas a föld alatti és föld feletti közlekedésre is.


Hasonló kombinált megoldásokkal a többi metrót is meg lehetne toldani és ilyen kombinált formában lenne értelme a metróépítésnek.

Az M4-is jobb lenne, ha valahol Budaörsnél kezdődne, lenne az M1M7 mellett egy baromi nagy P+R illetve a következő megálló a tervezett szuperkórház lenne és a túlvégén sem a Keletiben lenne vége hanem mondjuk a Bosnyák téren, ahonnan villamosként is mehetne tovább.


Hosszabb hagyományos nehézmetrót felesleges építeni szerintem. A meglévő hálózatot kell egyszerűbb megoldásokkal bővíthetőbbé tenni és akkor hatékonyabb lesz a rendszer.

2018. jan. 6. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Nézve a meglévő metrótérképet beugrott, hogy:

1, KÖKI-Örs vezér tere-Újpest-Kp.;

2, Kelenföld-Déli-pu. összeköthető lenne még 1-1 metróval, bár ez utóbbinak nem sok értelme lenne. De szóba jöhetne még:

3, Kelenföld és közvetlenül a KÖKI szakasz térségének a kialakítása is, és;

4, Békásmegyer-Újpest-Kp. viszonylat. Így meglenne a tömegközlekedési körgyűrű is.

2018. jan. 6. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

A metró nemcsak alagútban futó, aránylag ritkán megálló, kevés ülőhelyes, sok ajtós, hosszanti üléselrendezéses valami; nehézmetró lehet.


Utaztam is a bécsi metrón. Az állomások sűrűbben vannak a budapestinél, jelentős szakaszok futnak a felszínen, a 6-os metró járművei pedig inkább hosszú, több egységből álló villamosra emlékeztetnek, semmint metróra (és pl az ajtajai is távol vannak, amikor belefutottunk egy nem működő ajtóba, kellemetlen volt átsietni a másikhoz).



Szerintem a legfontosabb az észak-déli irányú HÉV-ek összekötése; a 2-es metró összekötése a gödöllői és csömöri HÉV-vel lenne.


A III. kerület a főváros második legnépesebb kerülete és nincs egy nagy kapacitású, GYORS járat, amivel a pesti belvárosba juthatnának. Dél-Pest irányából pedig csak a Közvágóhídig, jobb esetben a Boráros térig jutnak.

Az Örsön az átszállás kényelmetlen, szerény véleményem szerint nem versenyképes így. Nem is maga a gyaloglás, az frissítő a hosszú munka után és mindenkinek ajánlható ;), hanem a két járat távolsága miatt az átgyaloglás (és a másik járat indulására való várakozás) hosszú idő, az aluljáró kellemetlen; nomeg a HÉV-en elhelyezkedik az utas, olvsgat, alszik stb, majd át kell szállni és egyenesen folytatni az utat... Valahogy olyan fura...

Nomeg ha összekötnék, jöhetne a rákoskeresztúri szárnyvonal.


A 3-as metró északi szakaszának meghosszabbítása viszont egyáltalán nem mozgat meg engem. Ott van nekik az egész jó 14-es villamos, a metró pedig a kerületben, egy peremkerületben! Ott a vasút is.


A 4-es metrót jó volna befejezni, keleti irányban hosszabbítani.



Viszont az én privát véleményem szerint ennyi. Ezen felül a villamoshálózat fejlesztése és valahogy... gyorsítása!



Ja, én Kelenföld vá. és a Nyugati, esetleg a Keleti közé alagutat fúrnék, a vonatok Székesfehérvár - Martonvásár - Vác - Szob, Dombóvár - Százhalombatta - Monor - Cegléd, stb útvonalon mehetnének, a belváros alatt 1-2 megállóhellyel.

2018. jan. 7. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!