Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan lehetséges az, hogy...

Hogyan lehetséges az, hogy egy MÁV appban vásárolt jegy nem érvényes arra a vonatra, amire megvettem?

Figyelt kérdés

Tegnap Kelenföldről utaztam Simontornyára. Nem a 14:57-es S40-essel indultam Kelenföldről, hanem a 15:22-es dunaújvárosi Z42-es zónázóval mentem Pusztaszabolcsig, ott szálltam át az S40-esre. A jegyet is így vettem, ez szerepelt rajta:

Budapest-Kelenföld 15:22

Pusztaszabolcs 15:57

Pusztaszabolcs 16:04

Simontornya 16:44


Az első vonaton nem volt semmi gond, a jegyvizsgáló leolvasta a jegyet, majd figyelmeztetett, hogy Pusztaszabolcson át kell szállnom. Átszállás után a 2. vonaton a jegyvizsgáló hölgy próbálta leolvasni, de valami hibát jelzett neki, erre azt mondta nekem, hogy máskor 2 külön jegyet vegyek, ha átszállással jövök. Erre értetlenkedtem, hogy ilyet, amióta MÁV-val utazom, még nem hallottam. Erre azt válaszolta, hogy ezzel a jeggyel nem lehetséges az "útmegszakítás", ezért kell 2 jegyet vennem. Én mondtam, hogy szerintem ez nem útmegszakítás, hanem átszállásos utazás, és a jegyem is így szól, nem fogok máskor sem 2 külön jegyet venni. Erre annyit mondott: "Márpedig a rendszer szerint ez a jegy így nem érvényes. Én csak jót akartam magának.".

Kérdésem, ami elsősorban MÁV jegyvizsgálókhoz szól: Kinek volt igaza? Szerintem a zónázóról személyre való átszállás (vagy fordítva) akkor sem lenne útmegszakítás, ha történetesen a 2 vonat ugyanoda menne, de itt még ez sem állt fenn. A jegyen konkrétan azok az indulási/érkezési idők szerepeltek, amelyik vonatokkal utaztam, a 2. jegyvizsgáló szerint mégsem volt érvényes a 2. vonatra. Ez hogy lehetséges?



2023. ápr. 12. 14:51
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
Pusztaszabolcson a 16:04-es vonattal mentél? Azt tudom elképzelni, hogy mivel ez egy 100 km alatti utazás, a jegy csak 4 óráig érvényes, így ha egy későbbi járatra szálltál át a jegy lejárt közben. Én 2 átszállásos utazást is megtettem már, a középső ráadásul IC volt, így a jegy csak a középső szakaszra helyjegyet is tartalmazott, az elejére és a végére viszont nem, de a menetjegy a három út összegéből jött ki. Mindhárom vonaton lecsipogták és nem volt semmi baj. Ráadásul a középső IC késett, így az utolsó személyvonat az egyel későbbi járat volt mint ami a jegyen szerepelt. Bár ez egy 240 km-es, közel 5 órás út volt, a jegy 24 óráig volt érvényes, nem járt le közben.
2023. ápr. 12. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
80%
2023. ápr. 12. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
85%

Talán a rendszer kezeli rosszul, a jegyvizsgáló meg a csippantásra támaszkodik, mert nem gondolja, hogy rossz a rendszer.

Egy e-mail az ügyfélszolgálatnak valóban nem rossz ötlet, a rendszernek úgy kéne jegyet adnia, hogy az érvényes legyen, és a jegyolvasó is annak érzékelje.

2023. ápr. 12. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
80%

[link]

Ezt így hozza ki ajánlatként. Ha így veszed meg, akkor annak jónak kell(ett volna) lennie!

Nem kaptál esetleg 2 jegyet? Jobbra balra lehet görgetni a képernyőt a jegyeknél ha egy utazáshoz több jegy tartozik.

Ha legközelebb is pampog, akkor kérd meg hogy írjon utasleadási lapot és az eszrevetel@mav-start.hu-n reklamáld meg, hogy képezzék ki jobban a kallerokat!

2023. ápr. 12. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
0%
A jegyvizsgáló évekig tanulja ezt. Utána nagyon szigorú számonkérésen be is bizonyítja, hogy betűről betűre ismeri az utasításokat, kötőszavakat felcserélni instant bukás. Meghatározott időnként újravizsgázik az anyagból, sőt mellette kötelező továbbképzésre is járnia, hiszen a tudása nem avulhat el, nem megengedett. Ezek után te úgy gondolod, hogy jobban tudod, mint ő, aki jó esetben évtizedek óta a pályán van és találkozott már minden szóba jöhető esettel megszámlálhatatlanul sokszor?
2023. ápr. 12. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
80%
Itt nem arról van szó, hogy ki tudja jobban, hanem úgy ad jegyet a rendszer, hogy azt a jegyvizsgáló nem fogadja el. A hiba itt nem a vásárlónál van.
2023. ápr. 12. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
Ebben egyetértünk, de akkor nem a jegykezelőt kell okolni, hanem a MÁV-nak kell panaszt benyújtani a hibásan működő rendszerük miatt. Valószínűleg a külön jegyvásárlást is ezért tanácsolta a jegykezelő, mert ő tudott a hibáról, de ezek után nekiállni kötekedni vele... Én is azt mondtam, hogy "én csak jót akartam, csináljon amit akar".
2023. ápr. 12. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
80%

Persze, de ha a jegyvizsgáló a szemével látja, hogy érvényes a jegy, a gép meg nem, akkor nem az utasnak kell változtatni a jegyvásárlás módján, hanem a jegyvizsgálónak kellene egyrészt felfogni, hogy itt a rendszerrel van valami bibi, így az utast nem terhelni ezzel, másrészt neki kellene jeleznie valahol, hogy hiba van a rendszerben. Nem egy nagyon bonyolult utazásról van szó, csak egy sima átszállásról.


A probléma egyébként valami olyasmi lehet, hogy összekeveredik a közvetlen kocsi, a közvetlen járat és az átszállás. A jegy.mav.hu nem jelzi, hogy közvetlen kocsiról van szó, az elvira.mav-start.hu igen. Én itt érzem valahol a turpisságot, amiért a rendszer útmegszakításnak érzékeli az átszállást. (Az új elvira a korábbi közvetlen járatot végig 4116-os személyvonatként jelzi, a régi Pusztaszabolcsig 4116-osként, onnan 8046-osként. Az átszállásosnál mindkettő ugyanúgy jelzi, Pusztaszabolcsig 4276-os vonat, onnantól 8046-os vonat. A közvetlen járat Pusztaszabolcstól közvetlen kocsikkal megy tovább, vagyis a csatolt Flirtöt szétszedik, és az egyik fele megy tovább 8046-osként. Na de ha ez valamiért Pusztaszabolcs után is 4116-os marad, akkor ennél az utazásnál egy későbbi járatról egy korábbira való átszállást jelent, amit a rendszer útmegszakításként is érzékelhet - a jegyvizsgálónak nem kellene így tennie. Ennél jobb ötletem a probléma technikai okára nincs, a megoldás keresése a MÁV informatikusaira vár).

2023. ápr. 12. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
58%

5-ööös! Na neee! Ismerek elég sok jegyvizsgálót! Egy üres szotyihéjjat nem bíznék rájuk!


"nem a jegykezelőt kell okolni"

Mari néniz az iváncsi iskola portását? Vagy kit?

"a MÁV-nak kell panaszt benyújtani"

A MÁVnak ehhez semmi köze nincs.


8-asnál lehet a pont!

De szerintem nem szoftveres gond volt, hanem a jv nem jelentkezett át a gépjén a másik vonatra.

2023. ápr. 12. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
0%
#8 A jegyvizsgáló TANÁCSOT adott, hogy hogyan tudja elkerülni legközelebb a kellemetlenséget. A jegyvizsgáló nem informatikus, nincs ráhatással a rendszerre, ezért ad TANÁCSOT. Hát basszus, nehogy már az ő hibája legyen, hogy a kedves utasnak feljebb áll egy jóindulatú TANÁCS.
2023. ápr. 12. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!