Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan lehetséges az, hogy...

Hogyan lehetséges az, hogy egy MÁV appban vásárolt jegy nem érvényes arra a vonatra, amire megvettem?

Figyelt kérdés

Tegnap Kelenföldről utaztam Simontornyára. Nem a 14:57-es S40-essel indultam Kelenföldről, hanem a 15:22-es dunaújvárosi Z42-es zónázóval mentem Pusztaszabolcsig, ott szálltam át az S40-esre. A jegyet is így vettem, ez szerepelt rajta:

Budapest-Kelenföld 15:22

Pusztaszabolcs 15:57

Pusztaszabolcs 16:04

Simontornya 16:44


Az első vonaton nem volt semmi gond, a jegyvizsgáló leolvasta a jegyet, majd figyelmeztetett, hogy Pusztaszabolcson át kell szállnom. Átszállás után a 2. vonaton a jegyvizsgáló hölgy próbálta leolvasni, de valami hibát jelzett neki, erre azt mondta nekem, hogy máskor 2 külön jegyet vegyek, ha átszállással jövök. Erre értetlenkedtem, hogy ilyet, amióta MÁV-val utazom, még nem hallottam. Erre azt válaszolta, hogy ezzel a jeggyel nem lehetséges az "útmegszakítás", ezért kell 2 jegyet vennem. Én mondtam, hogy szerintem ez nem útmegszakítás, hanem átszállásos utazás, és a jegyem is így szól, nem fogok máskor sem 2 külön jegyet venni. Erre annyit mondott: "Márpedig a rendszer szerint ez a jegy így nem érvényes. Én csak jót akartam magának.".

Kérdésem, ami elsősorban MÁV jegyvizsgálókhoz szól: Kinek volt igaza? Szerintem a zónázóról személyre való átszállás (vagy fordítva) akkor sem lenne útmegszakítás, ha történetesen a 2 vonat ugyanoda menne, de itt még ez sem állt fenn. A jegyen konkrétan azok az indulási/érkezési idők szerepeltek, amelyik vonatokkal utaztam, a 2. jegyvizsgáló szerint mégsem volt érvényes a 2. vonatra. Ez hogy lehetséges?



2023. ápr. 12. 14:51
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
77%

#15: A kérdést olvasva az első gyanúm az volt, hogy a kérdező rontott el valamit, de a leírást olvasva nem csinált semmit sem rosszul. Megvett egy jegyet egy útvonalra, ahol át kellett szállni, és azokat a vonatokat használta, amik a jegyen szerepeltek, nem korábbit, nem későbbit.

Ha ilyen esetben útmegszakításról beszél a jegyvizsgáló, akkor feltételezhető, hogy valamit nem jól értelmezett. Talán ő hibázott (ahogy valaki említette, esetleg nem állította át a gépét), talán a rendszerben van a hiba, de semmiképpen nem az utas hibázott azzal, hogy az alkalmazásban megvett jegyét használta az adott vonatokon.

Lehet, hogy csak rossz napja volt, lehet, hogy mindig ilyen, de alapesetben illene összerakni a képet, hogy mégis hogyan sikerült 4276-os számú vonatról a 8046-os számú vonatra átszállni, és hogy ez miért nem útmegszakítás.

2023. ápr. 12. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
80%

Na 21-es mindjárt te is megkapod a mi hősünktől a magadét :D

A jegyvizsgálók éveken keresztül tanulnak! Hát nem érted????? Ők nem hibázhatnak! Nem is hibáznak! Feddhetetlenek, sérthetetlenek, tökkkkéletesek!

2023. ápr. 12. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
Nem tanulnak éveken át, néhány hónap a tanfolyam.
2023. ápr. 12. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
85%

Én tudom, de 5-ösben írja a megmondóember, hogy

"A jegyvizsgáló évekig tanulja ezt."

☝️

2023. ápr. 12. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
0%
#21 Mivel a leírás szerint a kalauz azt közölte, hogy a rendszer szerint nem érvényes így a jegy, ezért feltételezhetően informatikai háttere van a problémának. Mivel a kalauz jobban tudta, ezért engedte tovább utazni. Az én olvasatomban ennyi történt. Majd ezek után a kedves utas jó angolos modorral közölte, hogy őt ez nem érdekli, legközelebb is így fog utazni. Nyilván ekkor már közli a kalauz, hogy jó, akkor csináljon amit akar. Tanulság, hogy talán jobb lett volna megköszönni a tájékoztatást vagy udvariasan megkérni, hogy világosítsa fel, mert nem egyértelmű számára.
2023. ápr. 12. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
85%

#25: Ez is szerepel a leírásban: "Átszállás után a 2. vonaton a jegyvizsgáló hölgy próbálta leolvasni, de valami hibát jelzett neki, erre azt mondta nekem, hogy máskor 2 külön jegyet vegyek, ha átszállással jövök." - Nos, ha két külön jegyet kell venni az útra, akkor az alkalmazásnak két jegyet kellene adnia. Ha nem kell két külön jegyet venni az útra, akkor a rendszernek el kéne fogadnia, de ha a rendszer nem fogadja el, akkor a jegyvizsgálónak tudnia kéne, hogy nem kell két jegyet venni az útra, vagyis nem kellene azt mondania, hogy legközelebb külön jegyeket vegyen.

Persze mondhatjuk, hogy milyen jóindulatú volt a jegyvizsgáló, mert továbbengedte az utast, de érvényes jegye volt! Vagy ha megveszi valaki adott vonatra a jegyet, akkor még abban is bíznia kell, hogy a jegyvizsgáló kegyes lesz hozzá?

2023. ápr. 12. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
85%

"a kedves utas jó angolos modorral közölte, hogy őt ez nem érdekli, legközelebb is így fog utazni."

Jól tette!

Biztos hallottál már a rosszul beárazott repülőjegyekről amikor sokkal-sokkal olcsóbban hirdetnek meg egy jegyet akár az informatikai rendszer hibája, akár a kezelő személyzet mulasztása miatt. Mit is csinálnak olyankor? Ja igen, engedik utazni az embert tized huszad áron és benyelik a hiányt. Mert elcseszték.

Ha - ahogy a korábban linkelt képernyőfotón is láthatod - a rendszer így ebben a formában dobja fel az utazást és erre ad jegyet, akkor ezt fogadja el a kaller úgy ahogy van. Nem az utas dolga fejből fújni a díjszabást - az sem tudja 99,5%-uk hogy az micsoda.

Neki kiadta a rendszer a jegyet így, akkor az a jegy érvényes. Ha probléma van, akkor azt intézzel el a MÁV-Start házon belül. Van a jegyvizsgálónak lehetősége eseményjelentést írni amiben tájékoztatja a feletteseit a felfedezett problémáról akik majd intézik a továbbiakat.

Ha van egyáltalán probléma. Én továbbra is azt mondom, hogy az alapvető ismerek hiányával küzdött a kollegina.

A jelentést kell megírnia, nem az fizető utast pisztergálna. Gondolom a 18 fős kiscsaládot akik 90%-os jeggyel utaztak (szépen csendben, jó illatúan ahogy szoktak) őket nem vegzálta.

2023. ápr. 12. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!