Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ilyen relative gyakori...

Attilav kérdése:

Miért ilyen relative gyakori a vasúti felsővezeték szakadás Mo-on ?

Figyelt kérdés

Mára is jutott egy:

[link]


Van valami jelentős különbség (a vonali feszültség mértékét leszámítva) a magyar és a nyugat európai vasúti felsővezeték hálózatok között ? Esetleg a magyarországon gyakori elavult villanymozdonyok meghibásodó áramszedői okozzák a felsővezeték szakadást ? Rossz minőségű a hazai vasúti felsővezeték ? Nem megfelelő távolságban vannak egymástól a tartó oszlopok, nem elégséges a vezeték feszessége ?



2023. júl. 15. 20:10
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Először azt kéne megnézni, hogy mi a gyakorisága a felsővezeték-szakadásoknak (biztos lehet rá találni egy alkalmas mutatót), és azt összehasonlítani a nyugat-európai számokkal, mert ez így nem mond semmit, hogy itt relatív sok van, ott meg nem, mert azokat a számokat nem ismerjük. Nyilván keveset fog olvasni arról az ember magyar nyelven, hogy Düsseldorf alsónál vagy Limoges felsőnél felsővezeték-szakadás volt, ezért sokat késnek a német meg a francia vonatok.
2023. júl. 15. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Mi alapján állítod, hogy gyakoribb, mint máshol?
2023. júl. 15. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

2-es: Tapasztalatom szerint a Cegléd-Pest közötti szakaszon általában sűrűbb a felsővezetékszakadás(meg egyéb problémák is) a Szeged-Pest vonal más részeihez képest, jó kérdés hogy ennek mi lehet az oka. Lehet hogy valamin spórolnak, vagy az a szakasz jobban ki van használva több vonat jár arra, ezért gyakoribb a meghibásodás.

Több vasútbarát felvetette hogy a Szegedi IC-t még kecskemét előtt át lehetne terelni a lajosmizsei vonalra(Így feleslegessé válna a nagykőrösi ceglédi kerülő), így rövidülne a megtett táv, jelentősen csökkenne a menetidő, persze csak akkor ha a lajosmizseit teljesen felújítanák és villamosítanák.


Ideiglenes megoldás a hibrid(villany-dízel) mozdonyok(akár használtan) beszerzése(vagy bérlése) lenne a szegedi vonalra, amelyekkel felsővezetékszakadás után is tovább lehetne menni.

Végleges megoldás meg nyílván a felsővezeték felújítása a teljes vonalon.

2023. júl. 15. 21:05
 4/10 anonim ***** válasza:

"vagy az a szakasz jobban ki van használva több vonat jár arra, ezért gyakoribb a meghibásodás." - Igen, Cegléd-Szeged között óránként 1-1 személyvonat jár (meg Kiskunfélegyháza-Szeged között két óránként 1-1), Cegléd-Pest között meg legalább 5-5, igaz, két vágányon.


"Több vasútbarát felvetette hogy a Szegedi IC-t még kecskemét előtt át lehetne terelni a lajosmizsei vonalra(Így feleslegessé válna a nagykőrösi ceglédi kerülő), így rövidülne a megtett táv, jelentősen csökkenne a menetidő, persze csak akkor ha a lajosmizseit teljesen felújítanák és villamosítanák." - Azok nem vasútbarátok, hanem dilettáns idióták. Cegléden a debreceni csatlakozás szűnne meg, a repülőtéri csatlakozás is megszűnne Ferihegynél, Kecskeméten irányváltásra lenne szükség, a lajosmizsei vonalon meg az életben nem lenne 120 km/h-s kétvágányú pálya, így hiába lenne rövidebb 7 (hét!) kilométerrel, összességében lassabb lenne és kevesebbet tudna.

2023. júl. 15. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Gyakori?

Egyáltalán nem gyakori.

Azon a szakaszon amiről te azt mondod, hogy sokszor van vezetékszakadás, na ott pont nem a régi mozdonyok járnak :D Talán mielőtt nekiállsz teli pofával szidni a vasutat, gondold át az érveidet!

Egyébként a régi járműveknek sem rossz az áramszedőjük. Ritka az olyan eset amikor áramszedő hiba miatt történik szakadás.

Az áramszedőkben van építve biztonsági rendszer. A régiekben töröelem, az újakban pedig érzékelők vannak amik bizonyos mértékű erőhatások felett az áramszedőt leeresztik/lehúzzák. A szél szokott csúnya tréfát csinálni ha a felsővezetéket kifújja az áramszedő fölül. Az áramszedő ilyenkor felemelkedik (hiszen 70N-os erővel nyomja a vezetéket), majd a vezeték a lefutószarv alá kap és .... visz mindent mint a piros 7-es.

Az áramszedők egyszerűek, néhány alkatrészből álnak, ugyanakkor zsenlis szerkezetek. Nem véletelnül alkalmazzák a gyorsvasutaknál is.

A felsővezetéki rendszer pedig jól van megtervezve és megépítve. Ha nem így lenne, akkor tényleg naponta lenne vezetékszakadás. Az utánfeszítéseket 330kg-os súlyokkal végzik hosszlánconként (1000-1500m) Amióta van villamos vontatás magyarországon ez így van. Biztos lecserélték volna ha nem lenne jó.

Ekkora hálózaton teljesen természetes hogy történnek ilyen hibák. Biztos még ritkábbak lennének ha lenne elég ember és pénz sűrűbben ellenőrizni és cserélni a munkavezetéket, szigetelőket. De nincs.

2023. júl. 15. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
74%

#5: ugyan megszaporodtak szerencsére a motorvonatok, még bőven vannak mozdonyos vonatok is Cegléden, a szegedi és debreceni IC-k mellett nyáron a balatoni vonatok is, jobbára Szilivel.

Talán csak az 1-es és a 70-es vonal, ahol a mozdonyos vonatokban ritkaság a Szili.

2023. júl. 15. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Justinianus ***** válasza:
100%

"Ideiglenes megoldás a hibrid(villany-dízel) mozdonyok(akár használtan) beszerzése(vagy bérlése) lenne a szegedi vonalra, amelyekkel felsővezetékszakadás után is tovább lehetne menni."

A felsővezetéket meg majd helikopterekről lógó ipari alpinisták fogják megjavítani.

2023. júl. 16. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert nincs karbantartás. A szánalmas éhbér miatt annyira kevés az ember a MÁV-nál, hogy karbantartásra egyáltalán nem jut, és tűzoltásra is egyre kevésbé.
2023. júl. 16. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert facebookon rámentél egyszer egy ilyen hírre, és most mind azt adja be neked (is). Régebben meg a f.sz se tudta, ha valahol ilyen volt.
2023. júl. 16. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Továbbra sincs statisztika arról, hogy a nyugat-európai vasutakon milyen gyakori a felsővezeték-szakadás, csak a kérdezőnek van olyan tapasztalata, mintha több lenne a 100a vasútvonalon, mint a 140-esen.
2023. júl. 16. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!