Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Melyik a gazdaságosabb egy...

Melyik a gazdaságosabb egy alacsony forgalmú vasúti mellékvonalon? Egy szóló Bzmot közlekedtetése, vagy annak kiváltása autóbusszal?

Figyelt kérdés

2023. júl. 24. 16:43
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
61%

"mennyivel drágább a vasút építése! Segítek: nem drágább! Sőt! Egy kétvágányú pálya sokkal kisebb helyen elfér mint egy 2x2+leállósávos autópálya."


A különbség, hogy az autóutak így is, úgy is megépülnek. Nem a busznak épülnek, a busz csak használja őket, vagyis a buszjegyben nem fizeted ki az autópályaépítés teljes árát, viszont a vonat költségeihez hozzá kell számolni a síneket is, amiket csak a vonat használ.

2023. júl. 24. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
89%
Ha leállítják a Bz-vel megoldott vasúti közlekedést, attól a vasútvonal még ottmarad, és egy csomó költség ugyanúgy jelentkezik továbbra is. Szóval gyakorlatilag alig lehet spórolni a forgalom leállításával, ha még buszt is indítunk helyette, akkor meg ugyanott vagyunk.
2023. júl. 24. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
19%

11. te egy értetlen phasz vagy. Inkább tanítok lovat zongorázni, előbb célt érek vele....


"Amikor a MÁV gázolajat vásárol, hogy használja egy mozdonyában, abban a gázolajban kifizeti azt a jövedéki adót, mint a busztársaság, amikor a buszába tankol?"

Akkoriban kifizette, de aztán visszaigényelhette, vagyis végülis nem fizette ki.

Manapság nem tudom pontosan hogyan van, mert rengeteg magánvasúti jármű szalagdál és sokat tankolnak ők is. Aztán a mozdony nem is azé a társaságé akinek a személyzete éppen használja és beáll vele tankolni, és utána egy harmadik cég vonatát fogja bérben húzni. Szóval nemeccerű :D

Ezt próbálnám elmagyarázni a bamba 11-esnek, de be van akadva neki a lemez, hogy a vonat az vonat és az egyenlő MÁV.

2023. júl. 24. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
84%
Igazából a másik oldal meg hogy sok utas már csak azért is busszal megy mert mondjuk az állomás 500m-el arébb van a falu szélén.
2023. júl. 25. 03:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
58%

Ha jó a menetrend, jók a járművek és jó a pálya, akkor megjönnek az utasok is.


Azt nem említette senki, hogy nem csak hogy hatákonyabb a vasúti közlekedés, de ha jó a pálya és a jármű, tud menni megfelelő sebességgel, akkor verhetetlen az buszhoz képest.

a vonat nem áll be a dugóba. A vonat ködben is megy 120-at gond nélkül.

2023. júl. 25. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
72%
15: alapvetően a kérdés az alacsony forgalmú szakaszokról szó, ahol kevés utas van, ilyen helyeken a busz sem kerül tipikusan dugóba, mert ezek félreeső helyek
2023. júl. 25. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
14%

16. mondja a (fő)városi suttyó.

Félreeső hely Komló a 25 ezres város. Nagyatád 11 ezer fős, Tiszaújváros 18 ezer, ...

Ja tök félreesők, senki nem lakik ott. :D

2023. júl. 25. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
75%

Suttyó te vagy, 17-es, de legalább kiderült, hogy buta is. Amit írtál, nem cáfolja 16-os állítását.

Az általad írt települések nem kis létszámúak, tehát nem alacsony forgalmúak az oda menő járatok. Akkor pedig az egész kérdés nem ilyen vonalakról szól.

2023. júl. 25. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
73%

#17 Vicces amikor a vidéki paraszt azonnal megsértődik amikor megcáfolják ők ész érvekkel.


Nem mellesleg amit felhozol egyszerűen hülyeség.


Ahol Bz jár ott nem lesz soha 120-as vonat sebesség (főleg így, hogy leállítják) és a buszok sem állnak a dugóban. Igazából már az előrelépés lenne ha nem 30-50-el döcögne végig. Sajnos jelen állapotában még akkor is gyorsabb a busz, ha bekanyarodik minden zsákfaluba.


A megjönnek az utasok dolog sem törvényszerű. Nyilván, a buszról át tudod ültetni őket vonatra, lehet a napi 1 busznyi emberből csinálsz napi 2 busznyit is. De van ahol egyszerűen nem lenne kihasználtsága.


Lenne értelme mondjuk egy átfogó HÉV felújításnak sebesség növeléssel, járatsűrítéssel, összekötésekkel (5-ös metró). De még ezt sem csinálják meg.


Nyilván egy Miskolc-Tiszaújváros vonal végképp nem lesz prioritás, mert sajnos nem tudná kitermelni a bele tett pluszt.

2023. júl. 25. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
100%

Èrdekes kérdés, ugyanis vonalfüggő!

A mostani apropót ez a 10 vonal adja, ami totál szakmaiatlanul lett összehányva! Több olyan vonal is van a listán, Nnagyatádi, komlói, Tiszaújvárosi pl. Ami mind meg fog maradni! Ott marad a forgalmi szolgálat, a pályafenntartás, minden. Èpp ezért ez nem "bezárás" csak személyvonat mentesítés sok helyen. Ennek sok értelme nincs.

2023. júl. 26. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!