Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A dízel motorvonatok átlagban...

A dízel motorvonatok átlagban sokkal kevesebbet fogyasztanak, mint a kb. azonos teljesítményű autóbuszok?

Figyelt kérdés
Ugye a sínen való való gördülési ellenállás elvileg sokkal kisebb, mint a gumi-aszfalt kapcsolatnál.
2023. aug. 8. 21:27
 1/7 anonim ***** válasza:
88%
De míg egy busz tömege 10-15 tonna addig egy mozdonyé 60-80 de akár 100 tonna is lehet, és ott plusz ott vannak a kocsik. De ha a befogadóképességet és az egy utazóra jutó költséget nézzük a vonat sokkal gazdaságosabb.
2023. aug. 8. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Átlagban?

A tömegéhez képest fajlagosan kevesebbet, de ha alacsony a kihasználtság, akkor utasszámra vetítve a busz felé billen a mérleg nyelve.

2023. aug. 8. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Ott jó összehasonlításnak a BZ, Rába-MAN motort tettek beléjük amit rengeteg buszban is használnak, szolóban a BZ ami ugye kb pont egy busznyi utast tud szállítani elketyereg 20 liter alatt könnyedén, inkább a 16-18 a jellemző, míg buszokban ugyanez a motor 25 és 30 liter között fogyaszt százon.


BZ-vel is elhet ekkora fogyasztást csinálni, ha kerül mögé két mellék, csak akkor ugye már picit több utas fér fel.

2023. aug. 9. 05:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
3: Köszi, ez tényleg jó összehasonlítási alap. :o)
2023. aug. 9. 09:04
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Én is a BZ-re gondoltam, mint összehasonlítási alap, a tömege nagyjából akkora, mint egy buszé, valamint az ülőhelyek száma is hasonló.

Amelyik vonalon kérdéses a vonatok létjogosultsága, oda egyébként sem kell mozdonyos szerelvény, ahol pedig elég nagy a kihasználtság, ott nem kérdéses, hogy megéri, mert egy teljes szerelvényhez (mondjuk 3-400 fő ülőhelykapacitás) kell a mozdonyvezető és a kalauz, közúton viszont ehhez a kapacitáshoz kell 7-8 busz, ugyanennyi sofőrrel.

Egyébként a vonalbezárásokkal nem spórolnak sokat, sőt, valamelyik vonalon ugyanúgy végigmegy a BZ, csak most már szerelvénymenetben (Kunszentmárton - Lakitelek).

2023. aug. 9. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 bzoli79 válasza:
5/5 A matekból "csupán" a vasúti pálya,épületek,átjárók,egyéb létesítményének a fenntartását hagytad ki,a személyzet igénynél meg az egyéb dolgozókat az állomásokon pl.
2023. aug. 26. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#6

Szerencsére Magyarország megoldotta az egyéb költségek problémáját és nem fordít nagy gondot a létesítmények karbantartására.

Az állomási személyzet pedig nem kötelező dolog (elméletben), vonatkereszt nélküli, napi 2-3 pár vonatot közlekedtető vonalakon minden további nélkül lehet mindegyik megálló állomás helyett megállóhely, így csak a két végponton van szükség személyzetre, amiből szerencsés esetben legalább az egyik egy fővonal egyébként is üzemelő állomása, így csak egy állomáson kéne külön személyzetet fenntartani.

Abban viszont megegyezhetünk szerintem, hogy egyik vonalat sem azért zárták be, hogy megspóroljanak (vonalanként) 5-10 alkalmazottat, ami éves szinten kb. 25-50 millió forint. Ez nevetséges összeg egy tízezer főnél is több alkalmazottat foglalkoztató állami cég számára, ami vasutat üzemeltet. És ezt is jócskán le lehetne csökkenteni.

2023. aug. 27. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!