Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel vs benzin nyomaték kérdés?

Dízel vs benzin nyomaték kérdés?

Figyelt kérdés

A kérdésem inkább a vonóerő felé irányul, mintsem a gyorsulás, végsebesség felé. Tehát, hogy ebben az esetben melyik autó mozgatja a nagyobb terhet könnyebben, dinamikusabban. (megpakolva). Nagy sebességre itt sem kell gondolni, 20-30 km/h mondjuk. ugyebár a dízelnek alacsonyabb fordulaton nagyobb a nyomatéka, viszont ha egy nagyobb turbó benzines autóval összehasonlítjuk kb. hasonló teher mellett, mi lesz az eredmény...?

Egy teljesen random példa:

Adott két autó, melyek saját súlya közel azonos (1500-1600 kg) az egyik dízeles, a másik turbó benzines.

A dízeles egy 1.6 HDI 80kW-os, 108 lóerős, amit 4000 rpm-nél ér el.

Maximális nyomaték 260 Nm 1750 rpm-nél.


A másik, turbó benzines 2.5T 154kW, azaz 210 lóerős, ezt 5000-es fordulatnál éri el.

Nyomatéka 320 Nm 1500-as fordulatszámon.


Haszonjárműveknek előszeretettel használnak dízeles autókat a jó vonóerő miatt, viszont ebben a fenti példában a benzinesnek van nagyobb vonóereje (?), sőt talán nem is kellene magasabb, 3-4000-es fordulatszámon pörgetni, hogy megjöjjön ez az erő.


Nektek mi a véleményetek a fent leírtakról?

Bármi érdekel a témával kapcsolatban.



2022. okt. 30. 01:28
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
59%

Nem értem a kérdést. A turbóbenzinesnek magasabb a nyomatéka, ráadásul alacsonyabb fordulatszámon. Még turbó nélkül is lehet az győzne hála a teljesen értelmetlen példának, egy 1.6-ost összehasonlítani egy 2.5-össel elég meredek. Amikor azt mondjuk, hogy a dízel nyomatékosabb, akkor azt azt jelenti, hogy hasonló körülmények között. Ha a dízel 1.6-os sor4, a benzin meg egy valami 5.0 V8, akkor nyilván a benzines a nyomatékosabb. Egy ilyen összehasonlításnak semmi értelme. Na mindegy.


A lényeg, hogy nagyon lesarkítva a dolgot úgy lehet összegezni, hogy a teljesítmény a végsebességet határozza meg, a nyomaték pedig a gyorsulást. Ez így nem igazán igaz, de ehhez a témához elegendő. Áll az autó, meg van pakolva, vagy rá van kötve egy utánfutó, tök mindegy, ott egy tömeg, amit a motornak meg kell mozgatnia. Azaz felgyorsítania 0-ról akármennyire. Gyorsítás, azaz nyomaték. Amelyik motor nyomatékosabb, az mozgatja könnyebben. Nem számít a teljesítmény, meg a köbcenti, meg hogy benzin vagy dízel. Csak az számít, hogy melyikben van nagyobb nyomaték.

2022. okt. 30. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
89%

Az a véleményem, hogy kretén példa.

A nyomaték nem olyan, mint egy íz, hogy ki milyennek érzi. Számokban mérhető.

2022. okt. 30. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
72%

A nagyobb nyomaték a dizelben van és az bírja sokall jobban a terhet is.

Például nem véletlen hogy nincs benzines teherautó se.

Ha ugyan azt akarnák elrni akkor kb 3-szor többet fogyasztana mint a dizel.

Csak a személyautónál nincs ilyen látványos különbség.

2022. okt. 30. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
83%
Rossz a példa. A nagyobb motor és paraméterek miatt itt egyértelműen a 2,5literes turbóbenzin a jobb.
2022. okt. 30. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
0%

Tehát az a kérdés, hogy kettő motor közül melyik az erősebb: a gyengébb, vagy az erősebb?



Hmmmm...

2022. okt. 30. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
89%

Na most te egy 1.6-es dízelt hasonlítasz össze egy 2.5T benzinessel! Ez nem reális. Nézzünk azonos lökettérfogatot!

Az én autómból pl volt 1.6 dízel és 1.6 benzines is. Mindkettő kézi váltós, 5 ajtós karosszériával:


1.6 dízel adatai: 160 Le, 350 Nm, 8,6 mp 0-100km/h, 220 km/h végsebesség.

1,6T benzin adatai: 200 Le, 300 Nem, 7,8 mp 0-100km/h, 235 km/h végsebesség.


Az adatokból nagy meglepetés nincs. A benzinesnek nagyobb a teljesítménye, ezért valamivel jobb a gyorsulása és a végsebessége. A dízelnek nagyobb a nyomatéka és alacsonyabb fordulaton is adja le. Ezért, főleg nagy tehermegindításakor nagyobb a vonóereje.

De azért a dízelt se mondanám lomhának és lassúnak. Gyorsulásban nincs 1 mp különbség. Ha nem versenypályára kell nyomni az időmérő köröket, nincs nagy jelentősége. A 220 km/h-s végsebesség pedig egy átlagos utcai autótól szerintem még a német autópályán sem számít cikinek a 235-tel szemben.

2022. okt. 30. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
37%

Miért az reális szokott lenni amikor a dízelesek az egykilenc tádét hasonlítgatják 1.6 szívóbenzinhez? :D :D



#3 Zil130? Sőt szinte az összes Zil, vagy Ural-375? Nincs benzines teherautó? :D :D

2022. okt. 30. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Direkt hoztam egy szélsőséges példát, de akkor nézzünk egy általánosabbat:

2 autó:


Škoda octavia 1.9 TDI 66kW/89 LE, amit 4000 rpm-en tud.

210 Nm nyomatéka 1900-as fordulaton jelentkezik.


Škoda octavia 1.8T 110 kw/148 LE 5700-as rpm-en.

Nyomatéka szintén 210 Nm, de ezt ő már 1750 rpm-en leadja.


Akkor melyik húzza el könnyebben az utánfutót?:D Vagy itt elenyésző a különbség?

2022. okt. 30. 10:49
 9/15 anonim ***** válasza:
21%
Dízel nyomatékosabb mint a benzinmotor.
2022. okt. 30. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
64%
#8 és nem beszélve arról hogy amig a dízelkereplőnek kb van egy 2ezres fordulatszámtartománya amiben dolgozik, a benzinest meg 2000-7000-ig leforgatod nyugodtan. :)
2022. okt. 30. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!