Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megérné vasutat építeni...

Megérné vasutat építeni Muraszombat és Maribor közé?

Figyelt kérdés
Jelenleg ez a két város vonattal csak nagy kerülővel érhető el. Érdemes lenne új pályát építeni nagyjából egyenesen?
2023. szept. 28. 21:19
 1/8 anonim ***** válasza:
86%
Nem
2023. szept. 28. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
87%

Nem.

Muraszombat 11 ezres, Maribor 100-110 ezres, a kettő között kisebb települések, a domborzat meg nem sík. A teherforgalom szempontjából meg nem olyan nagy az a kerülő.

2023. szept. 28. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
54%
Ez nem egy magyar oldal? Tudtommal mindkét város Szlovéniában van. Az egyik város 100K+-os a másik 10K feletti lakosságszámú. Kb 40 km vasútvonal kellene. Vajon mennyibe kerül megépiteni ott azon a dombos tájon 1km vasútat építeni? Függ persze a szlovén kormány anyagi kereteitől is. De ha kevesen utaznának kidobott pénz lenne, abból kifolyólag is, hogy nagyon jó autópálya köti össze a két várost.
2023. szept. 28. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
41%
Ha jól tudom vannak tervek 2x3 pálya lesz.
2023. szept. 29. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ha megérné már rég lenne.
2023. szept. 29. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
És Lendva és Rédics közé?
2023. szept. 29. 08:05
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Az egy más történet, ott csak újraépítésről lenne szó, jelentősebb műtárgy csak egy Lendva-híd és egy autópálya fölötti híd lenne.

Hogy a forgalom milyen lenne rajta, az más kérdés. Teherforgalom nem hiszem, hogy jelentős lenne, a személyforgalom versenyképessége szempontjából az egész Zalaegerszeg-Csáktornya vonalon rendbe kellene tenni a vonalat (ez mondjuk sosem árt egy vasútvonal esetében sem). A legnagyobb nehézség viszont az lehet, hogy három országon át halad a vasútvonal.

A magyar szakaszon most is megy pár Bézé mutatóban, de elég sok települést érint. A szlovén szakaszon csak Lendva és Lendvahosszúfalu van, a horvát szakaszon pedig Muraszerdahely és Csáktornya. Ezeket egyben kiszolgálni nyilván egyszerűbb és értelmesebb (akár Varasdig vagy még tovább), mint külön-külön, de a nehézség tényleg a három ország, három vasúttársaság.

2023. szept. 29. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
A GySEV távlati terveiben benne van a teherforgalom bővülése esetére a lendvai irányú újjáépítés, nyilván uniós forrásból.
2023. szept. 30. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!