Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Olykor miért nem tudja a MÁV...

Olykor miért nem tudja a MÁV tartani a menetrendet és miért késnek a járatai - főleg reggelente akár 15-20 perc késéssel is?

Figyelt kérdés
Nálunk Magyarországon bevett szokás, hogy a vonatok gyakran képtelenek tartani a menetrendet, és az időnkénti 15-20 perces késések sem ritkák, főleg a délelőtti órákban, amikor mindenki munkába készülődik- amit a MÁV rendszerint egy laza, automatizált hangosbemondós bocsánatkéréssel szokott lerendezni. Nem volna semmi baj azzal, ha például csak 5 percet késnének a járatok, de ha előreláthatólag az ennél jóval nagyobb csúszásokra lehet számítani, miért nem lehet pl. gyorsítással, vagy a menetrend módosításával megpróbálni korrigálni a késéseket?

nov. 20. 10:24
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Te tudod, milyen finanszírozási problémákkal küzd a MÁV? Hogy mennyire le van amortizálódva minden ott?

A kérdésedet fordítva kell föltenni:

"Olykor miért tudja tartani a menetrendet a MÁV?"

Ez a furcsa, a meglepő egy ilyen leamortizálódott vasútnál.

nov. 20. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Azt értem, ha pl. a vonat kénytelen bevárni egy másik irányból érkező, a pályát keresztező vonatot, és emiatt várakoznia kell, de ezt pl. egy egyszerű menetrend-módosítással is orvosolni lehetne.
nov. 20. 10:27
 3/10 A kérdező kommentje:
Ha a cég anyagi nehézségekkel küzd, azért a veztőség kell, hogy feleljen.
nov. 20. 10:30
 4/10 anonim ***** válasza:
93%

Tehát azért hibáztatod a MÁV-vezetőket, mert elégtelen az állami finanszírozás?

Érdekes ember lehetsz.

nov. 20. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

A legtöbb vonalon a menetrend fizikailag betarthatatlan. Mivel a MÁV-nál még állagmegóvó karbantartás sincs, a pálya állapota folyamatosan romlik, a menetidő folyamatosan nő. A menetrend viszont erre nem reflektál, sejtésem szerint marketing okokból, tehát borítékolható a késés.

Ehhez még hozzájönnek különféle idiotizmusok az egyes vonalakon. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalról tudok nyilatkozni: tavaly decemberig minden vonat 1 órát állt Szolnokon, mielőtt visszaindult Pestre, azóta viszont mindössze 17 percet. Ez azt jelenti, hogy semmi tartalék nincs a menetrendben, tehát ha egy vonat egyszer elkezd a szokásosnál többet késni, akkor ez a késés az aznapi összes olyan járatra rárakódik, amin az adott szerelvény közlekedik.

nov. 20. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
5-ös, de lehet, hogy az a vonat azért nem vár már annyit, mert olyan kevés a használható mozdony és személyszállító kocsi, hogy nem tehetik meg, hogy egy órán át álljon egy üzemképes szerelvény, amikor máshol ezen múlik, hogy el tudjon indulni a vonat.
nov. 20. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

6-os jól írja, a fordulóidőket azért rövidítették, mert nagyon kevés már a használható jármű. És ez nem csak a mellékvonalakra igaz, hanem az amúgy az utóbbi években szépen kistafírozott budapesti elővárosi vonatokra is.


Elképesztő mértékű az erőforráshiány, mind humán, mind műszaki, mind financiális oldalról. És közben az utasok meg szép számban utaznának is, drága a benzin, csökkentek a reálbérek, olcsó a bérlet.


Ezért van történelmi felelőssége a magyar kormánynak abban , hogy pont egy felívelő utasszámokkal jellemezhető időszakban hagyták magukra dőlni az egész kócerájt és más területeken sehol nem jellemző módon gyakorlatilag menekülnek a vezető politikusok a problémacsomag elől.

nov. 20. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
33%
4. A MÁV vezetői olyan "szarul" keresnek, hogy kb. egy hónapja a New York Café hotel részében kajáltak. Én voltam az egyik felszolgáló. Voltak körülbelül 5-6-an, 3 fogást megettek/fő. Kérlek nézd meg, ott mennyibe kerül egy főétel.. :)
nov. 20. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Justinianus ***** válasza:
23%

"A MÁV vezetői olyan "szarul" keresnek, hogy kb. egy hónapja a New York Café hotel részében kajáltak."

Mondjuk még abból a fizetésből is legfeljebb egy KISS forgóváz jönne ki évente.

"miért késnek a járatai - főleg reggelente akár 15-20 perc késéssel is"

Pont azért, amiért emberek tömegei autó helyett (mégis ezt) a vonatot választják.

nov. 20. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

9. Akkor látom nem érted, a vezetők mennyire kizsákmányolják az ott dolgozó embereket..


A másik: Azért választjak ezt, mert NINCS MÁW. Ha lenne nem állami vasút, hanem mondjuk a GYSEV tudna terjeszkedni, nyilván én is azt választanám!

nov. 20. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!