Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A CDK Tatra villamosok végig...

A CDK Tatra villamosok végig tudnának menni azokon a vonalakon, ahol jelenleg Ganz villamosok közlekednek Budapesten?

Figyelt kérdés
Ki lehetne-e Tátra villamosokra váltani a 2-es, 2B, 23, 24, 41, 47, 48 és 49-es villamos vonalakon a jelenlegi szerelvényeket, vagy van olyan szakasz, ahol a Tátra villamosok nem tudnának közlekedni, mert nem bírja el őket a pálya, vagy nem férnének el egymással szembe.

nov. 28. 13:35
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

A Szabadság híd egy szűk keresztmetszet, talán a legszűkebb, de ott is mehetnek Tatrák: [link] Nyilván ilyenkor a szembeforgalom nem lehetséges, így a kapacitás csökken. A linken látható, hogy a Deák térig el tudnak menni a Tatrák. Vagyis egy-egy villamos el tud ott menni, de üzemszerű használatra nem alkalmasak.

A 41-esen tudtommal ma is mennek Tatrák.

A 2-esről és barátairól nem találtam semmit.

A tengelyterhelés egyébként hasonló a két járműnél, az nem hiszem, hogy probléma lenne.

nov. 28. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Legjobb tudomásom szerint a 2, 2B, 23-ason nem férnek el egymás mellett a dunaparti szakaszon a Tátrák, mivel azok kb 18 centivel szélesebbek.

A 24-esen szerintem nem kéne, hogy probléma legyen, a 41-esen meg ma is járnak.

nov. 28. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

A 2 / 2B / 23 esetén a Duna-parti szakasz a szűk keresztmetszet, ami miatt egyiken sem járhatna, a 24-esen viszont igen, de ott már most sem Ganz jár.

A 41-esen már most is csak Tátra jár a néhány (19-esről beálló) kocsiszíni CAF-ot leszámítva.

A 47 / 48 / 49 esetében a Szabadság híd a szűk keresztmetszet. Mehet rajta, de csak szembeforgalom nélkül, így kb. 30-40 centivel távolabb kéne tenni egymástól a síneket ahhoz, hogy biztonságosan elférjenek egymás mellett.

Így egyelőre kérdéses a Ganz villamosok sorsa, hiszen nincsen helyettük más. A Szabadság híd még viszonylag könnyen orvosolható lenne, hétvégente akár már most is (főjelzős rendszerben), a hétköznapi menetek pedig a sínek távolabb helyezésével. Ez is egészen sokba kerülne, de semmi ahhoz képest, hogy a Duna-parton a teljes viadukt problémás ebből a szempontból.

nov. 29. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!