Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem élesztik fel a...

Miért nem élesztik fel a magyar motorvonat gyártást?

Figyelt kérdés
A Ganz-Mávag nagyon sikeres vasúti jármű gyár volt nemzetközi viszonylatban is. Többek közt a világ legnagyobb példányszámú motorvonatát a D1-et is a Ganz gyártotta. Ha a fidesz elkötelezett a magyar tulajdonú vállalatok mellett, miért nem éleszti fel a Ganz gyárat és miért nem onnan vásárolunk modern vasúti járműveket? Lölönek biztos lenne rá lóvéja.

2021. nov. 11. 00:13
 1/9 anonim ***** válasza:
84%
Megszűnt a kereseti piac, senkinek nem kellene.
2021. nov. 11. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
89%
Mert a Fidesz elkötelezett a multik mellett, és ők is igyekeznek kinyírni a magyar ipart. Ez a megbízatásuk az EU-tól.
2021. nov. 11. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
A világot a pénz mozgatja. Az, hogy valami a múltban sikeres volt és nosztalgiával gondolunk rá, nem jelenti azt, hogy most is megérné. Abban sem vagyok biztos, hogy megvan hozzá a tudás, tapasztalat itthon, és abban sem, hogy Lölö pénze erre elég lenne. Annál is inkább mivel Lölö csak stróman, az ő neve alatt gyűjtik az összelopott vagyont.
2021. nov. 11. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A Ganz gyakorlatilag 25-30 évvel ezelőtt elvesztette az összes piacát és szélnek eresztették a szakembergárdáját. Mégis hogyan lehetne a technológiai fejlődés mai üteme és a piacok nyitottságának jelenlegi szintje mellett egy ilyen roppant magas belépési küszöbű iparágba óriási, évtizedes kezdeti veszteségek nélkül belépni?

Eléggé sokatmondó, hogy ma már évekig tart legyártatni a vasúti járműveket, kevés a gyártókapacitás, mégsem tolakodnak az új piaci szereplők. A kockázati tőkének ez már túl hosszú időtávú projekt lenne, az állami szereplők pedig a világ e fertályán nem nyúlhatnak ennyire bele a piaci versenybe (és ugye a 4-5 évente esedékes választások miatt nagyon ők sem érdekeltek 10-20 éves projektekben).

2021. nov. 11. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

"Ha a fidesz elkötelezett a magyar tulajdonú vállalatok mellett, miért nem éleszti fel a Ganz gyárat" - nincs Ganz gyár, nincs mit támogatni.


Ha a hazai motorvonatgyártást újra szeretnénk indítani, akkor azt valahol az egyetemeken kellene elkezdeni, szakemberek képzésével, illetve valamilyen formában való (esetleg valamilyen céggel kooperációban) ott tartásával. Velük lehetne terveztetni új motorvonatokat, esetleg a meglévőek átalakítását. De ez legalább egy évtizedes folyamat, és csak akkor van értelme, ha olyan terméket tudnak előállítani, ami a hazai piac igényein túl mást is ki tud elégíteni, ráadásul valamilyen piaci előny (minőség, ár, innováció) kiépítésével.

2021. nov. 11. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Hja és a tárgyilagos válaszomon túl nem állom meg, hogy ne tegyem hozzá: véleményem szerint a fidesz nem a magyar, hanem a baráti vállalkozásokat támogatja. A kettő közötti átfedés csupán részleges. E konkrét kérdésben (értsd: vasúti járműgyártàs) meg aztán főleg nem világos, hogy Dunakeszi orosz kézre játszása, a svájci Stadler baráti kebelre ölelése mellé hogyan fèr be a szolnoki járműjavító igen látványos helyzetbe hozása a láthatóan töketlen menedzsment ellenère. Színtiszta ellentmondás és főleg pávatánc ez, nem pedig kiállás a magyar ipari szereplők mellettm
2021. nov. 11. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Látom itt sokan nem értették az iróniát, a fidesz megmondóemberei kommunikáják ezt, hogy a külföldiekkel szemben a fidesz a magyar vállalatokat táogatja és ezért megy a pénz a haveroknak. Ugyanúgy ironikus, volt az, hogy Lölönek van rá pénze, hiszen a hülye is tudja, hogy az nem Lölö pénze, de ezeken most lendüljünk túl.

Szerintem a képzési feltételek adottak, elég sok felsőfokú műszaki iskola van az országban. A régi Ganz-Mávag is szembe került többször olyan helyzettel, hogy a semmiből kellett építkezniük, mert a gőzgépekről át kellett állni a dieselre, a dieselről pedig a villamos járművek fejlesztésére, akkor is meg tudták oldani, egy bezárt országban, most pedig, végtelen mennyiségű tudás áll a rendelkezésre egy fejlesztőgárdának. Kereslet bőven volna motorvonatokra az országban, a villamosítatlan vonalakon nagyrészt a 40 év feletti Csörgők vontatta szerelvények döcögnek, a villamosított vonalakon meg az 50 éves Szilik teszik ezt, bár a villamos motorvonatok terén azért már jelentős beszerzések történtek a MÁV-nál. De ha a fidesz ennyire fejleszteni szeretné a magyar vállalatokat (irónia), akkor miért ne lehetne motorvonatok gyártásba is belekezdeni. Busz gyártásba már invesztáltak például Debrecenben, ahol szintén a semmiből kezdték.

2021. nov. 11. 13:18
 8/9 anonim ***** válasza:
Leginkább azért, mert "csak" 30 év know-how maradt ki, de már előtte egy bő évtizeddel is alakult a lemaradás rendesen, egy csomó minden licenc volt, nem saját fejlesztés. Igaz, ez a mai járműgyártóknál is így van, egy Stadler, Siemens, vagy Bombardier is sok alrendszert beszéllítóktól vesz meg és implementál a saját járműveibe. Csak itt jön a képbe az, hogy emiatt pláne úgy lesz gazdaságos a buli, hogy vagy nagyban csinálják, és a méretgazdaságosság miatt, vagy pedig rámennek a magas hozzáadott értékű egyedi cuccokra. A Stadler pl ezzel tört be, de ehhez meg a több évtizedes szervezeti tudás és tapasztalat kell. Látszik, hogy nálunk a két opció közül egyik sem igazán megvalósítható, pláne akkor, ha a magyarországi vasútvállalatok megrendelésire akarnák felhúzni a dolgot (referencia nélkül egy zsír új cégtől ki rendelne?). Ráadásul a magyarországi vasútvállalatoknak nem maguktól van pénze ilyesmire, hanem szigorúan állami vagy eus forrásból. Persze, fel lehetne húzni egy ilyen céget, csak Isten pénze sem lenne rá elég, és akkor jó drágán gyártana valami motorvonatot hatalmas beruházással, ami vagy jó lenne, vagy nem, vagy lenne belőle valami belátható időn belül, vagy nem (az IC+ projektet aki ismeri, egy beszállítóktól beszerzett cuccokkal telepakolt vontattjárműre, ami eleve jóval egyszerűbb, milyen pénzek folytak el, meg hány év volt, mire az első üzembe állhatot végleges engedéllyel, elég sokat mondó), aztán vagy a földbe áll utána, vagy nem, de inkább igen, mert nincs KGST, viszont jól menő és bejáratott piacokkal rendelkező, piacról megélő versenytársak annál nagyobb számban. Szóval szerintem az ilyen felülről nyomatott, erőből jövő és legkevésbé sem szerves fejlesztés nagyon nem jó ötlet. Mondom ezt úgy, hogy szakmabeliként elkeserít, mennyire nincs még csak koncepció sem dízel vontatójárművek terén. Lépni kéne, csak nem így. Azt egyébként nem látnám rossz iránynak, ha valamelyik nagy gyártóval ledealelnék, hogy az ő cuccaikat itt gyárják részben és szerelik készre, de az államilag megszponzorált, önálló komoly vasúti járműgyártás sajnos nedves álom kategória csak.
2021. nov. 11. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Most is van Ganz, csak felosztották vagy 10 utódvállalatra, amik leginkább gépek javításával foglalkoznak. Egyébként az igényt a kereslet határozza meg. Ha pénzt ölünk egy olyan gyártóegységbe, aminek termékei iránt senkinek nem lesz kereslete, az gazdasági öngyilkosság. Inkább éljen a Ganz a dicső múltban, minthogy pofáraesés legyen az emlékezete...
2021. nov. 19. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!