Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV ma is leselejtezné és...

A MÁV ma is leselejtezné és feldarabolná a Nohabokat?

Figyelt kérdés
A legmegbízhatóbb és leggazdaságosabban üzemeltetehető dieselgépek voltak. A MÁV mégis feldaraboltatta és vashulladékként értékesíette többségüket. Ma is ugyanez a korrupt, szüklátókörű, önös érdektől vezérelt vezetőség űl a MÁV-nál akik ugyanezt tennék?

dec. 10. 01:00
A kérdező szavazást indított:
Nem, ma már nem ismétlődhetne meg ilyen csúfság a MÁV-nál, hogy a legjobban bevált mozodnyokat sorra szétarabolják.
Igen, a MÁV vezetése most is csak azért van, hogy szétrabolja azt, így ma is simán eladnák vashulladéknak a legjobb mozdonyokat is.
15 szavazat
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 1/88 anonim ***** válasza:
75%
Lehet a múltban ragadni vagy lehet előre tekinteni és rájönni, hogy ezeket a dízeleket előbb-utóbb ki kell vonni a forgalomból, mert az elektromos mozdonyoké a jövő. Semmi értelme nincsen egy pénzemésztőbe további pénzeket ömleszteni, csakmert valakinek tetszik nosztalgia miatt. El kell engedni.
dec. 10. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/88 A kérdező kommentje:
2# A Dán és Norvég vasútaknál még évtizedeket mentek a Nohabok azután, hogy a MÁV selejtezte őket. Ma pedig 2 magyar magánvasút társaság is üzemeltet a MÁV Nohabajainál régebbi Nohabokat, amelyek kiválóan hasznosíthatók a mai napig. A MÁV-nál pedig a sokkal gazdaságtalanabul üzemeltethető Szergejek és Csörgők adják a dieselflotta nagyját a mai napig. Az elektromos mozdonyokhoz meg felsővezeték is kellene, de jelenleg még a meglévő infrastruktúrát se, képes fenntartani a MÁV, nemhogy új elektromos mozdonyokat beszerezni.
dec. 10. 01:31
 3/88 anonim ***** válasza:
76%
Érdekel ez valakit, hogy mi van más országban? Itthon az elektromos hálózatot kell fejleszteni, nem a pénztemető dízelekbe fektetni még több forintot. Ezt meg kell érteni. Nézted már, hogy mennyit emelkedett az üzemanyag ára? Gondolom igen. Honnan lesz alkatrész a mozdonyokhoz, mert hogy újat már nem gyártanak. Ezért is selejtezik le a még működő, de kevésbé jó állapotú darabokat alkatrészbázisnak. Te is csak hajtogatni tudod, hogy nincs pénze a MÁV-nak fejleszteni az infrastruktúrát, miközben azt gondolod, hogy a dízelek fenntartására meg van, ami legalább annyi pénzbe kerül, és még többe is hosszú távon. Lázár nem hiába mondta, hogy vagy nekiállunk fejleszteni a vasutat vagy kirúg mindenkit. Mert pénz az van, csak ülnek rajta.
dec. 10. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/88 A kérdező kommentje:
4# Hol írtam én olyat, hogy jobb a Nohab mint egy villamos mozdony vagy motorvonat? Annyit írtam, hogy ma is jó szolgálatot tennének ebben a helyzetben, amikor konkrétan már a nosztalgia gépeket is bevetik menetrendszerinti szolgálatra annyira nincs dieselgép. Abban hinni, hogy a teljes magyar vasúti vonalhálózat villamosítva lesz valaha is pedig totál egyleolvadásra vall, ennél már csak az a nagyobb kreténség, ha lézerjani egy szavát is komolyan veszed.
dec. 10. 02:03
 5/88 anonim ***** válasza:
86%

6-8 éve meg a tehervagonpark jelentős részét adták el feldarabolva vashulladéknak. Most emiatt rengeteg szlovák, lengyel, francia, stb. bérelt kocsi fut a magyar síneken.

Nyilván a magyar kocsik felújítására is kellett volna költeni, de pár év alatt megtérült volna a befektetés.

dec. 10. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/88 anonim ***** válasza:
26%

"A legmegbízhatóbb és leggazdaságosabban üzemeltetehető dieselgépek voltak"

Igen, voltak 30-40 éve. Értem én hogy nosztalgia meg minden, de a MÁV számára ezek csak munkaeszközök. Mint neked a fűnyíró, amíg jó használod ha már nem jó megy a vasba. Párat meghagytak a nosztalgia kedvéért de mindet feleslegesnek tartották, hogy öntsék rájuk a milliókat csak azért hogy mutogathassák őket.

dec. 10. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/88 anonim ***** válasza:
84%

"leggazdaságosabban üzemeltetehető dieselgépek voltak"

40 évvel ezelőtt talán. Ma már nagyon nem így van. Azért a mai dízelmozdonyokhoz ne hasonlítsuk már a 60-as évek technikáját ember!

A nohab nem tud vonatot fűteni villamosan. Ez már eleve egy nagy probléma, mert ma már mindenhez is kell az elektromosság a szerelvényekben.


Nade nézzük ki is a szűklátókórű:

A 20 nyomottorrú kohótöltelékből 8 megvan és ebből 7 üzemképes. Ez az állomány 35%-a. Ezt úgy kell viszonyítani mintha a Szergejek közül 100 darab!! napi szinten közlekedne. És mennyi megy? Naugye.

A selejtezett példányok többségénél volt valami olyan komoly probléma ami miatt nem volt gazdaságos a javítása. (Sérült főkeret, sérült főgépcsoport) Pláne nem egy kis darabszámban üzemeltetett sorozat esetében nem éri meg a javítás. Akkoriban szükség sem volt rájuk, mert volt bőven más jármű is. Nem szűklátókörűségből selejtezték, hanem racionális döntés volt.

A 20-ból talán 1-2 példányra lehet ráfogni hogy nem volt komoly indok szétvágni. Szergejekből vagy 200-230-at vágtak szét. Az MD-k is mentek a levesbe, maradt belőlük 2. A Puposokat, Bobokat és széttrancsírozták. Miért pont a nohabokat kellett volna megmenteni?

dec. 10. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/88 anonim ***** válasza:
81%

Az, hogy a nem túl nagy sorozat 30%-a ma is üzemképes, betudható annak, hogy 20-25 éve úgy vigyáznak rájuk, mint a hímestojásra, és nagyjából csak ünnepnapokon használják őket. Nagyjából ennyit selejteztek egyébként baleset vagy műszaki problémák miatt, szóval az a mozdonyhiányt azért nem nagyon oldanák meg 2023-ban...

Egyébként ha manapság lenne annyi villamosítás, és érkezne annyi új mozdony vagy motorvonat, mint a nyolcvanas években, ma is könnyű szívvel mondanának le a harminc-negyven éves mozdonyok napi használatáról (mint ahogy bátran merik mellőzni a Sziliket és a Bhv-kat a Flirtök és a Kissek érkezésével).

A norvég és a dán vasút is 2001-ig használta őket napi szinten, utána már csak nosztalgiajáratként vagy kényszerből, de ők is vagy eladták, vagy szétbontották a mozdonyokat.

A szavazásban megadott válaszlehetőségek meg nincsenek szinkronban a valósággal.

dec. 10. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/88 A kérdező kommentje:

A sok okostojásnak: látom fel se fogtátok miről szól a kérdés mert ennyi eszetek sincs. A Nohabok észnélküli szétdarabolása minden racionális érv ellen szólt, kivéve, ha azt vesszük, hogy valakik jól megszedték magukat a vashulladék értékesítésén. Olyan példányokat daraboltak szét amit könnyedén javítható volt és olyat hagytak meg ami dögrováson volt, az értkékes pótalkatrészeket se nézték semmibe stb. A Szergejekkel példálózni meg öntökönszúrás, azok a gépek konstrukcióban és gyártási minőségben harmad annyira se voltak jók mint a Nohabok, mégis mai napig a MÁV flottájában vannak, ahogy az 50 évhez közelítő Csörgők. A villamos vontatás fejlesztésében meg annyira előre jár már a MÁV mint a Norvékgok meg a Dánok, vagy várjunk csak. A mai napig 60 éves Szilik viszik az IC-ket, akkor valahogy mégse.


De a lényeg a kérdésben az lett volna, hogy ma is annyira felelőtlen, korrupt és öncélú-e a MÁV vezetése mint a 2000-es évkben amikor a Nohabokat átjátszották haveri cégeknek, hogy azok a vashulladékból gazdagondjanak meg. De a nagyokosok valahogy kerülték erre a választ.

dec. 10. 15:35
 10/88 anonim ***** válasza:
88%

“ma is annyira felelőtlen, korrupt és öncélú-e a MÁV vezetése mint a 2000-es évkben”

Állami cég volt mindig is. Sztem ezzel mindent elmondtam :D

dec. 10. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!