Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A mozdonyoknál, motorvonatokná...

A mozdonyoknál, motorvonatoknál miért vannak annyira szétszedve az egyes funkciók pl. főmegszakító, hűtőventilátor, motorok stb., hogy mindent egyesével kell be vagy felkapcsolni?

Figyelt kérdés

Az autóknál, buszoknál, kamionoknál nem kell ennyi mindent kapcsolni, csak gyújtás, motorindítás, kézifék kioldása és kész.


Pl. a mozdonyokon is lehetne olyan, hogy magától elindul a venti, légsűrítő stb. ha beindítják a motort, nem kellene ezt külön a mozdonyvezetőnek csinálnia. De sok ilyen van, ez csak egy példa volt.


dec. 19. 13:52
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Laikusként úgy képzelem el, hogy a bekapcsoláskor ezeket mind fel kell kapcsolni, de menet közben csak egyes dolgokat le és fel kapcsolgatni. Mintha például fázishatárnál csak a főmegszakítót kell kapcsolgatni, a többit nem.
dec. 19. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Igen, azt lehetne külön kapcsolgatni, annak van is értelme. De vannak, amik egymástól függnek, egyiket be kell kapcsolni, hogy a másik is menjen stb., ezeket nem lehetne egyszerre beindítani, egy kapcsolóval?
dec. 19. 14:01
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Szintén laikusként. A mozdonyvezető egy szakma. Míg autót vezetni bárkinek lehet. Olcsóbb az ilyen szempontból egyszerűbb technika és az üzemeltetés megtanítása a humán erőforrásnak. Az ilyen összekapcsolt rendszerek nem anyiból állnak, hogy ha bekapcsolom A-t, akkor kapcsoljon be B és kész.
dec. 19. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
90%
Speciel pontosan ez történik. Egy korszerű motorvonaton vagy mozdonyon már nincs sokkal több kapcsolgatnivaló, mint egy közúti gépjárművön. És nem azért, mert butulnának a mozdonyvezetők, hanem azért, hogy a drága technikát minél hatékonyabban , gyors fordulókkal lehessen használni .
dec. 19. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

a választ nem tudom, de érdemes belenézni a kínai gyártmányú mozdonyokba...az ember csak pislog...az üzemelő 600 km/h sebességű vontatókban el sem tudom képzelni a sok kapcsolót.


Pl: régen az automata váltók kézi reteszelésűek voltak, sok volt a hiba...ma már hülyebiztos a technika, nem lehet felrobbantani a váltót..

dec. 19. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Régen persze, hogy külön volt minden, nem volt egy központi agya a gépnek, minden kapcsoló direktben volt, távvezérlésnél is külön volt minden funkciónak egy érintkezője. Onnantól kezdve, hogy megjelentek a számítógépek, a vezetőálláson lévő kapcsolók mondhatni beviteli eszközként funkcionálnak és ahogy fejlődtek ezek úgy lettek egyre önműködőbbek.
dec. 19. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Tudom, nem mai technika, de a V43 még ilyen. :o(
dec. 19. 18:30
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Egy kiüzemelt Flirtet egy jármű kulcsos nyitással, egy vezetőállás aktiválással és kapcsoló elforgatásával az automatika teljesen beüzemeli, majd a menetkész állapot is pár mozdulattal elérhető (nyilván a rádió, mfb és a vultron nincs most benne).

Vannak már önműködő dolgok. Az előbb említett Flirt például egy fázishatárt egy gomblenyomással megold a vonóerő leszabályozásától a vontatás tiltás feloldásáig. De a Taurus is feltudja készíteni a fázishatárra magát (TR gomb), csak a főmeget és a vonatfűtést kell bekapcsolni, ezen jó pár kapcsoló alapállása autómata, de van kézi kapcsolása is. A Vectronon nincs TR gomb, de a főmeg bekapcsolásával például újra indítja a fűtést is, vagy az áramszedő le kapcsolóval kikapcsol a főmeg, illetve a főmeg bekapcsolásával felmegy a szedő is.

dec. 19. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Szuper! Ilyenre gondoltam igen. :o)
dec. 19. 18:41
 10/10 anonim ***** válasza:

Hát nem tom, de szerintem nincs szétszedve nagyon. Abszolút nincs sok kapcsoló egy régi gépen sem.

Azokat amiket lehet külön kapcsolni, azokat kell is tudni külön kapcsolni.

Nem bonyolult és nem sok. Laikusnak talán az, de elég hamar beleszokik az ember és odanézés nélkül lehet kapcsolgatni amit kell.

Egy mai modern autón sokkal több kapcsoló, vagy kapcsolnivaló van!!


Nézd meg ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=VYRhfsPCDjg

Aztán beszéljünk róla hogy hol is van sok kapcsoló? :D

dec. 21. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!