Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit változtatnál Budapest...

Mit változtatnál Budapest tömegközlekedésén, ha rajtad múlna?

Figyelt kérdés
dec. 27. 15:00
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
80%
A vonaljegyet megszüntetném, helyette a nyári 350 Ft-os árán lenne 30 perces jegy, ami vonaljegyként is használható marad a hosszabb járatokon, mert az utolsó kezeléstől leszállásig érvényes. A meglévő 30 perces jegy változatlan áron 60 percesre bővülne. A napijegy árát 2000 Ft-ra, a 3 napos jegy árát 4000 Ft-ra csökkenteném. A 3-as metrót kivinném a reptérig úgy, hogy ha ott kezded meg vagy fejezed be az utazást, egy tetszőleges jegy vagy bérlet mellé 1000 Ft felárat számít fel. A vármegye- éa országbérletet elfogadnám a várost elhagyó valamennyi buszon és HÉV-en (a csepeli kivétel, ott maradna a meglévő tarifa).
dec. 27. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
20%
A 4-es metrót meghosszabbítanám Felcsútig :D
dec. 27. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
98%

Ezek lennének az én javaslatim a teljesség igénye nélkül

Metrók:

- M1-es metró felújítása és északi irányban való meghosszabbítása, ahogyan az a jelenlegi tervek szerint is van, viszont a Vigadó téri hosszabbítást én kihagynám, mert sok értelme nincsen

- M2-es metró összeköttetése a HÉV-vel ahogyan azt már hosszú ideje tervezik, valamint akadálymentessé tenném az összes állomást, ami a felújításból kimaradt a mélyállomásoknál

- M3-as meghosszabbítása Káposztásmegyerre, valamit én a vasút helyett a metrót vinném ki a reptérre. Ha rajtam múlna én ezeket a szerelvényeket is lecserélném valami normálisra a biztberrel együtt

- M4-es metró Bosnyák téri meghosszabbítása lenne a legfontosabb az összes projekt közül, a déli meghosszabbításánál jómagam sem tudom merre vinném a metrót


Villamosok:

- A legfontosabbnak a járműbeszerzést tartanám, itt nagy mennyiségben kellene elsősorban az ICS-k és KCSV-k helyett. Olyanok, amik keskenyebben a mai CAF-oknál, hogy a fizikailag szűk keresztmeszetű vonalakon is elférjenek. Ezek után jöhetnének akár CAF-ból még több a T5C5-ös sorozatok helyett.

- 3-mas villamos meghosszabbítása

- Deák tér és Lehel tér között a villamospálya visszaépítése

- Döbröntei tér - Blaha - Keleti - Bosnyák tér - Újpalota v.á. - Pólus center útvonalra villamos kiépítése, ezzel buszok tehermentesítése és csökkentése, autós forgalom csökkenése

- Ezeken felül pályafelújítások, megállók akadálymentesítése, és FUTÁR kijelzők kihelyezése a megállókba


Buszok, trolik:

- Ammenyi buszvonalból csak lehetséges, trolit csinálnék. Erre főként a belvárosi részen lenne lehetőség, ahol egy adott tengelyen sokféle viszonylatú busz megfordul. Én sokkal jobban hiszek az önjáró trolibuszokban, mint az akkumulátoros elektromos buszokban. Egy kb 10-20 km önjárással rendelkező troli (ez ma már lassan standard, a Solaris trolik specifikálhatók 20km önjárásra) lehetőséget ad arra, hogy először csak a főbb, sok járat által használt szakaszokon létesüljön felsővezeték, és csak a járatok önálló szakaszainak egy részén kellene akkuról menniük. Így ezek a buszok legyártása is környezetkímélőbb a kevesebb akku miatt, illetve ha az idő múlásával csereérettek lesznek, olcsóbban meg lehet majd azt tenni (illetve közben a felsővezeték kiépítése is folytatható). Arról nem is beszélve, hogy így igazán zöld lehetne, mivel a zöldenergia itthon túlnyomóan napelemekből származik, a trolik nappal mennének (és töltődnének az akkuk is), míg a villanybuszokat jellemzően éjjel töltenék, szintén drága és költséges infrastruktúrával (azt inkább költsük felsővezetékre). Erre amúgy a BKK mobilitási terve is alapoz, ott számos járatot felsoroltak, amiknél ez létező opció lenne. Ilyen Budán a 11, 111, 21, 21A, 212, 212A, 221 járatok, kelet-pesten a 97E, 161, 161A, 161E, 162, 261E, 262, vagy észak-pesten a 20E, 30, 30A, 230, 104, 104A, 122, 170, 192, 196A buszok.

Ezen felül annyira nagy rálátásom a buszokra nincsen a belvároson kívül, így magukra a járatokra nagyon nem térnék ki.

Ahol még eszközölnék némi fejlesztést, az a jegyrendszer. A jelenleg tesztüzemben lévő Pay&GO rendszert kiterjeszteném minden járatra, és nemcsak vonaljegyet lehetne rajta venni, hanem akár napijegyet, csoportos napijegyet, de akár bérleteket is. Utóbbit el lehetne intézni akár jegyautomatákon is, és így csak a bankkártyát kellene használni bérletként. Aki meg máshogy szeretné, kellenének sima NFC kártyás bérletek is. Tehát mondjuk egyszeri díjért az ember megveszi a kártyát, majd automatáknál, pénztárban vagy viszonteladónál kártyával vagy kp-vel megveszi rá a kívánt díjterméket.

dec. 27. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
6%

Semmit, inkább a közúthálózaton kéne fejleszteni, felújítani a felüljárókat illetve a belvárosba vezető sugárutakat néhol 1-1 sávval szélesíteni.

Amit lehetne változtatni az az, hogy az elmúlt 150 év utópisztikus tömegközlekedési nagyberuházásai után visszamaradt tájsebeket begyógyítani - pl. a Déli pályaudvart lebontani és szanálni vagy pl. a csomó rozsaövzetté vált rendező pályaudvaron elvégezni a környezetvédelmi károk rendbetételét (pl. Rákosrendezőn van most erre esély, de sokan igyekeznek elkaszálni, hogy maradjon helyette a szennyezett talaj meg rozsdaboglyák).

dec. 27. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
0%
Omnibuszvonalat Budára
dec. 27. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
13%
Megemelném mindennek az árát. Nevetséges, hogy 10 éve, amióta Budapesten élek, nem változott.
dec. 27. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
13%
A tömegközlekedés már túl fejlett az autós közlekedés kárára. A legfontosabb az lenne, ha azokat a fő tengelyeket, ahol kevés sáv van, mint a Rákóczi út, Nagykörút, Váci út, Üllői út, itt azt kell csinálni, hogy a járdát, kerékpársávot megszüntetni és az épületeket visszabontani annyival, hogy még irányonként két-három sáv legyen. De például a XVI. kerületi Veres Péter út is folyamatosan áll, amikor ott ülök az autóban, mindig azon gondolkodom, hogy kelle-e annyi felesleges tér. Értem ez alatt járda, kerékpárút, árok, HÉV-sínek, árok, szervízút, járda. Itt még a házakat sem kell elbontani, a Belvárosban ez mindenkeppen szükséges, itt csak egyszerűen a HÉV síneket felszedni és kerítéstől kerítésig utat építeni, így szerintem simán lehetne 4-5 sáv a város felé, többé nem lenne dugó.
dec. 27. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
86%
#7: Nem. Pont hogy több villamosvonalat építeni és / vagy metrót, ezen felül dugódíjat szedni és a parkolási díjakat megemelni és máris nem lenne dugó :)
dec. 27. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
83%

M3 kétirányú meghosszabbítása, Káposztásmegyer és a reptér felé, M4 Bosnyák térig minimum, de inkább a rákospalotai végéig, másik irányban lehet talán Budaörs, lakótelepig kivinni lenne értelme, és Kelenföld meg az autópálya helyett, ott létrehozni egy buszközpontot, intermodális csomópontot.

Azonnal felújításra szorul a teljes budapesti vasúthálózat, főleg a 100-as vonal, de a 70-80-120 is elég ramaty állapotban van, plusz KöKi átépítése már nagyon időszerű, az az állomás önmagában botrány ahogy kinéz és hogy mennyire használhatatlan, Rákosrendezőt áthelyezném a Teleki Blanka út és a Hungária felüljárója közé, odakanyarintva az 1-es metrót, amit kivinnék felszínen a körvasútig. (Kisköztes: én már a Múzeumnegyedet is Rákosrendező rozsdatemetőjébe tettem volna a metró meghosszabbításával, 74es troli, 3-as villamos + metró, elegendő lett volna ennyi tömegközlekedés szerintem.)


Ha esetleg valóban megépítik a Nyugati-Déli közt a vasúti alagutat, akkor én felszín alatti 4-6-8 vágányos állomást létesítenék a Széll Kálmán térhez közelebb, ebben az esetben a Déli pu. valóban megszűnhetne.


Troliból valóban nem volna hülyeség többet, pláne önjáró járművekkel, a 21-es, Budakalász irányába menő részen elég sűrű a buszközlekedés, ennek a felváltása elektromosra valóban jó ötlet lenne, itt kezdeném.


Ha megvalósul ez a sok metróhosszabbítás, elég sok busz szabadulhatna fel, amivel vagy új járatokat lehetne létrehozni, növelni egyes helyeken a járatsűrűséget és ezzel a kapacitást, vagy a már öregebb, nehezebben karbantartó járművek selejtezésével fiatalodik a flotta.


Villamosból a 3-as angyalföldi meghosszabbítása a leendő rákosrendezői megállónál, a vasút alatt átvezetve. Járműparkból a KCSV, ICS, sőt szerintem a magaspadlós TW6000 is masszívan csereérett, de pl a 47-49 vonalra a ma használt CAF nem működőképes, pedig szerintem szép lenne egy egységes flotta. Fogaskerekű a Széll Kálmán térre. Budai fonódó déli ágának kiépítése, ELTE campus, MOL-székház irányába és lehet Kelenföld a végállomás.


HÉV-ek felújítása, akár nagyvasúti villamosítás 25 kV-ra, és akkor FLIRT vonatok beszerzése. A két déli HÉV-vonalat összekötve behoznám a szigetszentmiklósit is a Boráros térig.


Terjedjen nyugodtan az egyérintéses jegyérvényesítés és az időalapú jegy, viszont kérem vissza a készpénzes automatákat.

dec. 27. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
14%
Én is támogatom, hogy az M3-at hosszabbítsuk meg az M1/M7-ig a városon keresztül.
dec. 27. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!