Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit jelenthet a területi díj...

Mit jelenthet a területi díj a kilométer alapú díj helyett?

Figyelt kérdés

Nem tudom hogyan kell értelmezni azt, hogy területi díj, milyen terület? Megye? Vagy esetleg járás alapján? Milyen terület alapján lesznek meghatározva a jegyárak? Számomra ez nem világos egyelőre.


Idézet egy cikkből

Kilométer alapú díjak

Egy, a tarifarendszerrel kapcsolatos kérdésre válaszolva Lázár János elmondta, hogy a 2011 óta változatlan kilométer alapú díjak változni fognak, azokról területi díjra fognak áttérni, de nem egy lépésben. A várható árakról nem szólt.


jan. 14. 22:06
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Ebben az országban kb. egy napra látni előre. Majd ha kitalálják, mi legyen, elmondják. Amúgy Lázár megállapítása nem fedi a valóságot, mert a kisebb távolságra érvényes jegyek ára épp a közelmúltban jelentősen emelkedett. A 10 kilométeres jegy például 250-ről 400 forintra.
jan. 14. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
30km-ig emelték meg a jegyárakat 2023. Július 1-től, de afölött tényleg változatlan maradt a jegyár.
jan. 14. 22:28
 3/11 anonim ***** válasza:

MÁV szabályzatban van pontosítás, én most nem fogom kiguglizni. Terület pl. a megye, zóna stb. akármit kitalálnak. Azért vicces, ha most van ilyen, mert Lázár pont arról próbál hadoválni, hogy csak megye- meg országbérlet legyen.

Terület bármi lehet, amit területnek meghatároznak, területi minden, ami nem távolság alapú.

jan. 14. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Justinianus ***** válasza:

Az elmúlt száz évben a megtett távolság után kellett a menetdíjat fizetni.

Márciustól lesz az Országbérlet, Vármegyebérlet, Vármegye24 napijegy és Magyarország 24 napijegy.

Na vajon melyik lehet a kilométer alapú díj, és melyik lehet területi alapú?

És vajon melyikről melyikre térnek át? :)

jan. 14. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Most a két állomás vagy megállóhely közötti távolság alapján számítják ki a jegyárat, vagyis ha 15,1 km-t mész, akkor 20 km-es jegyet adnak, de ha egy megállóval hamarabb leszállnál és csak 14,8 km-t mész, akkor 15 km-es jegyet.

Terület alapú jegynél meg két (vagy csak egy) terület között megállapított jegyár lenne, a fenti példánál maradva ugyanannyi lenne a jegy ára mindkét esetben. De hogy pontosan mire gondolt Lázár, azt nyilván nem tudom. Annyi biztos, hogy bizonyos utak olcsóbbak lesznek napijeggyel (főleg megyén belül, például egy Baja-Kecskemét viszonylat), szóval ötezer forintba nem nagyon fog kerülni egy Szentgotthárd-Záhony jegy.

jan. 14. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Gondolom a rövid távú utasok további büntetése lesz a cél, hogy muszáj legyen megvenned az egész vármegyére, járásra vagy akármire a jegyet, nem lehet csak az 5-10-15 km-ért fizetni, amit ténylegesen használsz.
jan. 15. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat! Én esetleg úgy tudnám elképzelni, hogy járás lenne egy terület mondjuk és ahány járást érintene a busz vagy vonat akkor annyi lenne a jegyár, hasonlóan a kilométer alapú díjövezetekhez. De azt is mondta Lázár,hogy nem egy lépésben, lehet mondjuk a kilométer alapú meg területi alap kombinációja lenne. Lehet nagy hülyeséget írok, de én esetleg így tudnám járásra vagy valami meghatározott területre bontva. Megye az túl nagy terület lenne, arra ott lesz a Vármegye24 napijegy
jan. 15. 11:26
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Ha fair rendszert akarunk akkor a két megálló légvonalbeli távolságát kell nézni, nem a megtett utat. Így nem büntetnék azokat akik főleg vidéken a minden kis faluba betérő buszon a sok betérés miatt magas távolságért fizetnek, közben nem tesznek meg akkora távot a kiindulóponttól. A zónás rendszerrel is ez lesz a baj, ha betér egy percre sok kis zónába. Így jó lenne a távolságalapú, ha nem 5-10-20 km-es számok vannak, hanem a taxihoz hasonlóan km díj, így nem fizetsz 220-at egy 201 km-es útért.
jan. 16. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Amúgy is úgy számolja, csak egy példa: 355-ös járat Szob vasútállomás-Vámosmikola községháza, Nagybörzsönybe betér. A sofőr rendszere 25 km-es jegyet ad, de ha Google Mapsen beírod ugyanezt, Nagybörzsöny kh.-s köztes ponttal az 30 km már. Ismerős pórul is járt ezzel mert kiszámolta, hogy mennyit utazik ténylegesen és kétszer akkora távra váltott jegyet.
jan. 16. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
8-as, van egy ICvonat ami a nyugatiból a keletibe megy Nyíregyházán keresztül. :)
jan. 18. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!