Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan lesz pontosan az...

Hogyan lesz pontosan az ország és vármegyebérletek elszámolása szerintetek?

Figyelt kérdés
Ugye az volt a hírekben, hogy férőhely kilométer alapon fogják a bevételt szétosztani. Ennek mi értelme? Így nem az érvényesül, hogy melyik szolgáltatónál mennyit használták a bérleteket. Plusz, arról is volt szó, hogy a bevételeket egy közös alapban gyűjtik. De ha én megveszem a bérletem, az már rögtön ebbe a közös alapba megy vagy először ahhoz a szolgáltatóhoz, amelynek az értékesítési csatornáján megvettem?

jan. 31. 08:54
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Valószinüleg politikai alku történt itt, nem pedig valódi racionális gazdasági számításokon alapuló. Épp ezért sosem fogjuk megtudni.

Az egyetlen jó megoldás az lenne ha mindenki felszálláskor és leszálláskor is lecsippantaná a bérletét és akkor fillérre pontosan ki lehetne számolni hogy kinek mennyi jár.

jan. 31. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Terület alapú, tehát amekkora területen szolgáltat az adott szolgáltató az érvényességi területen belül, fixen annyi százalékát kapja. Ami már Pest vármegyében is elég kicsi, az országhoz képest bolhafing. Minden bizonnyal ezért tartották meg, még ha olcsóbban is a Budapest Bérletet, mer azon belül a vasút, a Volánbusz és a HÉV aránya kicsi, így a nagyrészük náluk marad.

Úgy lett volna igazságosabb, ha a lecsipogás arányában osztoznak, tehát ha csak a BKK-n csipogják le 100%, ha soha akkor 0%, ha 20x BKK-n, 10x Volánbuszon akkor 66,6% BKK-nak, 33,3% Volánbusznak... Akkor nem is lenne létjogosultsága a Budapest Bérletnek, mert aki nem használja Budapesten kívül ugyanúgy a teljes árát oda tolja. Csak hát a BKK ellenőrzésének hatékonysága a béka popsija alatt van (nem véletlenül van rengeteg bliccelő), így a lecsipogások száma erősen a Volánbusz felé tolódna akkor is, ha azon csak 10 utazás történik a bérlet teljes érvénytartama alatt.

jan. 31. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
#2-es így már teljesen értem. És annak mi a jelentősége, hogy a főpolgármester azt szorgalmazza, hogy a Budapestnek a Budapest Go-ban vegyék meg a bérletük? Mert a befolyó összeg, így a BKK-hoz kerül elsőként?
jan. 31. 11:26
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Igazából lényegtelen, mert a Budapest Go mögött is a Nemzeti Mobilfizetés van, annak a társalkalmazása (ahogy például a VoxPay is), ami állami. Szerintem csak népszerűsíteni akarják, hogy ne potyára fejlesszék. Meg az a kódbeolvasós rendszert használja amit az elsőajtózásnál könnyű ellenőrizni, a MÁV-os verzióhoz fel kéne szerelni egy validátort minden buszra, bár amúgy se lenne rossz ezt ettől függetlenül megtenni és a Budapest Bérletnél is átállni a lecsipogós módszerre, mert az offline (a user szemszögéből), nem bukja a bérletet ha például elfogy a mobilnetje, vagy elromlik a telefonja, simán bejelentkezik egy másikról és ott a bérlet, Budapest Go-ban nem ilyen egyszerű.
jan. 31. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Egy jó kiindulási pont lesz majd az, hogy mennyivel kevesebb Budapest-bérlet fogy majd márciusban, mint az előző hónapokban. Aki eddig két bérletet vett, az most már csak egyet fog, amit pedig nem vesz meg, az a Budapest-bérlet.

A környéki bérletek és a HÉV-bérletek vásárlásában is jelentős visszaesés várható, vagy akár meg is szűnhetnek.

Persze a bevételkiesés itt nem áll meg, akik csak alkalomszerűen utaznak a fővárosba, de van vármegye- vagy országbérletük, ezután nem vesznek BKK-jegyet - ez picit nehezebben mérhető, de talán észrevehető lesz a különbség.

Ez a nagyságrend belövésére alkalmas, a pontos elszámolás úgyis egy alkudozás során fog kialakulni - aminek kimenetele azon is múlhat majd, hogy ki lesz a főpolgármester.

jan. 31. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A távolságalapú bérletek megszűnnek, tehát HÉV bérlet és 10 km-es környéki nem lesz. A helyiek maradnak, azoknak van még létjogosultsága abban az esetben, ha csak egy adott agglomerációs városon belül utazol. De minden bizonnyal annak is bezuhan az értékesítése, mert szerintem elég kevés olyan agglomerációs utas van aki nem jár be Pestre, vagy ezután ne tenné.
jan. 31. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!