Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a baj a budapesti CAF...

Mi a baj a budapesti CAF villamosokkal?

Figyelt kérdés
Még régebben olvastam pár kommentet szakiktól, hogy például nagyon rossz az összeszerelési minőségük. Ezen kívül valaki tud konkrétumokat?

febr. 23. 09:47
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
0%

Megsúgom a titkos receptet ahhoz, hogy le tudjon szállni az utas: ha kisebb forgalmú megállóban száll le, akkor induljon időben az ajtóhoz. Nagyobb forgalmúban biztosan le fog tudni szállni.


Amúgy MINDEN járművön megy a nyomorgás az ajtókkal szembeni téren és akár ülőhely is van beljebb, ez inkább abszolút nem gondolkozásra és csordaszellemre utal, nem arra, hogy "fél, hogy nem tud leszállni". De, le tud, csak gondolkozni kell. (Kevesebbet, mint amikor türelmetlenségből mindenképp átsétál a piroson és ott át kell gondolni a 4-5-6 irányt, ahonnan kanyarodhat vagy beláthatatlanul jöhet az autó és fel is fogni, jön-e.)



Amúgy amíg tömegközlekedtem, messze favorit volt a CAF.

Azon (legalábbis még) volt levegő (a Combino nekem erősen fulladós), nem 40 fokra volt befűtve télen meg átmeneti időszakokban, van elegendő ülőhely, mégpedig kényelmesek is.

febr. 28. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

#11

Igen, ez így működik is egészen addig, amíg nincs zsúfoltság a villamoson. Amikor pedig négyzetméterenként két ember áll, akkor nem az a legnagyobb gond, hogy mennyire kényelmes az ülés, hanem az, hogy a villamos belsejében állva / ülve 18 emberen kell átvergődni az ajtóhoz jutás érdekében. Lehet bármennyire is szépíteni, akkor is problémás, hogy milyen hosszan nincs ajtó, elvégre a város legforgalmasabb vonalain közlekednek, ahol még utaslemaradás is előfordul. Ezzel együtt is kifejezetten korszerű járművekről van szó, így egyértelmű, hogy sok-sok szempontból kiemelkednek a 45 éves villamosokkal tűzdelt flottából, de nem szabad úgy tenni, mintha tökéletesek lennének.

febr. 28. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
68%

"Megsúgom a titkos receptet ahhoz, hogy le tudjon szállni az utas: ha kisebb forgalmú megállóban száll le, akkor induljon időben az ajtóhoz."


Megsúgom: ezt csinálja mindenki, ezért nyomorognak az ajtóban, mert az időben azt jelenti, hogy felszállás után már készülődhetsz is.

febr. 28. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

12-13.


Elég sokat utaztam az 1-es villamoson Újbudáról a 8-ba.

Az R1 vagy R2 modulban utaztam, amelyik arra a részre esett épp és pontosan 1 megállóval előbb "leszáll a következőnél?" jelmondattal az ajtóhoz mentem. Ráadásul nulla egyensúlyérzékkel még arra is figyeltem, hogy az álló villamoson tegyem ezt.

A helymeghatározás azért, hogy lássátok, tömegben tettem ezt. (Ha nem volt tömeg, nem mentem oda.)


Egyszerűen tömeghatás és nem gondolkozás az oka annak, hogy nem mennek beljebb.


De metrón se például. Egész tinikorom eltelt azzal, hogy nem értettem és ma sem értem. Ja, metrón se maradtam fenn.


Sima 4 ajtós csuklós buszokon is megvan a legüresebb rész. Ott se maradtam fenn soha.



Más kérdés, hogy pont a tömeghatás miatt nem terveznék, se nem rendelnék így járműveket. Sőt, ha a forgóvázaktól (tudom, hivatalosan nem forgóváz ap-n) lehet, akkor a jármű elején és végén lenne több ajtó, a kihasználatlanabb közepén kicsit kevesebb.



Színtisztán utasként szerettem a caf kevésajtósságát, mert az R1-ben 90%-ban ültem és alig volt valaki az aurámban.

Jelenleg nem tömegközlekedem, ezért a múlt idő.

febr. 28. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!