Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Honnan van ennyi pénz fenntart...

Honnan van ennyi pénz fenntartani a tömegközlekedést?

Figyelt kérdés
Hallottam, hogy bizonyos kor alatt és felett ingyenes lesz a vonatozás, akik eddig 90%-kal olcsóbban utaztak, azoknak is ingyenes lesz, akkor ott van a vármegye és országbérlet, amik szintén olcsóak ahhoz képest, hogy korlátlan alkalommal használható az érvényességi időn belül. Ezekbe belegondolva, egyre kevesebb pénzt szednek az utasoktól, de akkor mégis hogyan tudják ezt így fenntartani? Vagy pont emiatt fog csökkenni a színvonal idővel?

márc. 1. 18:45
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
71%
Már most is szinte fenntarthatatlan, az is abszurd, hogy több mint 10 éve nem emelkedett a Budapest bérlet ára sem. Nem cél, hogy fenntartsák, a cél az, hogy a mostani kormányra szavazz 2026-ban.
márc. 1. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
89%

"Vagy pont emiatt fog csökkenni a színvonal idővel?"

Igen.

De ezt Lézer Jani gyakorlatilag ki is mondta: sz@r a szolgáltatás, de legalább olcsó...

márc. 1. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
96%
A tömegközlekedés sosem hozott profitot, mindig szükség volt állami támogatásra. Amennyire tudom nagyrészt máshol is hasonló a helyzet.
márc. 1. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
90%

Az a cél, hogy ne ülj autóba. A régi rendszerben ha már ketten utaztatok teljesárú jeggyel jobban megérte autóba ülni, ha többen pláne. Most egy tank benzin ára az országbérlet, azért egy hónapig oda mész ahova akarsz. Szükség volt erre, hogy az emberek átszálljanak az autóból. Meg is történt, jelentősen megugrott az utasszám és az olcsó bérletek ellenére a bevétel is. Mert ugye sok kicsi sokra megy. A probléma ott van, hogy bizonyos személyek túlságosan sokat keresnek ezeknél a cégeknél. Ha ők is annyit keresnének mint egy KKV vezérigazgatója, máris lenne pénz felújításra és járművekre.

Abban egyetértek, hogy a diákkedvezmény túlzás, 50% elég lett volna.

márc. 1. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
91%
#3 Ez tény. A gond az, hogy nem igazán látható át (és simán megkockáztatom, hogy a döntéshozók sem csináltattak elemzést, vagy nem értették azt), hogy mennyivel lesz kevesebb a bevétel és ezt vajon kompenzálni fogja-e az állam, hogy legalább a mostani színvonal fennmaradjon. Amikor érezhetően romlik a színvonal évről évre, ld. pl. hogy vasúti jegypénztár napi pár órát van, automaták folyton tönkremennek, ha az app is befosik mellé, akkor megszívtad.
márc. 1. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
100%

Jó kérdés. Nyilván az előnyeit én is élvezem, de lehetett volna egy olyan tarifarendszert is kidolgozni, ami az utazóközönségnek szintén rendkívül előnyös, de az egyszerűség nem csap át értelmetlenségbe (lásd a megyehatárokon áthaladó 5-10 km-es bérlet helyett országbérlet drágábban).


Mindenesetre amilyen számokat hallottunk, az az országbérleteknél 21-30 milliárd, a BKK-bérletek helyetti vármegye és országbérleteknél 20 milliárd bevételkiesésről írnak. A napijegyekről még nem találtam becslést, de nem hiszem, hogy eléri az előző számokat, de legyen akkor összességében 60 milliárd a bevételkiesés. A költségvetés 2018-tól kezdve 2024-ig sorban (hogy ne csak a Covid és infláció utáni éveket nézzük): 18751 milliárd (2018), 20578 milliárd (2019), 21793 milliárd (2020), 23465 milliárd (2021), 28546 milliárd (2022), 39758 milliárd (2023, ezt 33425 milliárdról módosították), 40755 milliárd (2024).

Vagyis ez a pótolandó bevételkiesés (nem az a pénz, amit egyébként is kap a tömegközlekedés, hanem amit ezentúl nem szed be jegyárbevételként) a költségvetés másfél ezreléke. Nem gondolom, hogy kigazdálhatatlan.


Azt is meg kell jegyezni, hogy ez a 60 milliárd nem marad az emberek zsebében, hanem nagy valószínűséggel elköltik az emberek másra. Ha ezt olyan dolgokra költik, amiken 27% áfa van, akkor ebből visszajön kb. 12 milliárd.

márc. 1. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

*kigazdálkodhatatlan.


Még annyit hozzáfűznék, hogy a bevételkiesés pótlása a fejlesztésekhez nyilván nem elegendő.

márc. 1. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
74%
#3 Nem is arról van szó, hogy nyereséges legyen! Hanem hogy egy normális színvonalon fenn legyen tartva. Eddig is volt állami támogatás, de közel sem biztos, hogy a most kieső összegeket is ki fogják pótolni...
márc. 1. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
51%

"Nem gondolom, hogy kigazdálhatatlan."

Az a kérdés, hogy ki akarják-e gazdálkodni. Lézer Jani nyilatkozatai alapján nem...

márc. 1. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
83%
A mi adónkból van rá pénz. Tehát a vármegyebérlettel rendelkező spórol és nagyon boldog ettől. Csak nem látja át, hogy közben leromlik a szolgáltatás minősége ha az állam nem pótolja megfelelő mértékben a kieső bevételt. Egyébként meg az egészségügyből, oktatásból, stb.. fog hiányozni a pénz.
márc. 1. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!