Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vonatpótló buszozás hogyan...

Vonatpótló buszozás hogyan működik?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy baleset miatt két település között vonatpótló buszt iktatnak be az utasok továbbszállításához. Ilyenkor honnan tudja az ember, hogy hol kell felszállni a buszra? A vonatról a semmi közepén kell leszállni ilyenkor?

márc. 15. 17:30
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
49%
Követni kell a tömeget. Igen, a semmi közepén.
márc. 15. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

Két állomás között szokott lenni vonatpótlás, általában az állomás elől indulnak a buszok, általában a köztes megállóknál is betér oda, ha szükséges.

Maga a balesetes vonat más kérdés, attól is függ, milyen baleset, de vagy küldenek oda egy buszt, vagy később saját lábán megy tovább a vonat (nyilván ha nem mozgásképes, akkor a busz a megoldás).

márc. 15. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%

Ha a nyilt vonalon - a semmi közepén - kell leszállni akkor ott lesz segítő személyzet, értsd: tűzoltók, katasztrófavédelem. Ez nagyon ritka, tényleg csak komoly gond esetében csinálnak ilyent.

Ha állomáson kell átszállni akkor nagyjából ki lehet találni merre kell menni. Az állomás mellett van általában egy tér ahová be tudnak állni a buszok. De olyan is van hogy valamelyik közeli megállóban állnak meg és nem is dedikált vonatpótló hanem sima volánbusz.

Kell követni a tömeget, mindig van valami hangosabb, intézkedős ember aki megy elöl és lecsesz mindenkit és megkérdez mindenkit hogy mi merre van :D Ha egyedül vagy, akkor persze magadnak kérdezgeted meg...

Sajnos az a tapasztalat hogy egy baleset, gázolás, stb 2-3 órás helyszínelési ideje alatt nem lehet normálisan buszt szervezni, mert mire felhívják a buszos céget, megrendelik a buszokat, azok felhívják az otthon lévő sofőröket, hogy melyik nem ivott és ki tud bemenni, ők bemennek a telephelyre, felveszik a buszt, kimennek az állomásra, ez sokszor több idő mint 2-3 óra.

Ha előre meghirdetett buszozás van, akkor nincs probléma, mindenhova is ki van táblázva hogy honnan megy a busz.

márc. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Rokonom járt úgy, hogy a semmi közepén baleset miatt megállt a vonat és az utasokat nem tájékoztatták semmiről. A vonatot visszavontatták, de a kalauzok addigra már eltűntek. Az állomáson mindenki ment mindenfelé. Információs pulton közölték velük némi várakoztatás után, hogy pótlóbusz szállítja tovább az utasokat, de ők nem találták meg a buszt a jelölt helyen. Nem volt ott semmi. A következő vonattal mentek végül tovább, ami 2 órával később járt arrafelé. Kíváncsi voltam csak, hogy tényleg ez a jellemző vagy ezt leszervezik normálisan ilyenkor.


Többvágányos szakaszról találtam valós dashvideót, ott úgy látom az a protokoll, hogy egy másik vonat megáll mellettük és átszállítanak rá mindenkit a tűzoltók segítségével. Mondjuk nem értem, hogy egy átlépéshez miért kell tűzoltói segítség, de fogadjuk el.

márc. 15. 21:31
 5/17 anonim ***** válasza:
A tömeget kell követni, mert általában nem tájékoztatnak róla, hogy honnan indul a busz. Érdemes sietni, hogy felférj, mert nem szoktak elég buszt küldeni. Olyan is van, hogy egyáltalán nincs pótlóbusz, csak azt hazudják.
márc. 16. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Ez attól függ, hogy előre megszervezett pótlásról vagy pedig baleset miatti rendkívüli helyzetről van-e szó. Az előbbi esetben az előre szervezettség okán nem nagyon fordul elő kapkodás, lemaradás, "jajj, semmit sem tudok, hová kell menni". Balesetnél ez már sokkal inkább jellemző.


Egyszer kórházban voltam egynapos sebészeti beavatkozás miatt, másnap kellett elhagynom az intézetet. Felszálltam a vonatra, és még nagyon sok volt hátra az útból, amikor kiderült, hogy a szemből jövő vonat, amit el kellett engednünk menetrend szerint, valakit elgázolt, úgyhogy nem tudtunk tovább menni az állomásról, ahol álltunk. Baromi sokat vártunk, mire meg tudták szervezni a pótlóbuszokat, amik bizony csak a szomszéd állomásig vitték az összes utast. Ott kellett a többi fejleményt kivárni. Nagyjából öt órával később értem haza a menetrendhez képest. Remek, mi?


De már jó pár tervezett vonatpótlásban is volt részem. Különbség a kettő között, hogy a tervezett pótlást szállítási vállalkozókkal végeztetik el a Volánbusz korlátozott kapacitásai miatt, a rendkívüli pótlást szokták a Volánra bízni.

márc. 17. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

4

A tűzoltói segítség azért szokott kelleni, mert ha peron nélkül, nagyon magasról, a kavicsra kell leszállni, az sok (főleg idősebb) ember képességeit feszegeti, adott esetben meghaladja. Még állomáson, magas peron esetén is láttam olyant nem egyszer, hogy egy öreg személynek hárman segítettek felszállni.

Lehet, hogy a rokonod esetében is volt pótlóbusz, csak ameddig az információs pultnál várakozott, addig elment a busz. A legtöbb (nem túl nagy) állomáson amúgy egy vagy két személy kezében futnak össze a szálak, és ők mindig képben vannak, a hangosbemondót is ők kezelik, valós infót adnak. Kb. olyasmi szöveget szoktak bemondani, hogy a pótlóbusz az állomás mögötti térről indul. És a jegyvizsgáló az ajtó előtt áll, tehát lehet látni, hogy ez az a busz.

Amúgy a jegyvizsgálók feladata lenne minden ilyen esetben az utasokat irányítani. Én sokuk tényleg mindent megtesz az utasokért, nem csak a szorosan elvárható dolgokat, de ahogy minden szakma, úgy ez is felhígult, mert kevés pénzért nem nagyon lehet válogatni a jelentkezőkben. Velem is megesett már, hogy lerohadt a vonatom (szerencsére állomáson), aztán nekem kellett utánajárni, hogy jön negyedóra múlva egy másik, és én szóltam az ott ácsorgó fiatal jegyvizsgálónak, hogy menjen már végig a vonaton az infóval, és szállítsa át a jónépet. Meg utána még a forgalmistának is szóltam, hogy mondja be az átszállást, neki se jutott volna eszébe magától. (Vasutas vagyok amúgy, de a forgalomhoz nincs közöm.)

márc. 17. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

"Kíváncsi voltam csak, hogy tényleg ez a jellemző vagy ezt leszervezik normálisan ilyenkor."

Ez a jellemző. Lehetetlen normálisan leszervezni ennyi idő alatt buszt, tájékoztatást, mindent. Aki megcsinálja annak emelem kalapom!


"az a protokoll, hogy egy másik vonat megáll mellettük"

Nincs ilyen protokoll. Menekítés van, hogy ha látják hogy sokáig ott kellene lenniük az embereknek mondjuk fűtés nélkül. De ha csak 1 órát kell állni, akkor nem fognak átszállítani másik szerelvénybe. Meg ha nincs másik szerelvény, akkor sem fognak átszállítani :D


"nem értem, hogy egy átlépéshez miért kell tűzoltói segítség, de fogadjuk el."

Micsoda egy ostoba alak vagy te :D

Agyvérzéses Rozika néni, meg Falábú Pista bácsi szerinted hogy ugrik át?

Ráadásul a vasúttársaság biztosítja az utasait. A jegy maga a szerződés. Ha valaki pofára esik a bagiköveken akkor a MÁV-Start elég keményen a zsebébe nyúlhat egy esetleges kárigény esetén. Sokkel egyszerűbb 2 tűzoltót odaállítani hogy pakolják át az élőelegyet.

márc. 18. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

A neten fent lévő videókon pontosan rááll egy másik vonat az ajtókra és a kettő közé kinyitnak egy rámpát. Csupán furcsálltam, hogy erre rálépni és tenni két-három lépést kétemberes segítséget igényel. De igazad van, jobb az elővigyázatosság.


"Sokkel egyszerűbb 2 tűzoltót odaállítani hogy pakolják át az élőelegyet."


Igen, csak ehhez miért a tűzoltó kell, nem ez (is) a kalauz munkája lenne? Vagy ezek a videók csak kiragadott esetek, ahol pont az ott lévő tűzoltó megy oda segíteni?


Más: Emlékszem, hogy a hírekben volt olyan eset, amikor meghibásodás miatt szétkapcsolták a szerelvényt és a benne lévő utasokat otthagyták az állomáson. Arról tud valaki valamit, ez tényleg megtörtént eset volt? Ott az utasok bambultak el vagy a személyzet nem tájékoztatta őket? Csak azért is érdekes ez a sztori, mert én sok vonaton tapasztalatom, hogy a hangosbemondót alig lehet érteni, mert halk, recseg, interferál, ilyenkor mindig felmerül, hogy vajon ha volt tájékoztatás, de nem lehetett érteni, olyankor ki a hibás.

márc. 18. 17:58
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

Milyen videók ezek? Linkelnéd őket? Én még nem hallottam olyanról, hogy rámpa a két vonat közé. Ez valami külföldi dolog lehet, tőlünk nagyon messze.

Nekem valami olyan eset rémlik, hogy a Keletiben kitolták a szerelvényt, aztán maradtak benne emberek. A részletekre nem emlékszem, de végül valami olyasmi derült ki, hogy ott az utasok voltak birkák.

márc. 18. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!