Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A dízelmozdonyokba miért nem...

A dízelmozdonyokba miért nem kell sebváltó?

Figyelt kérdés

márc. 31. 18:18
 1/5 Justinianus ***** válasza:
100%

A sebességváltó a motor és a hajtott kerék közötti áttételt módosítja. A dízelmozdonyban viszont villanymotor hajtja a kerekeket.

Tehát a jó öreg Szergej épp úgy működik, mint egy modern soros hibrid autó. Abban sincs sebességváltó. :)

márc. 31. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Némelyikben van, de valóban nem ez a jellemző:

[link]

márc. 31. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy az első mondja, nem közvetlen a meghajtásért felel a dízelmotor hanem lényegében csak áramot termel amellyel villanymotorok hajtják a mozdonyt.
márc. 31. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

De kell bele "sebváltó". A dízelmotorral nem lehet közvetlenül meghajtani a tengelyeket. Ezért alkalmaznak többféle erőátviteli rendszert.

A kisebb gépeknek - M28, Bz motorkocsi, sárga pályafenttartási gépek például - kb ugyanolyan sebességváltója van mint egy autónak.

A nagyobb gépekben lévő hidraulikus hajtőművek is lehetnek többfokozatúak. A Csrgő hajtóművében például két nyomatékmódosító van, amiket automatikusan átkapcsol mint egy automata váltó.

márc. 31. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
Bz-n is van sebváltó, ugyanolyan fehér gombsor, mint a régi Ikarusokon (talán Prága típusú).
ápr. 1. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!