Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 2-es metró valóban automatik...

A 2-es metró valóban automatikusan működik, a vezetők csak felügyelik a szerelvény működését?

Figyelt kérdés
Itt olvastam korábban, hogy a M2 hasonlóan működik, mint a M4, de a M2 működését felügyelni kell. Ez igaz? Vagy a M2-n a vezetőállásban lévő emberek vezetik a szerelvényt, gyorsítanak, lassítanak, nyitják, zárják az ajtókat?

ápr. 9. 22:48
 1/7 anonim ***** válasza:
8%
Van vezető.
ápr. 9. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Tehát akkor a vezetők vezetik a szerelvényt, nem felügyelik a müködését? Mi kellene ahhoz, hogy úgy működjön a M2, mint az M4? Milyen rendszer hiányzik, hogy teljesen automatikusan működjön a metró, hogy ne kellejen vezető?
ápr. 9. 22:59
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Ahogyan én tudom: a jármű képes lenne vezető nélküli közlekedtetésre. Ugyansz, mint a 4-es vonalon van.

Most is minimális a feladatuk. A menetbe beavatkozniuk csak nem várt edeménynél kell. Szt hiszem, a ráfutásos balesetnél arról volt szó, hogy sz rmber hezitált, hogy most vészfékezzen, vagy megoldja a rendszer.

ápr. 10. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
A 2-es, meg a 3-as is félautomata, a 3-as az idők kezdete óta az volt, a 2-es a 2007-es felújítása óta az. Ez azt jelenti, hogy a szerelvény magától megy, ahogy a 4-esen is, a járművezető ajtót nyit, zár, megnyomja a start gombot és a szerelvény elmegy a következő állomásig. Viszont nincs olyan szintű központi felügyelet mint a 4-esen, ha egy szerelvényt elindítanak az minden további nélkül belemegy a következő állomáson állóba, mivel nem tudják egymás helyzetét. Ezért kell ember, hogy ilyen ne történhessen meg, csak akkor indítsa a szerelvényt ha az biztonságos, ha gond van vészfékezzen. A 4-es vonalon a szerelvények ismerik egymás helyzetét, csak akkor indulnak el ha a következő állomásig biztonságosan el tudnak jutni. Ha egy szerelvénnyel is megszakad a kapcsolat, az bevészfékez, a többi pedig elmegy a következő állomásig, ott ajtót nyit és nem indul tovább.
ápr. 10. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
#4: SzerintemM2-3-on is van legalább olyan szintű biztosítóberendezés, hogy a fedélzeti számítógép lássa, hogy egy térközzel előtte foglalt-e, az automata nem megy át a piroson, a vezető felügyeli a szerelvényt, meg figyeli, nem ugrik-e valaki elé. (A Pillangó utcai összeütközésnél úgy tudom az automata fékezett anélkül hogy a vezető beavatkozott volna, a számítógép tudott az előtte lévő szerelvényről, csak nem eléggé fékezett / nem számolt a falevelekkel, a vezető vészfék beavatkozása már késő volt.)
ápr. 10. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
#5 Mechanikus vészfék van abban az esetben, ha belemenne a tilos jelzésbe. Ilyenkor egy pöcök kinyúlik, ami a szerelvényen mechanikusan aktiválja a vészféket. De semmit sem ér, lásd a Kőbánya-Kispesten történt balesetet.
ápr. 10. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
78%

#6: Mechanika vészfék a 3-as metrón van, a 2-esen modernebb rendszer van.

Kőbánya-Kispesten a kihúzón történt a baleset, ahol nincs automata rendszer, csak a nyílt vonalon.

#4: Az az idők kezdete óta, az 1990,1977 és 89 között manuális vezetéssel mentek a 3-es metrók.

[link]

ápr. 10. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!