Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ilyen sok a barom a...

Miért ilyen sok a barom a vasúti átjáróknál?

Figyelt kérdés
Most is a 2órási Kecskemétről Szolnokra tartó S220-as személy (117 328 bz) elnyomott egy személyjárműt (senki sem sérült meg)... nem beszélve a Mindszenti balesetről ami 2022-ben volt mikor a bz akkorát ütközött hogy fejjel lefelé borult. Miért kell ilyeneknek jogosítvány? Hova sietnek? Ismerik a kreszt vagy szétnéznek ezek egyáltalán? Ez nem a MÁV hibája hanem aki a piros jelzés ellenére tapos ki a vonat elé

ápr. 11. 16:45
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
0%
Természetesen nem szabad tilos jelzésnél áthajtani, de azért az is sokat segítene, ha nem hosszú percekkel a vonat áthaladása előtt váltana pirosra a lámpa. Most sokan úgy vannak vele, hogy úgysem jön még a vonat, át lehet menni.
ápr. 12. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
100%
Mivel az ország szellemi-mentális állapota csak romlik így egyre több ilyen baleset lesz.
ápr. 12. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
100%
11-es ez konkrétan hazugság. Rengeteget autózok, sokszor álltam meg vasúti átjárónál a piros jelzés miatt. Mindig egy percen belül jött a vonat. Legföljebb akkor vártunk többet, ha utána másik irányból is jött, és közben - nagyon helyesen! - nem nyitották fel fél percre a sorompót. Ill. ott, ahol tolatást végeztek (tehát egyik vágányról a másikra állt át a szerelvény) és az ehhez használt sínek belógtak a vasúti átjáró vonalába, tehát addig csukva kellett tartani a sorompót. De ezek csak lakott területen belül vagy ipari vállalatok környezetében fordultak elő.
ápr. 12. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
53%
#13 Lehet, hogy ahol te laksz, ott így van, de én még nem találkoztam olyannal, hogy csak egy perccel a vonat áthaladása előtt váltott volna pirosra.
ápr. 12. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

#14:

Az meg már a te bajod, attól ez még így van biztonsági okokból.

ápr. 12. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
100%

Az esetek többségében nem azért mennek a vonat elé, mert úgy gondolják, hogy átérnek. Van ilyen is, én magam is láttam, hogy megállt a kocsi, aztán körülnézés után gázt adott a sofőr, és ment.

De inkább az a jellemző, hogy az illető gyakran jár ott, és mindig olyankor, mikor fehér a sorompó. Így hozzászokik, hogy soha nem kell megállnia. Aztán egyszer nem figyel a fénysorompóra, hanem elbambul, vagy telefonál, aztán ahogy máskor is szokott, megy át. Csak most jön a vonat. (Egyszer én is bebambultam, mert munkába járáskor többszáz alkalommal átmentem egy fehér sorompón, aztán mikor egyszer mégis piros volt, elég nagyot kellett fékeznem, mert nem figyeltem.)

Ahol a vonat csukja magának a sorompót, ott a távolság a pályára engedélyezett legnagyobb sebességre van állítva. Ha épp egy olyan tehervonat jön 120-as pályán, ami a kocsik miatt csak 40-nel közlekedhet, az elég lassan ér oda, mert ugyanolyan távolságról lezárja a sorompót, mint a 120-szal érkező IC.

Állomásokon viszont az esetek nagyobb részében kézzel zárja a sorompót a forgalmista. Vannak olyan idegesebbek, akik az egymás után érkező vonatok közt se nyitják fel, mert akkor esetleg a vonat nem kaphatna időben szabad jelzőt, és ha fékezés miatt időt veszít, akkor azt a forgalmistának meg kell indokolnia, és lebszhatják. Így néha 10 percen túl is lezárva hagyja, pedig azt nem volna szabad. (Saját mérés, több alkalommal történt. Főleg nők szokták csinálni.)

ápr. 14. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

"és közben - nagyon helyesen! - nem nyitották fel fél percre a sorompót"


ÉN olvastam itt már kérdést, ami pont ezt firtatta, hogy abban a fél percben átférne legalább X autó és mennyivel jobb lenne...

ápr. 14. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
100%
#6: "Tegyük hozzá Magyarországon elég sok a biztosítás nélküli átjáró." Hát ez pont nem igaz. Biztosítás nélküli (helyesebben András-kereszttel biztosított) vasúti átjárót én még csak mellékvonalat keresztező földúton láttam, sokszor még a földút is kap fénysorompót. Ezzel szemben nemrég jártam Romániában, ott még 1 számjegyű főúton is volt sima András-keresztes, STOP táblás átjáró, a sorompó vagy fénysorompó ott ritkább mint a fehér holló.
ápr. 14. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!