Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi lesz előbb Budán, troli...

Mi lesz előbb Budán, troli vagy négyes metró?

Figyelt kérdés
[link]
2011. jan. 16. 13:34
 1/9 anonim ***** válasza:
67%
Szerintem űrkikötő. Sokkal reálisabb elképzelés.
2011. jan. 16. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
92%
Kutyavásár.
2011. jan. 16. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
59%

Még jó, hogy a felszínen már amúgy sincs elég hely, ha csak házakat nem bontanak le. A trolival max a helyi környezet szennyezést lehet lecsökkenteni.

A négyes metrót meg nem értem, hisz elvileg uniós pénzből épül, most akkor hová teszik az, az unios pénzt?

2011. jan. 16. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim válasza:
Nem tudom, de ami nagyon gáz, hogy 5. éve tanulok Pesten, és a metró nem lett kész ez alatt az 5 év alatt...most egyik ismerősöm kezdte az egyetemet, kérdezte, hogy szerinte elkészül-e, mire végez:) hát vicces, vicces
2011. jan. 16. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Metró előbb lesz, az 5-6 éven belül megépül, míg a troli eléggé valószínűtlen, hogy lesz.
2011. jan. 17. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Ahoj!


Az elég érdekes kérdés, hogy ki lenne az aki milliárdokat ölne ebbe a vállalkozásba. Ami problémás a cikkben, hogy km-re adják meg az üzemeltetési árat a trolinál, ami tekintve, hogy a legtöbb leírt járat 4-5km-t tesz meg az egész útvonalán és a menetidő legalább 30-35 perc már nem stimmel, lévén a sofőr árával is számolni kellene, akiknek az órabére a vállalkozónak nem nagyon úszható meg 1500 ft alatt. Ez nekem már gázos.


A másik az M4, nos abból lehet, hogy egy jó ideig nem lesz semmi, mivel az EUs pénzeket nagyon valószínű, hogy kamatostul kell visszafizetnünk hűtlen kezelés miatt, tehát, hogy a befejezésre hogyan és mikor lesz pénz azt még nem igazán tudják.


Viszatérve az előző fejtegetésre, ha csak fenntartási költséget nézünk egy modern troli 1-2kWh/km-es fogyasztással elműködik, ami 35ft-os kWh árral számolva is 3500 és 7000 ft közötti költség 100km-en. Ez érezhetően nagyon elenyésző, ellenben a Ganzos 12m-es trolik rövidebb önjáró képességgel is 78 millió forintba kerültek, az ilyen teljesítményű római ganzos trolik 130 millió felett voltak. (Mondjuk azok csuklósok, de mivel a Ganz már nem gyárt trolit, ezért kb. 80-85 milliós buszonkénti ár lenne a reális) Az elátkozott dízelbuszokból a szólók hegyi terepen olyan 40 litert fogyasztanak, ami 350ft-os dízelárral számolva 14000 ft. Ez 100km-re levetítve kétszeres árat jelent, de egy új busz is csak maximum 40-50 millióba kerül (már ami normálisabb, török MAN és FingLong már 3x millióért is összekapálható).


A fenntartás kb. ugyanannyi, mert amennyivel kevesebb gond van a kevesebb forgóalkatrésszel a troliban, annál többe kerül a vezeték és elektromos hálózatkarbantartás.


A megoldás a 4-es metró helyett egy földalatti autóút lenne, a Sasadi út és az M3 bevezető között, az állomások nagy kockái helyén mélygarázzsal. A felszínen ahol kell villamosokat vinni a nagy forgalom kiszolgálásához és a buszokat gázüzeműre lecserélni, hogy az olcsó üzemanyagellátás és a független üzem biztosítható legyen.

2011. jan. 17. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Belátható időn belül egyik sem...
2011. jan. 17. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
75%
Olimpia
2011. jan. 18. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A metró kivitelezéséből a szerkezet-, az alagút- és a vágányépítési munkák befejeztével még a felszínrendezések, a belső beépítés és a rendszerépítés van hátra. A belső beépítéssel 2013 őszén, a rendszerépítéssel 2014 év elején végezhetnek a kivitelezők. A budai oldali vonalszakasz pályatesztjei tavaly novemberben lezajlottak, az Alstom Metropolis prototípus jármű februárban megkapta a végleges típusengedélyt - közölte a projektigazgatóság.


A tájékoztatás szerint a belső beépítési munkákat a pesti oldalon 60-80, a budai oldalon pedig csaknem 100 százalékban elvégezték, a vonatok próbafutásához szükséges rendszer kiépült, minden állomáson elkészültek a falazatok, burkolatok, és megtörtént a 91 mozgólépcső és a 34 lift többségének üzempróbája is. A budai oldalon az állomások rendszer-integrációs tesztjei és a szellőzőberendezések próbái, illetve kisebb, az elektromos és gépészeti rendszerekkel kapcsolatos teendők vannak hátra.


Az áramellátási és egyéb rendszerekkel a pesti oldalon 60-80 százalékban, a budai oldalon szinte teljesen elkészültek, az alvállalkozók döntően az ütemtervnek megfelelően végzik a munkát. A továbbiakban a vonatvezérlő rendszer, a biztosítóberendezés, a távközlési rendszerek és a vasúti áramellátás kiépítését kell végrehajtani.


A budai oldalon már zajlanak az Alstom Metropolis szerelvények tesztjei. A 15 rendelt szerelvényből eddig hat érkezett meg Budapestre, és három vizsgázott le a Kelenföldi pályaudvar és a Szent Gellért tér közötti szakaszon. A cél, hogy a teszteket a teljes, Keleti pályaudvarig tartó szakaszra kiterjesszék, ez a nyár közepére várható. A szerelvények gyártása és tesztelése a DBR tájékoztatása szerint folyamatos.


A felszínrendezési munkák közül a DBR kiemelte a Kelenföldi pályaudvarhoz kapcsolódó őrmezői munkálatokat, ott intermodális csomópontot terveznek egy csaknem ötszáz férőhelyes P+R parkolóval, taxidrosztokkal, kerékpártárolóval. A munkák a 4-es metró átadása után fejeződhetnek be.


A Móricz Zsigmond körtéren a felszínrendezés új koncepció szerint folyik, "forgalomcsillapított városrészt" hoznak létre. A közösségi közlekedési változások kidolgozása és véglegesítése jelenleg is zajlik, a teljes térrendezés befejezése az év végére várható. A Szent Gellért téren a felszíni építmények közvetlen környezetét a projekt befejeztével, 2014 első negyedévében adják át, de törekednek arra, hogy a még lezárt terület egy részét már idén nyáron visszaadják. A Fővám téren szombattól a 83-as trolik már a régi útvonalukon közlekednek, miután a tér felszínrendezését befejezték, ahogy a Kálvin téren is elkészültek mindennel. A Rákóczi téren már a végleges forgalmi rend szerint közlekednek a járművek, a zöldterületek átadása folyamatos. A II. János Pál pápa téren a medence kialakítása és az állomás körüli terület kertészeti munkái folyamatban vannak. A bejáratot, a liftet és a medence környékét 2014 első fél évében adják át.


A Keleti pályaudvarnál, a Baross téren növelik a zöldfelületet, ezzel párhuzamosan csökken a közúti csomópont keresztmetszete. A Thököly úti troli- és autóbusz-végállomás a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldalára kerül, az ott lévő taxidrosztok és parkolók pedig a buszvégállomás helyén lesznek. A munkák 2014 első negyedévében zárulnak.

2013. jún. 2. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!