Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy M62 Szergej dízelmozdonybó...

Egy M62 Szergej dízelmozdonyból mi volt a legnagyobb sebesség amit kihoztak belőle?

Figyelt kérdés
2011. febr. 19. 22:44
 1/8 anonim ***** válasza:
9%
A vissza a jövőbe 3-ban a gőzmozdonyból kihoztak 88-at! :O Szóval ez biztos megy kb 188-al is :O:O:O
2011. febr. 19. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát ezt így biztosan nem dokumentálta senki...

Nyilván nem az engedélyezett sebesség volt a maximum amit kihajtottak a gépből.

Sziliből is kitekertek annyit, hogy kiakadt a mutató... 150-ig van skálázva az óra. :-)

2011. febr. 19. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Ahoj!


A futáspróbás mozdonyoknak az engedélyezett sebesség+10%-ot teljesíteniük kell, tehát a 100 km/h-ra engedélyezett M62-esek biztos, hogy a 110-et el tudták érni. Bár nagy a kísértés, de motorok kialakítása miatt ne valószínű, hogy 115-120-nál többet mehettek vele, mert azért a háromtengelyes forgóváz különösebb kígyózásvédelem nélkül nagyon csúnyán meg tudja rázni a mozdonyt akkor is, hogyha még nagyobb sebességre képes lenne. A Bobónál szigorúan 88 km/h volt a futható maximum, mert siklásveszélyes rángatásba tud kezdeni 90 körüli tempó felett.

2011. febr. 21. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Régebben lehet,hogy vitték a 110-et,de most a 100-at is nagyon nehezen,vagy eggyátalán nem.
2011. febr. 21. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

M62-ős futásjósága igen jó. Természetesen pálya kell alá.


"Hajszolni" marokcsapágy olvadás veszélye miatt gazdaságtalan, akárcsak a Gigantokat.


Marokcsapágyas vontatómotor felfüggesztés általában nem alkalmas nagy sebességre - ezért merem villanygéphez hasonlítani.

Kényszer nagy úr, de a magas rugózatlan tömeg stb. ellenjavallt bármely marokcsapágyas forgóváznál.


Mint ismeretes az egyenáramú, soros gerjesztésű motorok fordulatszáma éppen az "elpörgéstől" óvandó (azonos feszültségen terhelés nélkül túlpörög) - avagy a fesz(kó)t növelve, majd söntöl(get)ve bőven a 110 km/h-oz tartozó érték fölé mehetne.

2011. márc. 3. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Igazából ezek a mozdonyok nem a nagyobb sebességre, hanem nehéz terhek (100-150 vagon) vontatására használják. Tehervagonok vontatására vette a MÁV.
2011. márc. 12. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

"hanem nehéz terhek (100-150 vagon) vontatására használják."


A MÁV-nál egy tehervonat soha nem állt 100-150 kocsiból.

Egy rövidebb teherkocsi is 12 méter, 100 ilyen kocsi már 1200 méter lenne. Ezt a hosszt a szergej komresszora nem tudná feltölteni, illetve az utasítások szerint sme közlekedhet ilyen hosszúságú szerelvény, mert mindenhol túlhosszú vonat lenne.

2011. márc. 12. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Valamint vegyük figyelembe azt is, hogy a mozdony egymagában 100 km/h-ról igencsak nehézkesen tud megállni (gépmenetben nem is mehet azt hiszem, csak 80 km/h-val).
2014. máj. 15. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!