Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Valaki megrántotta már a...

Valaki megrántotta már a vészféket?

Figyelt kérdés
vonaton , villamoson vagy akárhol ?
2011. júl. 16. 23:46
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
33%
valaki biztos, de nem áll meg ha megrántod, csak jelez a vonatvezetőnek, hogy megkéne állni haver...:)
2011. júl. 17. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
"csak jelez a vonatvezetőnek " ez nem igaz!! úgy megáll ahogy az a nagykönyvben meg van írva :)
2011. júl. 17. 00:31
 3/15 anonim ***** válasza:
Ha csak jelezne, akkor feleslegesen lenne ott:D
2011. júl. 17. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
max a metróban tudom elképzelni ahol csak jeleznek hogy baj mert ott azé valaki berántaná az alagútban akkor az szívás lenne :)
2011. júl. 17. 00:44
 5/15 anonim ***** válasza:
55%
hát nemtom, én egyszer megrántottam a vonaton amikor lefujta a szel a baseball sapkamat, de nem tortent semmi. haladt tovabb a vonat :D
2011. júl. 17. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 Héves válasza:
Ha a vészféket meghúzod,a vonat logikusan vészfékszerűen megáll.Nem a vezér állítja meg!Ha indokolatlanul húzol,komoly bírság vár rád a vasúti közlekedés veszélyeztetéséért!Villamosnál nem tudom mi van,van egyáltalán vészfék?Most csak a vasútról beszélek.
2011. júl. 17. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

A válasz írója 71%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 00:44


Akkor ott valami nagy hiba volt vagy te nem húztad meg rendesen , mert az egy bowdent húz meg ami rá van kötve egy vészfékszelepre ami kiengedi az összes levegőt. Amíg az a szelep nincs vissza rakva rendesen addig nem old vissza a fék

2011. júl. 17. 01:17
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Mindegyik válaszban van igazásg. Van olyan rendszer amikor a vészfék nem fékez, csak jelez a mozdonyvezetőnek.

Ezt vészfékáthidalásnak nevezik, de Magyarországon nem használják. Nincs is nagyon olyan hely ahol indokolt lenne a használata. Ez egy olyan szerkezet ami lényegében egy kapcsoló. Ha meghúzzák a vészféket, akkor egy jelzést küld a mozdonyvezető felé, illetve kicsit fékezni kezdi a szerelvényt, hogy az utasban azt a hatást keltse, hogy beavatkozott a vonat továbbításába, a szerelvény fékez. Gyakorlatilag a mozdonyvezető megkapja a jelzést, és ő dönti el hogy mikor és hogyan fog megállni. A rendszer lényege, hogy nem engedi meg, hogy az utas kritikus helyeken (pl. hidak, alagutak, viaduktok) beavatkozzon a vonat továbbításába akár pánikhelyzetben is, ezt a döntést a mozdonyvezetőre bízza. Ő meg nyilván azonnal megáll amint leértek ezekről a kritikus helyekről.


Amúgy igen én már húztam vészféket pár futópróbán, annyira szerintem nem nagy élmény... :)

2011. júl. 17. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
Futópróbán? Mekkora sebességnél? (a futópróba vmax+10%, ha jól tudom), azaz 160-as kocsinál 176, 120-asnál 132 km/h. Ott azért elég durva tud lenni egy vészfékezés, és garantált a kerékesztergálás, ha nem tévedek.
2011. júl. 18. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Dehogy garantált. A nagysebességű kocsikon van csúszásvédelem, és működik is, ilyenkor teszi a dolgát.

Nomeg a fékútmérés majdnem mindig része a futópróbának vicces lenne, ha a frissen kiadott kocsit már vihetnénk is esztergálni mindig.

2011. júl. 18. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!