Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van a hannoveri villamos...

Miért van a hannoveri villamos megállóiban homok?

Figyelt kérdés
Szoktam látni, hogy nagy kupac homok hever a megállókban, a sínek között, és az ülések alatt is van benn egy tartályban, vagy minek nevezzem. Mi ez?
2009. máj. 13. 20:46
 1/10 anonim válasza:
100%
Ha pl. olaj vagy jég kerül a sínre, akkor szórják be homokkal, így növelve a súrlódást a kerék és a sín között.
2009. máj. 13. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Akkor is szoktak néha homokolni, ha tiszta, száraz a sín. Ezzel ilyen körülmények között is növelik a vonó- és fékezőerőt. A megállókban mindkettőre szükség van (fékezésnél és elindulásnál). Ez nem csak a hannoveri villamosok sajátja, hanem a kötöttpályás járműveken nagyon régóta alkalmazott rendszer.
2009. máj. 13. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Na ezt nem tudtam, tehát a fékezést és a gyorsítást segíti? Én máshol nem láttam ilyet. Pl. a Combinoknál nincs ilyen.
2009. máj. 13. 21:12
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
A régi (nem combino) villamosoknál van egy kis láda az utastérben (néha több is) amire rá is van festve, hogy homok
2009. máj. 13. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
a combinokon is van! Ki is látszik az oldalukon hogy meddig van a homoktartály.
2009. máj. 13. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Így van, mondom, a hannoveriben az ülések alatt van, ott van egy pici hosszúkás üvegablak és ott lehet látni a homok szintjét.
2009. máj. 13. 21:18
 7/10 A kérdező kommentje:
Na majd megfigyelem, én ott még nem láttam. De ott nem is szokott homokos lenni a sínek közt.
2009. máj. 13. 21:20
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
A Combinókon is van. Az, hogy használják-e, helyzetfüggő. Vannak villamostípusok, amelyek gyakran igénylik a homokolást és vannak, amelyek - konstrukciójukból adódóan - homok nélkül is képesek megfelelő erőt átvinni a sínekre.
2009. máj. 13. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Minden sínpályás járműnél van homok, ez segít, hogy pl. ne csússzon meg a jármű, ha fagyok vannak és lefagy a sín, meg a többit írták már a többiek. Nem éppen fékezés-gyorsítás, inkább biztonsági dolog. :-) Ha nem lenne, nagyon sok baleset történne télen ezeknél a járatoknál a csúszás miatt, illetve nem is közlekedhetnének télen, ha nem homokoznának.
2009. máj. 13. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Rendben, köszönöm mindenkinek!
2009. máj. 15. 22:41

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!