Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az új Alstom metrók színe...

Az új Alstom metrók színe miért fehér?

Figyelt kérdés
Miért nem volt jó a hagyományos sötétkék szín? Tudja valaki?
2012. jún. 10. 08:34
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
24%
Az a legolcsóbb. Autóknál is így van.
2012. jún. 10. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Na jó, de ez most egy ekkora beszerzésnél tényleg tétel? A kék fényezés felára nyilván elhanyagolható a jármű értékéhez képest.
2012. jún. 10. 08:52
 3/20 anonim ***** válasza:
48%

Azért fehér, mert ha megnézed az állomások is fehér designt kaptak, piros csíkkal.

Elvileg a metró is fehér lett volna a járművön végigfutó piros csíkkal, de a csík lemaradt...

2012. jún. 10. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy a sötétkék is csak azért jól megszokott, mert a ruszkik ebben a színben hozták.

És mily meglepő, ugyanebben a színben gyártották még vagy 15 országnak :D (Magyarul lehetett választani ez a kék és ez a kék szín között...)

2012. jún. 10. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
48%

"Na jó, de ez most egy ekkora beszerzésnél tényleg tétel? A kék fényezés felára nyilván elhanyagolható a jármű értékéhez képest."

Lehet, hogy a jármű értékéhez képest elhanyagolható, de az is lehet, hogy ez a felár több, mint 10-20 kisebb település éves költségvetése együttesen. (Arról, hogy mennyi mehetett már el zsebbe ebből a metróbeszerzésből ne is beszéljünk.)

Egyébként manapság a díszítőcsíkok, meg hasonló ínyencségek matricázva vannak, ezt meg meg lehet oldani magyar munkaerővel, legalább az a pénz itthon marad!

De szerintem előbb-utóbb úgyis tele lesz ragasztgatva reklámmal az összes szerelvény!

2012. jún. 10. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 A kérdező kommentje:

Na igen, ezt a piros csíkos dolgot már hallottam. De ez mégis mekkora hülyeség már, sehol a világon nincs ilyen.


Szerintem egyébként a kék színnel semmi baj, lényegtelen ennyi év után hogy miért lett kék. Kár hogy ez a hagyomány megszakadt, szerintem hozzátartozik a város arculatához.

2012. jún. 10. 10:10
 7/20 A kérdező kommentje:

5: Szerintem ezt így elég demagóg felvetni.


Egyébként szerintem nem biztos, hogy ez így olcsóbb megoldás. Egyrészt a fehér jobban koszolódik, másrészt meg ugye a BKV-nál kék festékből van raktáron.

2012. jún. 10. 10:14
 8/20 anonim ***** válasza:
100%

A "kék festék van raktáron" azért nem túl erős érv... Egyrészt még évekig nem a BKV fogja szervizelni a szerelvényeket, hanem az Alstom, garanciális okokból. Másrészt nem vagyok róla meggyőződve, hogy a korszerű fényezési technológiákhoz felhasználható lenne a 40 évvel ezelőtti technológiákhoz alkalmazott festék.


A fehér színt a koszolódás miatt nem tartom jó választásnak. De a piros csík elmaradásának örülök, mert így az esetleges járműátcsoportosításoknak ez nem lehet akadálya - bár akadályból a 3 metróvonalon majdan üzemelő eltérő vonatbefolyásolási rendszerek és eltérő szerelvényhosszok miatt lesz bőven enélkül is.


Ami viszont hagyománynak tekinthető és jelentős pluszköltség nélkül megvalósítható lenne, az az indításjelző szignál megtartása. Az Alstomok folyamatos, mély zümmerével egyidejűleg jöhetne a bim-bam is.

2012. jún. 10. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
65%

Engem jobban érdekel, hová gurult a Cavintonom.

Én ugyanis nem ilyen küllemű kocsikra emlékszem a szavazósdiból. Háromfélét mutattak emlékeim szerint. Mind a három jól nézett ki, de ez meg ronda (=nekem nem tetszik).

2012. jún. 10. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 Asmodeus ***** válasza:

Akkor röviden 3 válasz:


1, miért lett fehér? Ahogyan korábban már írták, mert ez volt a legolcsóbb. Nem az a kérdés, hogy mennyivel lett volna drágább, a döntéshozók úgy döntöttek, hogy fehér legyen és kész. Ha tetszik, ha nem :)


2, Valóban nem ez a kinézet nyerte meg anno a szavazást, azért lett ilyen, mert az akkor Főpolgármesternek ez tetszett a legjobban és végül ő "szavazta meg".


3, az ajtózáró szignálról röviden annyit tudok mondani, hogy tudja jól mindenki, hogy nem azt a célt szolgálja hosszú évek óta, amire ki lett találva ( Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak felhíváskor az utazási feltételek értelmében már se ki- se beszállni nem szabad, ennek ellenére az emberek már évek óta úgy tekintenek rá, hogy "na még van x másodpercem gyorsan előrébb menni 1-2 ajtót / egy kocsit és beugrani a záródó ajtók közé". A Alstom szerelvényen az ajtózárás 1 gomb lenyomásával történik, ami utána a Zümmer nevű "berregő" megszólal és az ajtó feletti piros led lámpa elkezd villogni. Ezt követően az ajtók automatikusan 3 másodperc múlva bezáródnak. A gyári beállítások értelmében, ez alatt a 3 másodperc alatt lehetetlen kivitelezni a "kérem vigyázzanak.." szöveget és teljesen értelmetlen is, nem nagyon van más ország Európában, ahol ez még divat lenne. De persze a sok panaszos utas miatt már egy ideje kötelező ajtózárás előtt bemondani vagy bemondatni ezt a szöveget.

2012. nov. 27. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!