Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy szokásos MÁV vonalon (Pl....

Egy szokásos MÁV vonalon (Pl. Szeged-Bp) : Mennyi a pálya által lehetővé tett utazó- és végsebesség? Mennyi a most használt 30 éves mozdonyok utazó- és végsebessége? Mennyi a kocsik utazó- és végsebessége?

Figyelt kérdés
A pályakorszerűsítéssel mekkora lenne a pályán használható utazó és végsebesség?
2012. jún. 18. 10:11
 1/7 anonim ***** válasza:
Nem biztos, hogy pontos az adat, de ha jól tudom a fővonalakon többnyire 120 körül van a maximum, és sok esetben ezt ki is használják a vonatok, korszerűsítéssel 160-ig simán fel lehetne vinni.
2012. jún. 18. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

[link]


Ittvan részletesen lebontva, a 120-as utazót az összes Startos mozdony tudja, csak a pályától függ.

Azok a 30 éves mozdonyok sem 30évesek,a dízelesek nagyrésze remotorizált,több korszerűsítési projekt volt, technikailag inkább 10-15évesek.

2012. jún. 18. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A fővonalak általában 120-as maximális sebességre vannak kiépítve, a vonatok elméletileg ennyivel haladhatnának rajta tartósan. A gyakorlatban ez nem szokott összejönni, mert karbantartás helyett inkább lassújeleket tűznek ki, sok a sebességkorlátozás a pályákon. A Budapest-Hegyeshalom vonal 160-as, ott vannak helyek, ahol ezt tényleg el is lehet érni.

A mozdonyok nagy része tudna is 120-szal menni: a vonatok előtt használt villanyok szinte kivétel nélkül, a dízelek közt meg csak a Desirok képesek erre, a többi sorozat nem éri el a 120-at. Sőt, a villanymozdonyok közt van olyan is, ami megfutná a 160-at, ha lenne rá módja: a V63-asok egy részét átépítették 160-asra, illetve az új 470-esek és 480-asok is tudnak ennyivel menni, ha a pálya engedi. De van, amelyik külföldön, az osztrák biztosítóberendezés mellett akár 230-cal is vágtázhat.

Ezek a sebességek azt jelentik, hogy futáspróbán ennek a 110%-át megfutotta a vonat, tehát az ilyen maximális sebességeket hosszú távon is tudják tartani és szokták is: egy végig 120-as pályán elméletileg végig 120-szal is mennének, ha lehetne.

Viszont hiába a 120 km/h-ra képes mozdony és pálya, van, hogy mégsem jön össze a dolog. A mozdony mellett ugyanis a személykocsiknak is megvan a maguk maximális sebessége. A Bhv kocsik egy része például 100 km/h-ra van engedélyezve, így ha kiengedik egy 120-as vonalra a vonatot, legfeljebb 100-zal mehet. De az új, 3. generációs hiper-szuper IC-kocsik is borzasztó értelmes módon 140-es forgóvázakat kaptak, így most hiába megy a vonalfelújítás, ha egyszer az életben mégis sikerül értékelhető mennyiségű 160-as fővonalat produkálni, akkor sem mehetnek rajta 140-nél gyorsabban.

A jelenlegi pályakorszerűsítések arról szólnak, hogy a fővonalakon megengedett legnagyobb sebességet 160 km/h-ra emeljék. Egyrészt ehhez vannak mozdonyok (nem sok, de akad, viszont kocsi alig-alig), másrészt pedig az előírások értelmében 160 km/h-nál magasabb megengedett legnagyobb sebességű pályán nem lehet szintbeli kereszteződés. Tehát ha ennél nagyobb sebességű vonalat szeretnének kiépíteni, akkor minden vasúti átkelőhelyet alul- vagy felüljáróval kellene kiváltani, ami rettenetesen megnövelné a költségeket. Így most megy a pályafelújítás, ágyazatot rostálnak, sínt cserélnek és ráengedik a felépítményét tekintve 160-as pályára a 120-as szerelvényeket, mert a biztosítóberendezés a régi marad, nem tesz lehetővé 120-nál nagyobb sebességet. Aztán mire lesz pénz az ETCS biztosítóberendezésre, amivel már 160-nal száguldozó vonatokat is lehetne kezelni, a pálya annyira leromlik, hogy mindenütt 120-as vagy az alatti lassújelek lesznek. Akkor majd lehet kezdeni elölről a felújítást, de mivel az sokba kerül, ezért még akkor is csak elvétve fognak 160-nal menni a vonatok, mert a nagy kiadások mellett nem biztos, hogy lesz pénz 160-ra alkalmas kocsik beszerzésére. A jelenlegi nagy korszerűsítés eredménye tehát finoman szólva is kérdéses.

2012. jún. 18. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Ja, nem, elírtam: a Desiro is 120-as. Szóval jelenleg nem tudok olyan dízelről, ami 160-nal tudna vontatni.
2012. jún. 18. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


Kiábrándító volt ezt olvasni.

2012. jún. 18. 12:59
 6/7 anonim ***** válasza:
Egyébként politikai okokból mennek lassan a vonatok, hogy Trianon után is fenn tudjuk tartani a nagy ország látszatát....
2013. jan. 31. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

# 6/6


Ez jó! :D :D :D

2013. júl. 19. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!