Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Olaszországban is legalább...

Olaszországban is legalább olyan meghatározó a vasúti tömegközlekedés, mint Magyarországon?

Figyelt kérdés
2012. szept. 24. 21:18
 1/6 anonim ***** válasza:
73%

Észak-Itáliában igen, Dél-Itáliában inkább a buszközlekedés számottevő.

1839-ben készült el az első pár (kb. 7) kilométeres szakasz, a Vezúv tövében, de utána inkább északon terjeszkedett a vasút - iparilag mindig is észak volt fejlettebb stb.

1861 márciusában így nézett ki az itáliai vasúti hálózat:

[link]

(Ekkor kiáltották ki az Olasz Királyságot.)


Tessék, jelenleg így néz ki a hálózat:

[link]


(A vékony vonal egyvágányost, a vastagabb vonal kétvágányost jelez, stb. A jelmagyarázat angol, de ha valami nem érthető, szívesen segítek, lefordítom stb.)


Ha összehasonlítod a két térképet, láthatod, hogy a déli területeken alig van vasút.

Persze, ez a domborzattal is összefügg, pl. az Appenninneken keresztül nem szoktak vonalakat húzni, túl sok egybefüggő alagút kéne stb.

2012. szept. 24. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Magyarországon nem hívnám meghatározónak a vasúti tömegközlekedést. 2011-ben 145 millió utas vette igénybe, ez átlagosan napi 3-400 ezer utas. Az ország 10 milliós lakosságát figyelembe véve ez azt jelenti, hogy naponta mindössze az ország lakosságának 3-4 %-a utazik vonaton. Ehhez képest a Volán társaságok napi 3,9 millió utast szállítanak (helyi, helyközi és távolsági viszonylatokon). Ez a lakosság 39%-át jelenti.


Csak remélni tudom, hogy az olaszoknál arányaiban többen utaznak vonaton, mint nálunk.

2012. szept. 24. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

"helyi, helyközi és távolsági viszonylatokon)."

Itt hibás az összehasonlítás rögtön.

A helyiket kivéve már drasztikusan csökkenne ez a szám, és korrektebb lenne az összehasonlításuk.

2012. szept. 24. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Ez a szám nekem nagyon alacsonynak tűnik. Forrás?

Eleve a Budapest környékén élők nagy része vonattal közlekedik.

2012. szept. 24. 22:33
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Rendben, részben igazad van. Bár nem értem, hogy a helyi viszonylatokon utazó utas miért nem számít, hiszen gondolom a vonatokon is utaznak olyanok, akik csak egy településen belül utaznak (pl. Budapest külső kerületeiből a belvárosba ingázók).


A jobb összehasonlítás kedvéért helyközi forgalomban naponta 1,5 millió utast szállítanak el a Volán társaságok. Én úgy gondolom, hogy még így is jelentősebb szerepe van az autóbusz-közlekedésnek, mint a vasútinak (sajnálatos módon). Ehhez leginkább a vasút által nyújtott szolgáltatási színvonal a felelős, hiszen a fővárosi agglomerációs és az 1-es vasúti fővonalat leszámítva a vasút által közlekedtetett járművek kritikán aluliak, továbbá a menetrend sem az utazási igényekhez alkalmazkodik.

2012. szept. 24. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"A vasúti személyszállítási teljesítmények tíz éves csökkenő tendenciája 2011-ben megfordult; az utasszám 2011-ben 3 %-al 137 millióról 142 millióra nőtt."


Forrás: [link]

2012. szept. 24. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!