Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon, és az egész...

Magyarországon, és az egész kontinensen miért nem terjedt el a magas peron a vasúti közlekedésben?

Figyelt kérdés
Angliában, Japánban és az USA-ban már száz éve is ahhoz igazodtak. Nálunk miért csak az áruszállításnál?
2013. ápr. 10. 22:05
 1/7 anonim ***** válasza:
Mert a sinkorona + 55 cm magas peron tökéletes alkalmas a kényelmes beszállásra :) ilyen pedig egyre több helyen van nálunk is
2013. ápr. 11. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Hát egy alacsonypadlós járműnél. De az említett helyeken 100 évvel ezelőtt is sk+1000 mm körüli peronokat alkalmaztak.
2013. ápr. 11. 12:41
 3/7 anonim ***** válasza:
54%
Fölösleges kiépíteni ennél magasabb peront. Az elővárosi személyvonati közlekedésben úgyis egyre több új motorvonat jár, ezekben 55 cm a beszállómagasságuk, így pont jók ezekhez a peronokhoz. A távolsági forgalomban meg egyáltalán nem probléma az az egy lépcső :) inkább csináljanak ott is 55-ös peront, ahol még alacsonyabb van
2013. ápr. 12. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

"Fölösleges kiépíteni ennél magasabb peront. "


Manapság. De a kérdésem arra vonatkozott, 100 éve miért nem az terjedt el errefelé?

2013. ápr. 12. 15:57
 5/7 anonim válasza:

Erre én is kíváncsi vagyok. Nekem fogalmam sincs. Az előző válaszolók nem adtak jó választ, mert egyértelmű, hogy nem az 55cm peron magasság elterjesztése a cél. Nem kényelmes, és nem modern, egyáltalán nem. Angiában már tényleg több mint száz éve magasperon van, a beszállás egyszereű és kényelmes.

Gondoljanak a bőröndökre, amiket utazás során cipelni kell. Nem volna jobb lépcső nélkül? Babakocsi? Tolókocsi? Nem értem miért nincs erre igény. Hatalmas minőségugrásnak számítana a MÁV-nál. Egyébként Németországban is sok elővárosi vonat magasperonos, Párisban is a RER (elővárosi vasút), kár hogy Budapesten a HÉV és a MÁV elővárosi vonatai nem azok. Egyébként az is egyértelmű, hogy volt célzás a HÉV peron magasításra a 2-es metró építésekor, mert a Stadionok állomáson magasperon épült a HÉV részére, csak hogy a HÉV-et nem vitték le oda az állomásra, így ott ragadt az Örsön.

2013. jún. 13. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
A magasabb peronokhoz szélesebb vágányközök és hosszú rámpák kellenek, ezek meg helyigényesek. Szerintem ez is egy ok volt, mert az USA-ban vagy a Szovjetunióban (Oroszországban) meg volt bőségesen hely, így ott jobban tudtak építkezni.
2017. máj. 1. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

De Angliára ez nem igaz. De szerintem ott sincs mindenhol magas peron. Sőt, az USA-ban vagy Oroszországban sem.

Viszont Németországban van olyan hely, ahol túl magas a peron. Utaztam olyan motorvonaton, ahol fölfelé kellett kiszállni.

2020. dec. 8. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!