Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten érdemes lenne...

Budapesten érdemes lenne fejleszteni a trolibuszhálózatot?

Figyelt kérdés

Sok helyen olvasni, hogy a trolibuszokban van a jövő, hiszen környezetkímélőbbek, mint pl. az autóbuszok és az újabb típusoknál már az sem áll fenn, hogy vezetékszakadás esetén leáll az egész forgalom, mert az akkumulátor segítségével pár kilométert meg tud tenni áramszedés nélkül is.

Budán gondolom nem érné meg kiépíteni egy trolibuszhálózatot a földrajzi viszonyok miatt, na de mi a helyzet Pesttel?

Kezdetnek én pl. két tervvel álltam elő:

1) a 83-as trolibusz és a 185-ös busz összekötése. Önmagában szerintem a 83-as trolinak nem sok értelme van, hiszen a 9-essel szinte megegyező útvonalon járnak. Ellenben ha Kőbányáig közlekedne, kiváltva a jelenlegi 185-öst, többen használnák, ugyanis a X. kerületnek (pl. az Újhegyi lakótelepnek) közvetlen kapcsolata lenne a Belvárossal.

2) a 85-ös busz átalakítása trolivá.


2013. jún. 29. 22:05
 1/5 anonim ***** válasza:
49%

Villanymotoros buszok. Minek vezetéket kiépíteni, ha akkuval is elmennek. Kell egy pót akku, ha lemerül.


Várjuk meg az őszt, hátha Széles Gábor kék madara szárnyra kap. :)

2013. jún. 29. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Mindemellett szerintem olcsó és hatékony lenne összekötni a jelenlegi 73-as és 80-as, a 70-es és 82-es, valamint a 77-es és 79-es trolibuszvonalakat is, hiszen csak a Keleti pályaudvarnál kéne kiépíteni az összekötéshez szükséges vezetékeket.
2013. jún. 29. 22:09
 3/5 anonim ***** válasza:
Pont, hogy Budán lenne a legtöbb értelme, mert a trolibusz jobb "hegymászó" képességgel rendelkezik, mint az autóbusz. Amúgy lenne értelme, de számolj azzal, hogy 1 km trolihálózat kiépítése minimum 1 milliárd forint és ebben még nincsenek benne a kenőpénzek. Ráadásul a trolibusz csak átvitt értelemben környezetkímélő, mivel a meghajtáshoz szükséges áram többségét hőerőművekben termelik meg. Az akkumulátoros üzemmód valóban jó megoldás, hiszen így a történelmi városrészeket nem kell ronda vezetékekkel elcsúfítani, továbbá egy esetleges ideiglenes útvonal módosítás (baleset, felújítás) is könnyen megoldható, de ehhez az kell, hogy az aksik folyamatosan karban legyenek tartva. Erre viszont a BKV a jelen álláspont szerint nem képes, hiszen már most is vannak aksis trolik, de még sincsenek megbecsülve.
2013. jún. 29. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

"Ráadásul a trolibusz csak átvitt értelemben környezetkímélő, mivel a meghajtáshoz szükséges áram többségét hőerőművekben termelik meg"


Aminek sokszorosa a hatásfoka, mint a dízelmotornak...


Amúgy egyáltalán nem éri meg és nem is fogják hála isten fejleszteni. Őskövület technológia....


A jövő az akkumulátorokban van és ezáltal az elektromos hajtású buszokban. Ahogy eléri a technológia azt a szintet, hogy elég erős, könnyű és olcsó akkumulátorokat tudnak előállítani abban a pillanatban a benzin és dízel üzemnek lőttek..

Nyilván ennek a technológiának a fejlesztését nagyban befolyásolja az olaj köré épült világgazdaság, de 20-30 éven belül reális a dolog.


De addig elképzelhetőek lennének olyan kis teljesítményű, gyors töltésű akkuval felszerelt buszok, melyek képesek 4-5 km-t menni egy gyors töltéssel, beáll a megállóba és abban a 20-30 mp-ben amíg az utasok fel-le szállnak megkapná ezt a töltést.

2013. jún. 30. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Hol éltek, emberek? Már évek óta járnak akkus trolik Budapesten, utast is szállítanak akkus üzemmódban: a Fővám tér átadásáig a 83-ason, jelenleg pedig a 79-es új, vizafogói szakaszán mennek leeresztett szedővel.


A BKK honlapján a Fejlesztések aloldalon van egy hosszú lista a trolihálózatot is érintő fejlesztési lehetőségekről, tehát a trolival - méghozzá az akkus trolikkal - igenis számolnak a főváros közlekedésszervezői.


A környezetszennyezésről pedig annyit, hogy a buszok dízelmotorjával ellentétben nem a város közepén történik meg a károsanyag-kibocsátás, ráadásul a füstgázok szűréséhez szükséges berendezések is inkább telepíthetők az erőműben, mint magukon a járműveken. Ráadásul Budapesten a szénhez képest tisztább földgázt használnak az áramtermeléshez, plusz Paksról is jön a delej, ami aztán végképp tiszta forrás (CO2-kibocsátás szempontjából, persze).

2013. jún. 30. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!