Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikor vágja már ki a BKV az...

Mikor vágja már ki a BKV az összes Ikarusát végre?

Figyelt kérdés

Egyre több helyen látok szép, tiszta külföldi buszokat, a használt Citarok a korukhoz képest nagyon jók az újakról nem is beszélve, de még mindig sok közlekedik selejt Ikarusokból. A külföldről vásárolt használt buszok nem áznak be, ellenben az alig 10 éves 412es Ikarus mindig, annyira igénytelen.

Nem tudja valaki, mikorra várható az Ikarusok leselejtezése, mondjuk aki BKV-s?



2013. szept. 14. 10:08
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
89%

Hadd meséljek el egy történetet, ami állítólag a Budapesti Közlekedési Vállalat képviselői és az egyik nagy futóműgyártó képviselője között történt meg. A beszélgetés azután zajlott le állítólag, hogy a BKV reklamált a Volvo-k féltengelyeinek gyakori törései miatt. A Volvo továbbadta a reklamációt a beszállítónak, az kiküldte az egyik mérnökét Budapestre, ahol várták a munkapadra szépen kirakott törött alkatrésszel. Állítólag a mérnök 30 másodpercig nézte több irányból, aztán a vendéglátók szemébe nézve csak annyit mondott: "Uraim, csináltassák meg az utaikat".


Ez a kis történet vagy igaz, vagy nem, de tény hogy az Ikarusok minimális ráfordítás mellett is képesek kibírni a budapesti úthálózatot és közlekedést.

Attól hogy Te nem szereted, még valószínűleg sokáig lesznek.


(Szerintem pedig hazai busszal kellene feltölteni az állományt mindenhol, nehogy az legyen a vége, hogy majd megesszük a lengyel krumplit meg a brazil csirkemájat ebédre, felszállunk a svéd buszra a vietnámi ruháinkban, leszállás után a kínai cipőnkben begyaloglunk a munkaügyi hivatalba, ahol taiwani számítógépeket használó irodistáknak panaszkodhatunk, hogy nincs munka sehol az országban...)

2013. szept. 14. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
82%

K ügynök jól írja!

Ami viszont biztosan igaz, hogy a Mercedes mérnökei jártak Magyarországon anno, amikor nyitottunk a nyugat felé. Ugyanis a mercikhez ugrásszerűen megnőtt a futómű alkatrész igény. És akkor ugyanez volt a konklúzió: az utakkal van a baj.

Én is azt mondom, magyar utakra magyar buszt, az Ikarus tudott nagyon jókat gyártani.

2013. szept. 14. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim válasza:
100%

Budapestre én új buszoknak az új fajta Ikarusokat, Credokat, Rábákat raktam volna. Nekem nem kellett volna Mercedes.

Viszont az jó hír, hogy vidéket egyre többet futtatják az itthoni fajtákat (lásd: pécsi buszcsere), és külföldön is ismernek hazaiakat (Rába s91 Norvégiában).

2013. szept. 14. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
83%
#2 - köszi: lényegében azért írtam oda hogy állítólag, mert nem akartam kiadni annak az oktatómnak a nevét, aki jelen volt ennél a kínos epizódnál. :D
2013. szept. 14. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Emlékeztek a felújított Ikarus 412es buszokra? Világoskékek, fél év se kellett nekik és a szokásos helyeken újra előjött a váztörés nyoma (legszembetűnőbb az első ajtó felett található hegesztés)

Ezekbe a buszokba kár ölni a pénzt, hiába volt a legigényesebb és legdrágább felújítása a világoskék 412eseknek, 4-5 év és ugyanott lesznek, mint a nem felújított társaik. Amikkel kezdeni lehetne valamit, azok a 200-as széria tagjai, már ha fiatalabbak lennének 10-15 évvel. Azok legalább strapabíróak mint a Citarok.

2013. szept. 14. 11:33
 6/13 anonim ***** válasza:

A 400-as széria sajnálatos, ebben igazad van - na meg Henry Ford bácsinak is igaza volt, hogy az új járgány a legjobb járgány: kizárt, hogy valamelyik tömegközlekedési eszközöket gyártó hazai cég ne tudna direkt a hazai "terepviszonyokra" tartós és relatíve olcsón fenntartható gépet tervezni alacsony padlóval és szép belsővel.

Hazabeszélek (mármint a megyénkben készül), de ott van pl. a Credo Citadell, a pécsiek azt vesznek.

2013. szept. 14. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
83%
Sőt, minél inkább szűkítenék a típusaik számát, annál olcsóbbá válhatna a beszerzés és a fenntartás is - nem kellene 12 féle típushoz tartani alkatrészeket, csak 3-4-hez... De rövid távon ennek kevesebb a jelentősége, amíg a beszerzésről döntők csak 2-3-4 években gondolkodnak, amíg meg tudják tartani az állásukat, addig nekik édesmindegy.
2013. szept. 14. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
Teljesen igazad van, láttam Volvo 8500-at amiből koránt sincs annyi, mint a Van Hoolokból, Mercikből pl. Azt kéne csinálni, hogy használt buszokat nagy mennyiségben venni, de akkor csak ugyanolyan típuscsaládba tartozókat vagy hazai összeszerelésű új buszokat.
2013. szept. 14. 13:35
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Igen, a 200-as sorozattal lehet valamit kezdeni, azokból terveznek megtartani néhányat felújítva, részben alacsonypadlósítva, az első ilyen átalakított 260-as el is készült:

[link]

2013. szept. 16. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
82%

Most Pestre új Ikarusokat rendeltek, aminek örülök. Ebből az új fajtából más vidéki városokban is fut pár, és nem egy rossz minőség.

Én a Volvokat és a Citarokat vágnám ki. :)

2013. okt. 29. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!