Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért használ a DKV (Debreceni...

Miért használ a DKV (Debreceni Tömegközlekedési Vállalat) csak olyan ritkán trolikat?

Figyelt kérdés
Mármint ahhoz képest ritkán, hogy olyan sok trolijuk van nekik.Hétvégén és hétköznap is trolipótló buszok járnak, a trolik meg ott állnak a Segner-téren, és csak parkolnak, pedig elvileg gazdaságosabbak a buszoknál, mert ugye a benzinért (vagy gázért) többet kell fizetni, mint az áramért.Erre várnék válaszokat.

2013. okt. 21. 17:26
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

A Volvók (bocsánat, Alfa Cívisek) dízelek, tehát gázolaj versenyez az árammal a költségek szempontjából. Egyébként minden bizonnyal olcsóbb lenne a troli, ha csak az üzemeltetést nézzük, de van még egy szempont, ami igen fontos.

A Cíviseket az Inter Tan-Ker nem vette meg, csak lízingeli. Ez azt jelenti, hogy a buszoknak ki kell termelniük a lízingdíjat is, ami a napi futásteljesítménytől független. Vagyis ha a busz egész nap áll, akkor is ketyeg a lízingdíj, ellentétben az üzemanyag-fogyasztással, a karbantartási költséggel vagy a buszvezető bérével, ami bizonyos mértékig arányos a futásteljesítménnyel (de mondjuk egy álló busznál is van karbantartási költség).

Éppen ezért az ITK-nak az a jó, ha minél többet futnak a buszok, mert akkor jön befelé a pénz. Ha hétvégén a csökkentett forgalom miatt a kocsik fele benn marad a telephelyen, abban nincs biznisz, mert a lízingdíjat fizetni kell rájuk, de hasznot nem hajtanak. Ezért kitalálták az állandó trolipótlást, amivel az ITK jól jár: mennek, forognak a buszok, kitermelik az árukat, a DKV-ra meg nyugodtan rárohadhatnak a már kifizetett ZiU, Ikarus, MAZ és Solaris trolik. No meg így nem kell költeni a trolipálya karbantartására sem, mert úgysem használják.

2013. okt. 21. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Elég egyedi és szar finanszírozási konstrukció ez, de tény: a lízingdíjat nem valamilyen teljesítményalapú változó alapján határozták meg a buszokra, hanem fix díjként. Emiatt muszáj pörgetni a kocsikat.
2013. okt. 21. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszaitokat!

Tehát itt is a pénz diktál, és ez azért nem tetszik, mert a Solaris trolik sokkal kényelmesebbek, int a Volvo buszok (és a Volvok már leharcoltabbak is :( ).

Még egyszer köszönöm!

2013. okt. 22. 17:53
 4/4 anonim ***** válasza:

inkább buszok járatok szerinti beosztását rendeznék át. járatnának rásegítő buszokat, ahol szükséges és így sok buszt forgalomban lehetne tartani.


Mert pl: tipikus debreceni szokás:


A járaton alig vannak és csuklós busz van (Max 20 utas, de annyi se)

B járat dugig van és "sima" busz (Legalább 80 ember, de több)

2015. okt. 13. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!