Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem durva kicsit hogy a...

Nem durva kicsit hogy a fizetésem 15%a csak a bérletre megy el, míg más ingyen meg kedvezményesen utazik?

Figyelt kérdés
Engem rettenetesen zavar ez az igazságtalanság az árazásban. Gürcölve megkeresem azt a kevés fizetést, amiből havi 10,500 ft-ot ki kell fizetnem hogy utazhassak a munkába, mások meg - pl rokon akinek 110ezer a nyugdíja, azaz jóval több mint az én havi fizetésem, ingyen utazgat, míg én nyöghetem a kifosztással határos havibérlet árát. Csak szerintem igazságtalan? Senkinek se jut eszébe jövedelemhez kötni a kedvezményt kor helyett?

2013. okt. 30. 20:35
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
21%
járj gyalog,nem kell ezen agyalnod.
2013. okt. 30. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
persze, tegyél meg te gyalog napi 35 kilómétert a 8-10 óra munka és az otthoni teendők mellett...
2013. okt. 30. 20:48
 3/13 anonim ***** válasza:
69%
Sajnos ez ilyen. Van aki meg céges kocsit kap korlátlanul használható benzinkártyával. Járj, gyalog, biciklivel, robogóval. Olcsóbban kijössz, gyorsabb is vagy.
2013. okt. 30. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
40%
akkor keress 200ezret.az már csak 7%
2013. okt. 30. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
52%
nem korhoz kötik hanem munkahelyhez.... ugyanis az utiköltség támogatás csak adható kedvezmény, szóval a munkahelyedet szidd, amiért más kap rá támogatást, de te nem...
2013. okt. 30. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
igen? a nyugdíjasok ingyenes utazását is a munkahelyük adja?
2013. okt. 30. 20:52
 7/13 anonim ***** válasza:
35%

Azért szerintem aki a korban benne van Ő már megfizette azoknak utaknak az árát amelyeket most kiélvezhet!

A díjszabásról meg nem tudom miként lehetne kompromisszumra jutni. Én amint tehettem vettem autót, hogy ha már pénzbe kerül akkor legalább akkor menjek amikor akarok, és ahová szeretnék. 22/F

2013. okt. 30. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
28%
A nyugdíjas is fizetett a te korodban...
2013. okt. 30. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
78%

"Azért szerintem aki a korban benne van Ő már megfizette azoknak utaknak az árát amelyeket most kiélvezhet! "


Vagy épp életében nem használta a tömegközlekedést, de vénségére rájött, hogy olcsóbb ez, mint egy kocsit fönntartani, kevésbé fárasztó, mint folyton gyalog közlekedni.

Meg különben is, ez milyen érv már, hogy már mennyit fordítottak tömegközlekedésre? Én 42 éves vagyok, milliókat költöttem benzinre és ingyen van, vagy kapok legalább valami kedvezményt? Nem, és 25 év múlva sem lesz semmi ilyen.


Hogy a kérdésre is válaszoljak: de, ez nagyon durva, horribilis összegeket kérnek a szolgáltatásukért. Erőtlen kompenzáció során, hogy legalább a járatsűrűség kiváló, a szolgáltatás is megfelelő, ellentétben mondjuk a Máv-val, vagy akár a vidéki kis falvak tömegközlekedésével. Némelyik nyugdíjas jóval több pénzből gazdálkodik, mint sok dolgozó. A kor egy állapot, nem egy érdem. 50% kedvezményt adnék nekik, mint a diákoknak, többet semmit.

2013. okt. 30. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
49%

Én nagyon nem értek egyet azzal az állítással, hogy a 65 év feletti nyugdíjasok megérdemlik az ingyenes utazást, mert megdolgoztak érte. Egész egyszerűen azért nem értek ezzel egyet, mert nem értem, miért pont a közlekedés van TELJESEN ingyen ennek a társadalmi csoportnak? Miért nem pl. a kenyér? Vagy a sör? Vagy a fürdőbelépő?


Én nagyon tisztelem az időseket, de nagyon károsnak tartom az ingyenes utazást:

1. követhetetlen, így elég nehéz a menetrendet a valós kereslethez igazítani,

2. nem ösztönzi a használókat arra, hogy takarékoskodjanak a közösség erőforrásaival (ld. leugrok Záhonyból Szentgotthárdra meg vissza a barátosnémmal csak úgy),

3. a fizető utasokkal teljesen felesleges konfliktust szít az a tény, hogy az idősek bár nem fizetnek az utazásért, a fizető utasokkal szemben előnyt élveznek amennyiben szűkös a férőhelyek száma,

4. ingyenes utazás esetén nem lehet időszakosan magasabb árat (pl. 9 óra előtt munkanapokon) bevezetni, amivel az utazási szokásokat lehetne befolyásolnei, így simítva ki a közlekedési hálózatok csúcsterhelését (ami miatt kevesebb járművel lehetne ugyanazt az embertömeget mozgatni, hiszen időben jobban eloszlanának az utazási igények).


És igazából közlekedéspolitikai szempontból ebben látom a kormánypárt legeslegnagyobb mulasztását, mivel ezt a kedvezményt csak abszolút nyerő pozícióból lehetett volna elvenni jelentős szavazatveszteség nélkül. Mert a magyar ugyebár még mindig fejőstehénnek nézi az államot - persze, csak győzzük fizetni az adókat...

2013. okt. 30. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!